Gå til innhold

å ta samboerens navn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Onsdag1365380628

Virkelig? Tanken er meg veldig fremmed. Men nå var det temmelig utenkelig for meg å bytte etternavn da jeg giftet meg også, da.

Da vi ble sammen hadde jeg min eksmanns etternavn. Jeg ønsket ikke det lengre,og valgte derfor min samboers etternavn, istedet for å ta tilbake mitt pikenavn. Så slipper jeg å eventuelt skifte den dagen vi blir gift. Eller kanskje ikke vi blir gift, men etternavnet er nå på plass.

Gjest Elextra

Da vi ble sammen hadde jeg min eksmanns etternavn. Jeg ønsket ikke det lengre,og valgte derfor min samboers etternavn, istedet for å ta tilbake mitt pikenavn. Så slipper jeg å eventuelt skifte den dagen vi blir gift. Eller kanskje ikke vi blir gift, men etternavnet er nå på plass.

:)

Ja, skjønner det kan finnes diverse grunner.

Om man bytter samboer annenhvert år, slik en bekjent av meg gjør, kunne det bli litt tungvint å bytte navn hver gang :P.

Onsdag1365380628

:)

Ja, skjønner det kan finnes diverse grunner.

Om man bytter samboer annenhvert år, slik en bekjent av meg gjør, kunne det bli litt tungvint å bytte navn hver gang :P.

''Om man bytter samboer annenhvert år, slik en bekjent av meg gjør, kunne det bli litt tungvint å bytte navn hver gang ''

Det har jeg altså ikke tenkt å gjøre. Det følger mye med å skifte etternavn. Man må ha nytt førerkort, bankort og pass, og sende navneendring overalt.

Gjest Elextra

''Om man bytter samboer annenhvert år, slik en bekjent av meg gjør, kunne det bli litt tungvint å bytte navn hver gang ''

Det har jeg altså ikke tenkt å gjøre. Det følger mye med å skifte etternavn. Man må ha nytt førerkort, bankort og pass, og sende navneendring overalt.

''Det har jeg altså ikke tenkt å gjøre.''

Nei, det insinuerte jeg heller ikke.

Annonse

Det skjønner jeg faktisk. Ikke noe er så teit som folk som har fått nye samboere og flyr rundt med exmannens navn. Jeg har til og med hørt om de som har giftet seg og gitt den nye mannen exmannens navn.

Nei det er nok greiest å beholde pikenavnet når man gifter seg så kommer man ikke opp i slike situasjoner.

Gjest Elextra

Med mindre du setter bindestrek kan du bare ha ett etternavn.

Men en kan jo ha ett av navnene som mellomnavn (= et annet fornavn).

Må du bytte, da? Det har ikke jeg gjort, og det er jo ikke akkurat uvanlig for kvinner å beholde eget etternavn når de gifter seg.

Må du bytte, da? Det har ikke jeg gjort, og det er jo ikke akkurat uvanlig for kvinner å beholde eget etternavn når de gifter seg.

Føler man liksom er mer familie om man har samme etternavn.. Hehe.. Men det skjer uansett ikke før vi evt får barn....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...