Gå til innhold

Når slutter...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Så utrivelig da.

Siden dette, slik jeg ser det, også har litt med oppdragelse å gjøre så er det vel ikke godt å vite når det kan slutte.

Han kan roe seg fort, eller bare fortsette, og være småatal til han flytter :)

Selv har jeg to sønner, en på 14 og en på 17. Ingen av disse har antydning til slike tendenser du nevner. De viser ingen behov i det hele tatt til å opponere, bråke, regjere, herje osv, og har heller aldri gjort dette før.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361217-n%C3%A5r-slutter/#findComment-3124919
Del på andre sider

Siden dette, slik jeg ser det, også har litt med oppdragelse å gjøre så er det vel ikke godt å vite når det kan slutte.

Selv har jeg to sønner, en på 14 og en på 17. Ingen av disse har antydning til slike tendenser du nevner. De viser ingen behov i det hele tatt til å opponere, bråke, regjere, herje osv, og har heller aldri gjort dette før.

''Slik jeg ser det, har dette også har litt med oppdragelse å gjøre''

''Selv har jeg to sønner, en på 14 og en på 17. Ingen av disse har antydning til slike tendenser du nevner.''

Selvfølgelig. Dette var sikkert nyttig for bananflue.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361217-n%C3%A5r-slutter/#findComment-3124966
Del på andre sider

Annonse

''Slik jeg ser det, har dette også har litt med oppdragelse å gjøre''

''Selv har jeg to sønner, en på 14 og en på 17. Ingen av disse har antydning til slike tendenser du nevner.''

Selvfølgelig. Dette var sikkert nyttig for bananflue.

''Slik jeg ser det, har dette også har litt med oppdragelse å gjøre

Selv har jeg to sønner, en på 14 og en på 17. Ingen av disse har antydning til slike tendenser du nevner.

Selvfølgelig. Dette var sikkert nyttig for bananflue.''

.

Joda...Bananflue vet absolutt dette...

Jeg har selv to voksne sønner... Disse fikk en oppdragelse som gjorde til at de aldri var frekk...

Poden her er stesønnen...som jeg ikke har hatt noen oppdragelse på..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361217-n%C3%A5r-slutter/#findComment-3125007
Del på andre sider

''Slik jeg ser det, har dette også har litt med oppdragelse å gjøre

Selv har jeg to sønner, en på 14 og en på 17. Ingen av disse har antydning til slike tendenser du nevner.

Selvfølgelig. Dette var sikkert nyttig for bananflue.''

.

Joda...Bananflue vet absolutt dette...

Jeg har selv to voksne sønner... Disse fikk en oppdragelse som gjorde til at de aldri var frekk...

Poden her er stesønnen...som jeg ikke har hatt noen oppdragelse på..

Joda, jeg påstår ikke at det ikke finnes noen sammenheng.

Jeg syntes bare innlegget var lite konstruktivt. Typen "det er din egen feil, ingen vet om det går over noen gang, og mine barn er ikke sånn". Minner om "råd" for barn med søvnproblemer på småbarnsforum...

Tenåringsfakter er ikke _så_ uvanlige. Men det er klart - det beste er om man likevel klarer å ha en tone i heimen som alle kan leve med, mesteparten av tiden.

Jeg føler med deg, men tror ikke du har så store sjanser hvis ikke faren vil ta tak i problemet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361217-n%C3%A5r-slutter/#findComment-3125010
Del på andre sider

Gjest en i samme situasjon...

Hei igjen.

Poden her i huset er nå 17, og er betydelig roligere. Kan fremdeles smelle med dører og svare frekt. Han får klar beskjed hvor skapet skal stå. Samtidig så prøver jeg å kommunisere hva denne oppførselen hans gjør med meg og hvorfor jeg ikke liker det - men ETTERPÅ, når vi begge har fått roet oss og ikke ser rødt lenger. Jeg er også flink til å be om unnskyldning når jeg har gått over streken og vært urettferdig. Det er viktig at ikke bare han får skylda for ting, noen ganger er vi voksne også urettferdige.

Husk å velge dine/deres kamper - ikke slå like hardt ned på alt som er uønsket atferd. Velg ut noe du/dere ABSOLUTT ikke kan leve med, og noe du/dere kan svelge/overse. Så PØSER dere på med hyggelige kommentarer/opplevelser og samvær. Gjør han trygg på at du/dere er glad i HAN, men ikke liker de negative handlingene hans.

Ikke la all frustrasjon over den "uspiselige drittungen" få overtaket - det kan fort ende med at han "forsvinner" fra dere følelsesmessig. Det er helt sikkert ikke noe dere ønsker.

klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361217-n%C3%A5r-slutter/#findComment-3125266
Del på andre sider

Det kan selvsagt ha med oppdragelse å gjøre, men er nok mye større sjanser for at det er mennesketypen som spiller inn...

Det sies at barn som opponerer mye er sterkere individer som ofte greier seg bedre enn andre barn i livet. De vet hva de vil og står på for å nå målene sine:)

Jeg har tre døtre - alle tre er sterke personligheter, men den ene har vi slitt mye mer med enn de to andre til tross for at vi har vært like konsekvente mot alle tre jentene ;)

Jeg er utrolig glad for at barna vokser opp til å våge å si sine meninger, være bestemte og gode til å argumentere - men samtidig være lydhøre for våre innsigelser og ta valg med fornuften :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361217-n%C3%A5r-slutter/#findComment-3125271
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...