Gå til innhold

Treningspuls på 120 sa fyren

Anbefalte innlegg

Når jeg spurte om hvor jeg burde ligge optimalt. Og det er fordi jeg er "omkring 40", da er altså 120 bra.

Men når jeg står på elipsemaskin er 163 det som føles ok og som gjør meg varm og holder en god stund. Da har jeg gjennomsnittlig 8km/t og motstand 11 på random.

Så bør jeg da senke tempo og rusle mer?

Øke motstand til latterlig tungt og TRÅKKE i motbakke (til jeg spyr og gir opp)

Eller drite i fyren?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361188-treningspuls-p%C3%A5-120-sa-fyren/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drit i fyren.

Mitt ekspertråd. :- )

Alvorlig, det kommer vel sikkert an på hva du vil oppnå med treningen etc. For å finne reell makspuls må du dessuten ta en slags test, gi alt du klarer i en viss tid, et visst antall ganger (jeg husker ikke eksakt), så sånne "pulsanbefalinger" er i beste fall veiledende.

Hvis du klarer å holde på en stund med den pulsen du har, og du trives med å ta deg såpass ut synes jeg du bare skal fortsette med det.

PS. Å øke motstanden samtidig som du setter ned farten vil neppe gi lavere puls. :- )

Drit i fyren.

Mitt ekspertråd. :- )

Alvorlig, det kommer vel sikkert an på hva du vil oppnå med treningen etc. For å finne reell makspuls må du dessuten ta en slags test, gi alt du klarer i en viss tid, et visst antall ganger (jeg husker ikke eksakt), så sånne "pulsanbefalinger" er i beste fall veiledende.

Hvis du klarer å holde på en stund med den pulsen du har, og du trives med å ta deg såpass ut synes jeg du bare skal fortsette med det.

PS. Å øke motstanden samtidig som du setter ned farten vil neppe gi lavere puls. :- )

Nemlig.. og jeg sliter ikke med pusten eller melkesyre, men temperaturen synker som en stein dersom jeg går under 155. Og da er jeg stiv som en stokk på et blunk.. I det hele tatt synes jeg det verste er å holde jevn varm temperatur slik at man kan bevege seg fritt.

Annonse

Høres ut som en restitusjons-treningspuls. Merkelig råd å gi som 'generelt pulsråd. Å også legge inn økter på lavere puls er fint, for all del, men hvis du aldri skal over 120 blir det labre resultater..

Hør heller på rådene til Orio og andre her,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...