Gå til innhold

I begynnelsen av et vennskap

Anbefalte innlegg

Gjest lurer jeg
Skrevet

Er i begynnelsen av et vennskap med en forhåpentligvis hyggelig venninne. Hun virker interessert når vi snakkes. Men jeg synes hun er dårlig til å svare på meldinger og sånn. Nå sitter jeg igjen og lurer på om det blir noe av den opprinnelig avtalen vår, da jeg ikke har hørt noe. Hun skulle ta kontakt vedrørende nærmere detaljer.

Er det bare å gi opp eller ta hintet først som sist, eller er det bare noen som er sånn litt treig på svar liksom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen er treige på å svare. Men noen er også veldig på hugget når det gjelder meldinger og avtaler. Om dere er i hver deres ende av denne skalaen kan det lett bli misforståelser...

Om du ikke har fått svar når du trenger det så ring. Og vær bli d i telefonen, det kan være mange årsaker til at hun ikke har fått svart.

Gjest lurer jeg
Skrevet

Noen er treige på å svare. Men noen er også veldig på hugget når det gjelder meldinger og avtaler. Om dere er i hver deres ende av denne skalaen kan det lett bli misforståelser...

Om du ikke har fått svar når du trenger det så ring. Og vær bli d i telefonen, det kan være mange årsaker til at hun ikke har fått svart.

Det er klart det kan være et par misforståelser eller tre....Men jeg liker ikke å føle at jeg må mase. Vil jo helst at det skal være likeverdig interesse for et vennskap. Liker heller ikke å sitte her og være usikker på en avtale som vi egentlig har gjort. Synes det blir litt respektløs ovenfor min tid. Det er selvfølgelig helt i orden at det er kommet noe i veien, men bare å la være å ringe.....eller gi beskjed den synes jeg ikke er grei.

Jeg er nok en rimelig åpen person, så jeg lurer på om jeg ikke hører noe denne gangen heller bare spør rett ut på mail om det ikke er kjemi eller det er en dårlig periode i livet eller noe..det er også helt greit. Også får jeg si at uansett så liker jeg at man holder avtaler og gir beskjeder.

Skrevet

Det er klart det kan være et par misforståelser eller tre....Men jeg liker ikke å føle at jeg må mase. Vil jo helst at det skal være likeverdig interesse for et vennskap. Liker heller ikke å sitte her og være usikker på en avtale som vi egentlig har gjort. Synes det blir litt respektløs ovenfor min tid. Det er selvfølgelig helt i orden at det er kommet noe i veien, men bare å la være å ringe.....eller gi beskjed den synes jeg ikke er grei.

Jeg er nok en rimelig åpen person, så jeg lurer på om jeg ikke hører noe denne gangen heller bare spør rett ut på mail om det ikke er kjemi eller det er en dårlig periode i livet eller noe..det er også helt greit. Også får jeg si at uansett så liker jeg at man holder avtaler og gir beskjeder.

Hvis jeg var deg, ville jeg ikke gjort det siste - ikke på nåværende tidspunkt i alle fall. Send heller en sms og spør forsiktig - "har vi en avtale ikveld, eller er det en misforståelse?" eller noe sånt.

Gjest Høstløv
Skrevet

''.............så jeg lurer på om jeg ikke hører noe denne gangen heller bare spør rett ut på mail om det ikke er kjemi eller det er en dårlig periode i livet eller noe..det er også helt greit. Også får jeg si at uansett så liker jeg at man holder avtaler og gir beskjeder.''

Å gjøre dette i begynnelsen av et vennskap er ikke særlig lurt.

Gjest lurer jeg
Skrevet

''.............så jeg lurer på om jeg ikke hører noe denne gangen heller bare spør rett ut på mail om det ikke er kjemi eller det er en dårlig periode i livet eller noe..det er også helt greit. Også får jeg si at uansett så liker jeg at man holder avtaler og gir beskjeder.''

Å gjøre dette i begynnelsen av et vennskap er ikke særlig lurt.

Hva er lurt da? Å vente og vente? Jeg synes det er svært utilfresstillende at avtaler ikke holdes. Synes det er dårlig start på et vennskap, og jeg tviler da på om det kan bli noe særlig bedre.....

Men jeg får følge ditt og ekte nick sitt råd.

Skrevet

Hva er lurt da? Å vente og vente? Jeg synes det er svært utilfresstillende at avtaler ikke holdes. Synes det er dårlig start på et vennskap, og jeg tviler da på om det kan bli noe særlig bedre.....

Ekte nick har et godt forlag til svar, synes jeg. :-) Og hører du ikke noe etter det heller, så kan du kanskje regne vennskapet som rent ut i sanden.. men det er ikke sikkert det har noe med deg å gjøre.

Gjest Høstløv
Skrevet

Hvis avtalen er i kveld og du venter forgjeves så ville jeg droppe håp om noe nært vennskap og sende en vennlig forespørsel om det har vært noen misforståelse ang. tidspunkt.

