Gå til innhold

hevn mot foreldre å fjerne etternavnet?

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

Jeg kan være enig i at det er tullete å skifte etternavn i hytt og pine, men jeg lar det være opp til hver enkelt om de vil forandre navn ved giftemål;-) For meg selv er det uaktuelt og kommer aldri til å skje.

Jeg er vant til at mennekser skifter etternavn, og det spiller ingen rolle for meg heller;)

Kommer til å beholde pikenavnet mitt!

Fortsetter under...

Gjest Ulan bator

Jeg vet om tre ulike personer/par som bare "tok" et etternavn de likte. Det ene paret valgte et etternavn som fantes (ikke sjeldent men heller ikke supervanlig). Det andre paret fant på et etternavn sammen. Den tredje personen fant et etternavn til seg og datteren som de begge likte (de het Hansen før).

Jeg syns ideen er god, hvis man ikke liker sitt etternavn.

En ting er å like navnet, noe annet er det å føle at det er en del av en. Jeg har et heller pussig navn fra farsiden. Det er ganske enkelt, men slutter der hvor andre forventer at det skal fortsette.

Har ikke noe spesielt godt forhold til min far, men er glad i tante og onkel. Ved å fjerne det navnet så føler jeg vel at jeg fjerner resten av familien der også.

Navnet er også en del av meg, selv om jeg føler at faren min ikke har vært noen god far.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...