Gå til innhold

Vilkår og Apples retningslinjer for personvern

Anbefalte innlegg

Skulle laste ned en ny applikasjon her om dagen, og fikk beskjed om at jeg måtte lese og godta vilkårene før jeg kunne gå videre. Det var ikke mindre enn 61 (!) sider de mente jeg skulle lese på mobilen min (hver side krevde 3-4 dytt med tomlen), så jeg gav fort opp og ba dem sende meg det på mail.

Jeg har fått, og jeg har lest. Først og fremst mener jeg de må være klin hakke gale som mener folk skal lese all den informasjonen grundig før de sier seg enig, men deretter synes jeg spesielt dette var festlig:

''For å unngå muskel, ledd eller øyebelastninger ved spilling av videospill, skal du alltid ta regelmessige pauser fra spillet samt stoppe og ta en lengre pause dersom dine øyne, hender, håndledd eller armer blir slitne eller ømme eller dersom du føler noe annet ubehag. En svært liten prosentandel av befolkningen kan oppleve anfall eller besvime når de utsettes linkende lys eller mønstre, herunder når de spiller videospill eller ser på videoer. Symptomer kan inkludere svimmelhet, kvalme, ufrivillig bevegelser, tap av bevissthet, endret syn, kribling, nummenhet og andre ubehag. Rådfør deg med en lege før du spiller videospill dersom du noensinne har hatt disse eller andre symptomer forbundet anfall og/eller epilepsi, og stopp spillet øyeblikkelig og rådspør en lege dersom disse eller lignende symptomer oppstår i løpet av spillingen. ''

Jeg er helt enig. He-he.

Fortsetter under...

Jeg leser aldri. Jeg svitsjer om nødvendig over til siste side og klikker at jeg godtar vilkårene. Før i verden var det noen luringer som ved instalalsjon av program lurte på om du vruikelig hadde greid å lese alt sammen på tre sekunder, men da var det bare å svare "ja", og så var installasjonen i gang.

Med tanke på alle tanketomme amerikanere som vinner de mest utrolige søksmål, så er det ikke rart at Apple og andre prøver så godt de kan å helgardere seg i vilkårene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...