Gå til innhold

deprimerende å høre om andres liv på FB?

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er svært klokt at folk legger ut de positive tingene, i steden for alt det negative. Ikke så hyggelig om Tore skulle legge ut en status om at kona Hilde har vært utro igjen, at Per skulle fortelle at de hersens kjønnsvortene har vendt tilbake eller at Hanne skulle fortelle at hun for en gangs skyld greide å barbere bort alt kjønnshåret selv uten nesten å skjære av seg de indre kjønnsleppene.

Nei, la det være solskinn og sang og gitarklang på FB, mener nå jeg.

Hva slags oppdateringer vil du lese, da?

Fortsetter under...

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

25

• Sør

4

• songbirdy

3

• Mrs. Wallace

2

Mest aktive i denne tråden

Jeg synes det er svært klokt at folk legger ut de positive tingene, i steden for alt det negative. Ikke så hyggelig om Tore skulle legge ut en status om at kona Hilde har vært utro igjen, at Per skulle fortelle at de hersens kjønnsvortene har vendt tilbake eller at Hanne skulle fortelle at hun for en gangs skyld greide å barbere bort alt kjønnshåret selv uten nesten å skjære av seg de indre kjønnsleppene.

''Ikke så hyggelig om Tore skulle legge ut en status om at kona Hilde har vært utro igjen, at Per skulle fortelle at de hersens kjønnsvortene har vendt tilbake eller at Hanne skulle fortelle at hun for en gangs skyld greide å barbere bort alt kjønnshåret selv uten nesten å skjære av seg de indre kjønnsleppene.''

Hahaha!

Hahahaha! Den siste der var jo nesten en solskinnshistorie da *humre*

Du får vel dekket ski???

Forresten så jeg en fyr med rullestolski (hehe, aner ikke hva det heter;-)) i bakken idag:) Jeg er sikker på at ingen vil reagere negativt på det! Man blir vel heller imponert....

Nei, de må man betale sjøl og de kostet 70 000 for et par år siden. Og det samme med sykkel. Skikjelke koster 40 000 kr + ski. Jeg synes vi kunne få kjøpt det med egenandel. 10% f.eks så hadde vi hatt mulighet til å kjøpe. Det er jo det andre betaler for utstyr når de kjøper dyre saker.

Men får det hvis man er under 26 da, men det fantes ikke slike ting da jeg var ung og kunne fått.

Annonse

Ser poenget ditt;) Huska ikke at du kunne gå før... Blir litt annerledes da, ja.. Jeg takker Gud for at jeg ble _født_ døv! ;)

Det der er en heftig diskusjon på det amerikanske forumet. Er det best å være ung eller er det verre når man i førtiårene og er etablert.? Jeg kunne tenke meg at det hadde skjedd for noen år siden jeg altså, tror jeg gjerne ville hatt tenårene og de første årene av 20 årene først. Da er man etablert med jobb, mann og barn.

Men man blir aldri enige, jeg klarer ikke helt å se hvorfor det er greit å være ung og kanskje bare barn, jeg tror alle mennesker trenger noen år å være helt normal og jeg skulle jo gjerne ha hatt noen flere år enda jeg husker det godt likevel.

Helt utrolig!!!! *måpe*

I USA er det påbudt at man kan leie på alle skitrekk. Men det er det ikke her for jeg har sjekket. Men jeg kan ikke heller selv om det nok hadde vært noe for meg. Jeg tror jeg skjønner hvem minstemann har arvet når han er så vill i bakken og tar kolbøtter og slikt.

''Får dere noen gang lyst til å trykke på "skjul-knappen" når noen FBvenner lirer av seg hvor utrolig lykkelige de er sammen med sin fantastiske familie?''

Jeg har sett hvordan mange av disse som skryter så uhemmet på FB har det hjemme, og der er det akkurat som hos andre, hverken mer eller mindre krangel enn "vanlig". Noen luller seg inn i en fantasi når de legger ut på FB. Vel bekomme, sier nå jeg.

