Gå til innhold

Sårskorpen falt av med masse hår...(

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

Men det er ny mindre skorpe under, så jeg blødde ikke særlig...

Ser med sorg på alt håret som falt av...

Så har en bar flekk i bakhodet, ingen smak eller luktesans, men jeg lever;)

Min datter fikk parfyme av kjæresten sin. "Lukt å god en..."! Hun husket plutselig at jeg ikke kan lukte noe som helst;)

Da måtte vi le;)

Så til alle dere som har svart og støttet meg: Tusen takk;)

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

Oi, det var en drøy smell! Men det kunne vel fort gått verre, hodet er sårbart... Håper luktesansen kommer tilbake!

Takk!

Ja, hodesmellen var ganske alvorlig, og jeg hadde brudd på hjerneskallen ved øret.

Har fått time til øre/nese/halsspesialist!

Takk for omtanken, Mirabell;)

Jeg har ikke fått med meg hva som har skjedd, jeg,- men det høres jo dramatisk ut :(

Høres ut som det er greit med en årstid hvor man kan gå med lue - og hvor det ikke er mange blomster å lukte på....

For - det er vel god sjanse for at lukt- & smakssansen kommer tilbake, ikke sant?

God bedring!

Annonse

Huff, jeg føler vrikelig med deg, Hidi!

Håret vokser ut igjen og det er sikkert ikke så synlig som du føler på, med mindre du har en svært kort frisyre.

Godt å høre at du er henvist videre, håper det ikke er så lang ventetid. Hadde legen noen formening om prognoser, da?

Håper inderlig at dette går bra! Som en liten trøst kan jeg si at jeg kjenner til tre tilfeller som mista disse sansene etter ulike ulykker, og samtlige opplevde at de gradvis kom tilbake.

Sjøl blei jeg slått kraftig ned for noen år siden og opplevde redusert smakssans og null luktesans i begynnelsen. Heldigvis kom det tilbake, men det tok noen måneder..

Godt du har litt galgenhumor oppi det heile! Tenker på deg, lykke til :-)

hidi, the scorpion

Huff, jeg føler vrikelig med deg, Hidi!

Håret vokser ut igjen og det er sikkert ikke så synlig som du føler på, med mindre du har en svært kort frisyre.

Godt å høre at du er henvist videre, håper det ikke er så lang ventetid. Hadde legen noen formening om prognoser, da?

Håper inderlig at dette går bra! Som en liten trøst kan jeg si at jeg kjenner til tre tilfeller som mista disse sansene etter ulike ulykker, og samtlige opplevde at de gradvis kom tilbake.

Sjøl blei jeg slått kraftig ned for noen år siden og opplevde redusert smakssans og null luktesans i begynnelsen. Heldigvis kom det tilbake, men det tok noen måneder..

Godt du har litt galgenhumor oppi det heile! Tenker på deg, lykke til :-)

''Sjøl blei jeg slått kraftig ned for noen år siden og opplevde redusert smakssans og null luktesans i begynnelsen. Heldigvis kom det tilbake, men det tok noen måneder..''

Ble du slått ned..? Det må jo ha vært svært traumatisk! Så godt du fikk disse viktige sansene tilbake;)

Jeg er jo egentlig mest glad for at jeg lever! fastlegen mente at tapet av sansene kunne komme av fallet, men han kunne jo ikke si noe sikkert....

Tusen takk for omtanken, Angustia;)

hidi, the scorpion

Får håpe det vokser ut igjen hår, du får dandere en pen frisyre rundt den bare flekken i mellomtiden.

Får håpe luktesansen kommer tilbake innen heggen blomstrer, den er verdt å få med seg.

God bedring!

Det vokser nok ut igjen, ja, og jeg klarer å dandere håret rundt den nye lille skorpen:)

Tusen takk for omtanken, GA;)

hidi, the scorpion

Jeg har ikke fått med meg hva som har skjedd, jeg,- men det høres jo dramatisk ut :(

Høres ut som det er greit med en årstid hvor man kan gå med lue - og hvor det ikke er mange blomster å lukte på....

For - det er vel god sjanse for at lukt- & smakssansen kommer tilbake, ikke sant?

God bedring!

Jeg falt bakover i trappen på utsiden med en sekk ved. Trappa var isete og jeg slo hodet både på et trappetrinn og en murvegg....

Men det er merkelig å ikke kunne lukte noe eller at all mat smaker likt, jeg elsker god mat;))))

Har håp at begge sansene kommer tilbake engang;)

Og tusen takk for omtanken, katt-ja;)

Jeg falt bakover i trappen på utsiden med en sekk ved. Trappa var isete og jeg slo hodet både på et trappetrinn og en murvegg....

Men det er merkelig å ikke kunne lukte noe eller at all mat smaker likt, jeg elsker god mat;))))

Oida.. God bedring, hidi!

Annonse

''Sjøl blei jeg slått kraftig ned for noen år siden og opplevde redusert smakssans og null luktesans i begynnelsen. Heldigvis kom det tilbake, men det tok noen måneder..''

Ble du slått ned..? Det må jo ha vært svært traumatisk! Så godt du fikk disse viktige sansene tilbake;)

Jeg er jo egentlig mest glad for at jeg lever! fastlegen mente at tapet av sansene kunne komme av fallet, men han kunne jo ikke si noe sikkert....

