Gå til innhold

feit selv om BMI er i normalområdet?

Anbefalte innlegg

Gjest x-blubbe

For noen år siden så gikk jeg opp nesten ti kilo. Jeg er 1,56/57, veier vanligvis 50kg +- noen kilo. Men da gikk jeg opp nærmere ni kilo.

I følge BMI så var jeg fremdeles innenfor normalen, men jeg så ut som en liten blubbe. Har noen bilder av meg selv fra den tiden og jeg gremmes. Fatter ikke at jeg kunne gå opp 10 kilo uten å legge merke til det selv. Kanskje en blir litt blind for egen vekt? Har ellers alltid veid det samme.

At jeg har gått på Zyprexa og Tolvon har nok bidratt til den store appetitten.

Men hvordan måles overvekt? vil det innenfor medisinen være BMI eller er det andre forhold også?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361123-feit-selv-om-bmi-er-i-normalomr%C3%A5det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna

Jeg har også gått opp ca 10 kg på 20 år. Jeg kan ikke skylde på noen medisiner, men kanskje noen svangerskap.

Jeg har BMI rett over normalområdet, men føler meg ikke feit. Trener for tiden ca 8 t uka (rask gange/organisert aerobics).

Men jeg ser jo av bilder at jeg var tynnere da jeg hadde BMI i normalområde, dvs før jeg fikk barna.

Nå har jeg ikke svart på det du spurte om. Men BMI er ikke "hele sannheten". Den kan gi feil svar avhengig av bein-og muskelbygning.

Så ja- jeg tror man kan være tynn, passe eller feit uansett hva BMI viser (men selvfølgelig kan jeg ikke si noe om deg og din BMI og din kropp. Der må du se/kjenne selv)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...