Tåler jeg ikke lese om det har jeg vel ikke noe på FB å gjøre.

''Jeg synes det er svært klokt at folk legger ut de positive tingene, i steden for alt det negative.''

Det er jeg enig i. Det er rart med det som er skrevet, blir lett husket. :)

Det spørs litt på hva de skriver. Tror ikke jeg har noen på vennelista som driver og utbasunerer lykke som sådan. Det er imidlertid mange som skriver om hyggelige ting de gjør, skal gjøre eller har gjort - og det synes jeg bare er koselig å lese :).

For egen del så må jeg si at fb ikke er stedet hvor jeg skriver om de kjipe tingene som skjer i livet. Jeg synes det er greit at innleggene mine er hyggelige eller positive eller interessante osv.

Enig med deg. Når livet butter imot eller det er BRATT, så er ikke FB stedet å dele det for meg. Ser at mange andre skriver de (for meg) utroligste ting, nesten så jeg blir flau for det blir for utleverende syns jeg.

Enig med deg. Når livet butter imot eller det er BRATT, så er ikke FB stedet å dele det for meg. Ser at mange andre skriver de (for meg) utroligste ting, nesten så jeg blir flau for det blir for utleverende syns jeg.

Jeg skriver kjipe ting også. Jeg skriver f.eks hvis jeg er innlagt på sykehuset og får iv abx pga uvi.

Jeg skriver kjipe ting også. Jeg skriver f.eks hvis jeg er innlagt på sykehuset og får iv abx pga uvi.

Ja til en viss grad er det ok, men noen oversvømmer med statusoppdateringer, og gjerne flere om dagen, med statuser som dette: "kjiiiiiiiip dag!!! :((((((", "39gr. i feber, verker i hele kroppen, hodepine, fryser, snufs snufs...", "omgangssyke NÅ IGJEN, uff 2 av 3 barn, er bare å vente på neste.." blablabla

Forstår at sykehus er kjedelig og livet er kjipt for folk som er veldig syke,men de er gjerne ikke såååå hissige med statusoppdateringer heller. Men FB er et litt vanskelig medium - for man har gjerne ikke bare de nærmeste på vennelista, men også litt perifere og gamle venner/bekjente. Da kan det bli litt "tett på" med slike personlige ting. Det er bra å få litt støtte og slikt, når en ligger inne eller er syk, men det kan fort bli litt ensidig negativt fokus på enkelte statuser. Mye uff og okk. Syns jeg da. ;)

Når mamma var alvorlig hjertesyk og skulle opereres, vi visste ikke hvordan det gikk, så skrev jeg ikke et ord om dette på statusen. Bare et smil eller slikt etterpå. Har heller ikke skrevet et ord om sambos sykdom eller mange sykehusopphold. Det er noe med at de som kjenner oss og VET tilstanden, de tar kontakt på andre måter, uten denne "offentligheten" :)

Annonse

Ja til en viss grad er det ok, men noen oversvømmer med statusoppdateringer, og gjerne flere om dagen, med statuser som dette: "kjiiiiiiiip dag!!! :((((((", "39gr. i feber, verker i hele kroppen, hodepine, fryser, snufs snufs...", "omgangssyke NÅ IGJEN, uff 2 av 3 barn, er bare å vente på neste.." blablabla

Forstår at sykehus er kjedelig og livet er kjipt for folk som er veldig syke,men de er gjerne ikke såååå hissige med statusoppdateringer heller. Men FB er et litt vanskelig medium - for man har gjerne ikke bare de nærmeste på vennelista, men også litt perifere og gamle venner/bekjente. Da kan det bli litt "tett på" med slike personlige ting. Det er bra å få litt støtte og slikt, når en ligger inne eller er syk, men det kan fort bli litt ensidig negativt fokus på enkelte statuser. Mye uff og okk. Syns jeg da. ;)

Når mamma var alvorlig hjertesyk og skulle opereres, vi visste ikke hvordan det gikk, så skrev jeg ikke et ord om dette på statusen. Bare et smil eller slikt etterpå. Har heller ikke skrevet et ord om sambos sykdom eller mange sykehusopphold. Det er noe med at de som kjenner oss og VET tilstanden, de tar kontakt på andre måter, uten denne "offentligheten" :)