Skrevet

Hun jatter med deg og mener ikke det hun sier. Hun har egentlig ingen planer om tettere vennskap, du er kjekk å ha, når du tilfeldigvis treffer på henne. Men forøvrig har hun nok venner og nok med sitt.

Og så slenger hun ut sånne "avtaler" uten å tenke mer på det fordi hun ikke innser at du ikke er som henne.

Tror gamle Enola som har opplevd det mange ganger. ;0)

Skrevet

Ring og ikke send meldinger til folk. Jeg hater meldinger og svarer ja og nei og det betyr ikke at jeg ikke vil være venner med folk. Dummeste jeg har hørt ;o)

Skrevet

Ring og ikke send meldinger til folk. Jeg hater meldinger og svarer ja og nei og det betyr ikke at jeg ikke vil være venner med folk. Dummeste jeg har hørt ;o)

Og der er vi helt motsatt. Jeg kan ikke fordra at folk ringer meg på mobilen min. Jeg kan ikke fordra å snakke i mobiltelefon. Men send meg gjerne en sms om det er noe du vil.

Skrevet

Og der er vi helt motsatt. Jeg kan ikke fordra at folk ringer meg på mobilen min. Jeg kan ikke fordra å snakke i mobiltelefon. Men send meg gjerne en sms om det er noe du vil.

Samme her. Jeg foretrekker meldinger framfor telefonsamtaler.

Skrevet

Samme her. Jeg foretrekker meldinger framfor telefonsamtaler.

Me too....

Skrevet

Har noen venner som er slik, alt er så god idé der og da, men så koker det ut i sanden hvis man ikke selv passer på å holde tråden varm. Dette er typen venninner som har utrolig mye venner og bekjente, og blir det ikke noe av avtalen med meg, så har de uansett 3-4 andre liknende avtalene liggende. Det føles som de bare 'shopper rundt', og ikke sjelden blir den avtalte turen ut tosammen for å spise og prate sammen omgjort til en "kan ikke XX og YY og ZZ også komme" - og jeg skjønner at det er de trippeltbokkede vennene som alle har sendt akkurat den meldingen jeg ville oppfordret deg til å sende, nemlig "Vi har en avtale i kveld, har vi ikke?" :-)

Eller venninna di er bare ikke så stor på sms.

ELler hun er som typen min: allergisk mot å forplikte seg til de mest banalt enkle avtaler, så lenge de er mer enn 5 timer fram i tid. :-P

-På Dol av og til
Skrevet

Er så enig, så enig. Jeg kan heller ikke like telefoner i tide og utide. Men sms er liker jeg :-)

Gjest lurer jeg
Skrevet

Har noen venner som er slik, alt er så god idé der og da, men så koker det ut i sanden hvis man ikke selv passer på å holde tråden varm. Dette er typen venninner som har utrolig mye venner og bekjente, og blir det ikke noe av avtalen med meg, så har de uansett 3-4 andre liknende avtalene liggende. Det føles som de bare 'shopper rundt', og ikke sjelden blir den avtalte turen ut tosammen for å spise og prate sammen omgjort til en "kan ikke XX og YY og ZZ også komme" - og jeg skjønner at det er de trippeltbokkede vennene som alle har sendt akkurat den meldingen jeg ville oppfordret deg til å sende, nemlig "Vi har en avtale i kveld, har vi ikke?" :-)

Eller venninna di er bare ikke så stor på sms.

ELler hun er som typen min: allergisk mot å forplikte seg til de mest banalt enkle avtaler, så lenge de er mer enn 5 timer fram i tid. :-P

Bare synes det er en uting å ikke holde avtaler. Men virker som om flere og flere synes det er greit i dag.

Gjest lurer jeg
Skrevet

For meg er det ekte vennskap når vi kan ringe til hverandre. Men jeg får ha i tankene at noen kanskje ikke liker det da.

Gjest lurer jeg
Skrevet

Er så enig, så enig. Jeg kan heller ikke like telefoner i tide og utide. Men sms er liker jeg :-)

I tide og utide?

Men man kan ikke ringe hverandere i det hele tatt helst?

Skrevet

Dersom man sitter og lurer på man har en avtale samme kveld, så må det være ok å både ringe og sende sms for å få det avklart når det bare er et par timer igjen.

Forøvrig synes jeg ikke at det alltid er "svarplikt" på verken sms eller telefonoppringninger. Hver og en må få lov til å prioritere egen tidsbruk, men inngåtte avtaler må selvfølgelig enten oppfylles eller tydelig avlyses i rimelig tid.

Gjest lurer jeg
Skrevet

Dersom man sitter og lurer på man har en avtale samme kveld, så må det være ok å både ringe og sende sms for å få det avklart når det bare er et par timer igjen.

Forøvrig synes jeg ikke at det alltid er "svarplikt" på verken sms eller telefonoppringninger. Hver og en må få lov til å prioritere egen tidsbruk, men inngåtte avtaler må selvfølgelig enten oppfylles eller tydelig avlyses i rimelig tid.

Jeg synes det er uhøflig å ikke svar på f.eks en invitasjon til å finne på noe. Jeg er heller ikke typen til å overdrive slike invitasjoner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...