Gå til innhold

Hva når man vet hvem tyven er?

Anbefalte innlegg

Gjest også tyverioffer

Inspirert av innlegget om tyv i huset: Hva gjør man når man ikke lenger er i tvil om hvem tyven er, og vedkommende er en slektning? Å nekte henne adgang er ikke så lett dersom en vil unngå bråk og splittelse i slekta, og det er ikke lett å fottfølge henne heller. I dette tilfellet er det snakk om alt fra kostbare smykker til pyntegjenstander og klær. Hun er tatt på fersken med tyvegods på seg, men hun nekter likevel for alt. Hun er vel sannsynligvis kleptoman.

Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361020-hva-n%C3%A5r-man-vet-hvem-tyven-er/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dark-Angel 82

Jeg hadde en slik i familien. Han tok det meste han kom over. Men han tok adri noe av meg Jeg hadde vrengt han.

Jeg vet mange gjemte smykker ol når han var på besøk.

Lommebøker og diverse lå aldri fremme.

Nå var han såpass gammel at han var jo ikke rundt i hele huset når han var på besøk, var helst i stuen og på badet. Dermed la helle rikke folk fra seg verdisaker der.

Men om du vet det er henne, hadde jeg tatt en snakk med foreldrene og jenta. Hun trenger jo hjelp. Hjelper ikke det, ville jeg nektet henne å komme på besøk om du er hundre prosent sikker i din sak. Kanskje det kan "vekke" foreldrene noe....

Jeg hadde en slik i familien. Han tok det meste han kom over. Men han tok adri noe av meg Jeg hadde vrengt han.

Jeg vet mange gjemte smykker ol når han var på besøk.

Lommebøker og diverse lå aldri fremme.

Nå var han såpass gammel at han var jo ikke rundt i hele huset når han var på besøk, var helst i stuen og på badet. Dermed la helle rikke folk fra seg verdisaker der.

Men om du vet det er henne, hadde jeg tatt en snakk med foreldrene og jenta. Hun trenger jo hjelp. Hjelper ikke det, ville jeg nektet henne å komme på besøk om du er hundre prosent sikker i din sak. Kanskje det kan "vekke" foreldrene noe....

Det er dessverre ikke sikkert det hjelper å snakke med foreldrene. Jeg hadde en ung "venninne" som løy om alt, og stjal når hun fikk en tjangs. Betalte heller aldri tilbake lån eller ting vi skulle spleise på. Dessverre trodde faren alt hun sa. Hennes yngre søster, derimot, gjennomskuet henne tidlig. Hun prøvde å snakke i mot søsteren, uten at det hjalp noe særlig.

Dark-Angel 82

Det er dessverre ikke sikkert det hjelper å snakke med foreldrene. Jeg hadde en ung "venninne" som løy om alt, og stjal når hun fikk en tjangs. Betalte heller aldri tilbake lån eller ting vi skulle spleise på. Dessverre trodde faren alt hun sa. Hennes yngre søster, derimot, gjennomskuet henne tidlig. Hun prøvde å snakke i mot søsteren, uten at det hjalp noe særlig.

Veldig trist... Jeg har problemer med å forstå hvordan enkelte kan bli så blinde..

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...