Gå til innhold

Hva betyr skibytte i konkurransene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Ingen på elitenivå skøyter med klassisk-ski eller omvendt. Så de skifter både stilart og ski.

''Ingen på elitenivå skøyter med klassisk-ski eller omvendt.''

OK, spørsmål fra ski-analfabet: For vanlig dødelige, finnes det allround-ski som kan brukes i begge typer stiler og spor? Hvis man bare skal ha ett par,-hva skal man velge da?

OK, spørsmål fra ski-analfabet: For vanlig dødelige, finnes det allround-ski som kan brukes i begge typer stiler og spor? Hvis man bare skal ha ett par,-hva skal man velge da?

Vanlige turgåere, som er mest opptatt av turen og ikke resultatene, bør vel ha klassiske ski?

Antar

Jada, for alle som ikke konkurrerer, finnes det all-roundski.

Jeg tenker visst mer på kule tenåringer enn vanlige turgåere...

Skiene burde _kunne_ brukes til begge arter, vil jeg tro...?

Ja, hvis tenåringene bryr seg om kulhet i langrennssporet når de ikke er "aktive"! ;-) Her i huset ser kravet om kulhet å begrense seg til alpint - i langrennssporet kan han til og med bruke fars gamle anorakk med pelskrage ;-)

Ja, hvis tenåringene bryr seg om kulhet i langrennssporet når de ikke er "aktive"! ;-) Her i huset ser kravet om kulhet å begrense seg til alpint - i langrennssporet kan han til og med bruke fars gamle anorakk med pelskrage ;-)

Kanskje den gamle skijakken har blitt kul igjen? ;-)

Annonse

Gjest Elextra

Barna våre tilhører ikke samme miljø, skjønner jeg, her er man mer opptatt av langrennsutstyr og -bekledning enn alpint! I alpint funker den vanlige boblejakken/ytterjakken helt fint.

Gjest Elextra

Jeg har flere par ski, men bare klassisk-ski.

Skøyting er ikke noe for meg, er rett og slett ikke sterk nok. Skøyter greit på flata, også med klassisk-skiene, men blir skrekkelig sliten oppover...

Har de noe opphold under skibyttet , noen overgangsfase etc?

Nei, de har ikke noe opphold. Det er totaltiden fra de starter i klassisk til de kommer i mål i fristil (skøyting) som teller. Derfor er det også et lite poeng å være rask med skibyttet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...