Gå til innhold

Word: endre fra .docx til .doc eller .txt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan endre direkte i File Explorer.

Høyreklikk på filen og velg Rename.

Endre navnet til .doc

Du bør nok ikke bruke .txt med mindre mottakeren har bedt spesielt om det, for da mister du all formatering av teksten. (Skrifttype, tabeller, bilder etc.)

Du kan endre direkte i File Explorer.

Høyreklikk på filen og velg Rename.

Endre navnet til .doc

Du bør nok ikke bruke .txt med mindre mottakeren har bedt spesielt om det, for da mister du all formatering av teksten. (Skrifttype, tabeller, bilder etc.)

Med denne metoden endrer du vel bare filnavnet, ikke filformatet. Innholdet er fremdeles docx-format, selv om den har et annet navn. Akkurat som at jeg fremdeles ville være kvinne selv om jeg skulle skiftet navn til Petter.

Med denne metoden endrer du vel bare filnavnet, ikke filformatet. Innholdet er fremdeles docx-format, selv om den har et annet navn. Akkurat som at jeg fremdeles ville være kvinne selv om jeg skulle skiftet navn til Petter.

Neida, formatet endres også.

Kolonnen "Type" endres fra

Microsoft Office Word Document

til

Microsoft Office Word 97 - 2003 Document.

Jeg bruker denne metoden hver gang jeg må endre fra .xlsx til .xls fordi mottaker ikke har nyeste versjon, og når dokumentet åpnes vises det i gammelt format.

Annonse

til

Jeg bruker denne metoden hver gang jeg må endre fra .xlsx til .xls fordi mottaker ikke har nyeste versjon, og når dokumentet åpnes vises det i gammelt format.

Det der høres veldig, veldig underlig ut.

Gjest firepile

til

''Neida, formatet endres også.''

Nei, det gjør det ikke.

''Kolonnen "Type" endres fra

til

Microsoft Office Word 97 - 2003 Document.''

Det er fordi filbeskrivelsen i Type-kolonnen er basert på filendelsen, ikke selve filformatet.

Gjest på jobbsøker'n

Nei, det gjør det ikke.

til

Det er fordi filbeskrivelsen i Type-kolonnen er basert på filendelsen, ikke selve filformatet.

Kan du forklare meg hvordan jeg endrer dokumentet fra .docx til .doc?

Nei, det gjør det ikke.

til

Ja da må jeg bare gi meg, og beklage misvisende informasjon til trådstarter.

Søren også - jeg som trodde dette var en enkel løsning ;-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...