Men jeg gidder ikke å skrive det på statusen 14 dager da. Men det er forferdelig kjedelig å ligge der for jeg ligger på isolat og det er bare helt forferdelig, jeg ser ikke andre enn de som kommer inn med maten så jeg har ikke så mye å skrive om da så da blir det ingen statusdateringer. Men nå er det jo ikke slik som før at det ble stående der til man skrev noe annet så da blir det annerledes, det forsvinner jo med en gang. Så jeg har vel nesten sluttet å skrive statusdateringer.

Nei, jeg skriver sjelden veldig personlig, jeg tror folk tror jeg gjør det. men det er mye jeg aldri skriver om verken her eller på facebook.

Jeg er igrunnen mest lei for tiden jeg. Nå går jeg på 42.året og jeg er så lei av alt jeg ikke får gjort som jeg har lyst til. Jeg har ringt bl.a alle treningsstudioene og hørt om de har muskelstimulatorer-maskiner, de vet ikke engang hva de er. Og av en eller annen grunn så er ikke det en akseptert behandlingform her hjemme, jeg tror vi er det eneste landet i vesten, til og med i Maylaysia, India og Kina bruker de det.

Hvis du mener EMS-trening vet jeg at de har det her:

http://www.aiga.no/3.html

Det er riktignok i Lier, men tar ikke mer enn 30 min å kjøre fra Oslo. Jeg reiser motsatt vei hver dag, så jeg vet det går :-)

Jeg er selv kronisk syk og meget hemmet i hverdagen. Likevel klarer jeg ikke å la meg provosere av hva folk skrivver på Facebook:-) Jeg er da klar over at folk har sitt eget liv og sine interesser, og jeg forventer jo ikke at noen skal redusere på sine aktiviteter selv om JEG er syk;-)

Hvis ikke Facebook svarer til ens forventninger, eller man bare irriterer seg over det - er det ens eget ansvar å kanskje ikke bruke det?

Er så veldig enig med deg - takk og lov for at det er de gode tingene de legger ut... Jeg har et par venner på FB som kun legger ut de negative tingene, og det er temmelig demotiverende, ikke minst for dem selv?

Men jeg gidder ikke å skrive det på statusen 14 dager da. Men det er forferdelig kjedelig å ligge der for jeg ligger på isolat og det er bare helt forferdelig, jeg ser ikke andre enn de som kommer inn med maten så jeg har ikke så mye å skrive om da så da blir det ingen statusdateringer. Men nå er det jo ikke slik som før at det ble stående der til man skrev noe annet så da blir det annerledes, det forsvinner jo med en gang. Så jeg har vel nesten sluttet å skrive statusdateringer.

Nei, jeg skriver sjelden veldig personlig, jeg tror folk tror jeg gjør det. men det er mye jeg aldri skriver om verken her eller på facebook.

Jeg skjønner. Ja, den nye fb-greia er annerledes, for du må jo inn på hver enkelts profil for å "finne tilbake" til "gamle" statuser... Men enkelte på min liste skriver altså oppdateringer mange ganger om dagen, og masse syting og negativt (snakker om bagatellmessig sykdom som forkjølelse, omgangssyke, influensa etc.). Men enig med deg, lurt å ikke skrive så alt for mye personlig, selv om kanskje andre syns det er det.. ;)

Jeg skjønner. Ja, den nye fb-greia er annerledes, for du må jo inn på hver enkelts profil for å "finne tilbake" til "gamle" statuser... Men enkelte på min liste skriver altså oppdateringer mange ganger om dagen, og masse syting og negativt (snakker om bagatellmessig sykdom som forkjølelse, omgangssyke, influensa etc.). Men enig med deg, lurt å ikke skrive så alt for mye personlig, selv om kanskje andre syns det er det.. ;)

Nei, er du gal. Jeg oppdaterer max en gang om dagen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...