Frøydis Skrevet 1. oktober 2001 Skrevet 1. oktober 2001 Jeg lurer på en ting. Er det forskjell på mannlig og kvinnelig hjerne med tanke på hvordan man husker ting? Det er ihvertfall stor forskjell på hvordan jeg husker ting og hvordan samboeren min husker ting. Jeg husker mer detaljert, jeg husker for eksempel en hendelse, hvor den tok sted, omgivelsene rundt og sånn. Samboeren min husker bare hendelsen men ikke hvor eller når den tok sted. Jeg har et inntrykk av at jeg husker mer smådetaljer, mens han husker mer av den store oversikten. Er hukommelse veldig individuelt eller er det rett og slett en forskjell mellom mannlig og kvinnelig hjerne? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. oktober 2001 Skrevet 1. oktober 2001 Du beskriver en typisk forskjell i måten menn og kvinner husker på. I tillegg til slike generelle gruppeforskjeller er det enda større individuelle forskjeller. Hva en husker, er også sterkt avhengig av hva en oppfatter som viktig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.