Tusen takk for omtanken, Angustia;)

Jeg må svare på dette først før jeg skriver meg bort:

''Jeg er jo egentlig mest glad for at jeg lever! fastlegen mente at tapet av sansene kunne komme av fallet, men han kunne jo ikke si noe sikkert....''

Meinte fastlegen at dette kunne være tilfeldig? Jeg blei henvist til nevrologisk avdeling ganske kjapt pga sansetapet mitt, til tross for at det bare var snakk om en kraftig hjernerystelse, ikke noe kraniebrudd.

''Ble du slått ned..? Det må jo ha vært svært traumatisk! Så godt du fikk disse viktige sansene tilbake;)''

Ja, en stor og irritert kar var på kontoret mitt og var på vei ut (jeg trodde jeg hadde full kontroll på situasjonen) da jeg plutselig fikk et kraftig knyttneveslag under øyet. Det var ille nok, men jeg klarte i tillegg å slå bakhodet i hjørnet på et skrivebord idet jeg falt.

Det mest traumatiske var behandlinga fra det lokale lensmannskontoret i etterkant, men det er en annen historie...

Fortsatt god bedring, Hidi :-)

hidi, the scorpion

Jeg må svare på dette først før jeg skriver meg bort:

''Jeg er jo egentlig mest glad for at jeg lever! fastlegen mente at tapet av sansene kunne komme av fallet, men han kunne jo ikke si noe sikkert....''

Meinte fastlegen at dette kunne være tilfeldig? Jeg blei henvist til nevrologisk avdeling ganske kjapt pga sansetapet mitt, til tross for at det bare var snakk om en kraftig hjernerystelse, ikke noe kraniebrudd.

''Ble du slått ned..? Det må jo ha vært svært traumatisk! Så godt du fikk disse viktige sansene tilbake;)''

Ja, en stor og irritert kar var på kontoret mitt og var på vei ut (jeg trodde jeg hadde full kontroll på situasjonen) da jeg plutselig fikk et kraftig knyttneveslag under øyet. Det var ille nok, men jeg klarte i tillegg å slå bakhodet i hjørnet på et skrivebord idet jeg falt.

Det mest traumatiske var behandlinga fra det lokale lensmannskontoret i etterkant, men det er en annen historie...

Fortsatt god bedring, Hidi :-)

''Meinte fastlegen at dette kunne være tilfeldig? Jeg blei henvist til nevrologisk avdeling ganske kjapt pga sansetapet mitt, til tross for at det bare var snakk om en kraftig hjernerystelse, ikke noe kraniebrudd.''

Jeg ble brakt til sykehus i ambulanse fem dager etter hendelsen...Og de tok ct og mr av meg, men kunne ikke se annet enn en blødning nederst i bakhodet og brudd på skallen ved høyre øret.

Kulen i bakhodet kunne alle se:)

Jeg var på etterkontroll hos nevrolog, men da hadde jeg ikke mistet sansene, bortsett frå problemer med øret.

Å bli slått ned er jo mye mer traumatisk, enn å falle!

Enda tenker du på meg! Hvor omtenksom går det an å være...?

Mange klemmer til deg Angustia;)

''Meinte fastlegen at dette kunne være tilfeldig? Jeg blei henvist til nevrologisk avdeling ganske kjapt pga sansetapet mitt, til tross for at det bare var snakk om en kraftig hjernerystelse, ikke noe kraniebrudd.''

Jeg ble brakt til sykehus i ambulanse fem dager etter hendelsen...Og de tok ct og mr av meg, men kunne ikke se annet enn en blødning nederst i bakhodet og brudd på skallen ved høyre øret.

Jeg var på etterkontroll hos nevrolog, men da hadde jeg ikke mistet sansene, bortsett frå problemer med øret.

Godt å høre at du fikk grundig oppfølging!

Ja, jeg tenker på deg, og du må ikke sammenlikne tilfellene våre (dessuten har du fått større skader enn meg).

Hold oss oppdatert, da - nattaklemmer fra

hidi, the scorpion

Godt å høre at du fikk grundig oppfølging!

Ja, jeg tenker på deg, og du må ikke sammenlikne tilfellene våre (dessuten har du fått større skader enn meg).

Hold oss oppdatert, da - nattaklemmer fra

Det skal jeg;)

Mener fremdeles at dit titlfelle var mye verre....

Natta vennen!

Dark-Angel 82

Kjære tid, dette har jeg gått glipp av Hidi!

Uff, dette hørtes jo ikke noe greit ut i det hele tatt..

Masse klemmer til deg.

Au, au...det hørtes ille ut, ja.

Håper sansene dine kommer tilbake,- men hvis man skal komme med en teit trøst, er det vel kanskje de sansene som er minst (livs)viktige...selv om jeg ser du har tenkt på at røyklukt kan være kjekt å kjenne. Men, jeg skjønner at det ødelegger veldig for all matopplevelse - bare konsistensen igjen, liksom.

hidi, the scorpion

Kjære tid, dette har jeg gått glipp av Hidi!

Uff, dette hørtes jo ikke noe greit ut i det hele tatt..

Masse klemmer til deg.

Åh, tusen takk, Dark-Angel 82!

Tror jeg blir bra igjen bare av omtanken fra dere:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...