Gå til innhold

" dette må jeg gjøre før jeg dør"

Anbefalte innlegg

eller " dette må jeg gjøre mens jeg lever"?

Den første høres så mye mer dramatisk ut, nesten som om en er i ferd med å dø. Det virker som om glasset er halvtomt ikke, halvfullt.

Er det tilfeldig at NRK har valgt å kalle sitt program nettopp dette?

En venninne av meg satt og funderte rundt dette, og jeg må si meg enig i tankegangen..

hva synes dere?

Fortsetter under...

Da jeg først hørte om programkonseptet, trodde jeg det gjaldt de som levde på tilmålt tid. Og det var også tilfelle i et av programmene, som handlet om en kreftsyk mann som er død nå.

Det er jo for øvrig nokså selvsagt at hvis man skal gjøre noe, må man gjøre det før man dør, ikke etter.

Bestemoren min brukte å si at hvis jeg lever neste vår, skal jeg plante krokus. Jeg syntes dette var unødvendig å si. Det er jo et forbehold vi alle må ta til enhver tid.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...