Gå til innhold

Når jentene får mensen første gang...

Anbefalte innlegg

Hva var detsom gjorde at du "gikk i dørken" av tamponger?

Jeg hadde også store problemer med tamponger de første årene. Husker jeg synes det værste var å dra dem ut igjen.

Dette synes jeg forsåvidt kan være litt ubehagelig den dag i dag..

Det var dritvondt og ubehagelig, jeg hadde vel ikke teknikken inne, akkurat slik Axcia også beskriver.

Fortsetter under...

Gjest Modern77

Husker jeg strevde veldig og fikk d ikke til før jeg var 18 :D

FIkk mensen da jeg var 12... så det ble Saba, store ekle Sababind... og dertil lange gensre for å skjule sabarumpa ;-)

Men det går an å forsøke Tampax mini, den minste de har,

de har slike med innføringshylse og da er det mye enklere og mer hygienisk å få den rett på plass.

Har aldri hørt om noen som aldri har prøvd bind. Hva kommer dette av? Hvor gammel var du da du fikk mensen første gang? Hvem var det som anbefalte deg å bruke tampong fremfor bind fra første stund?

Bare litt nysgjerrig ;)

Jeg var vel ca 13-14 år tenker jeg? Mamma ga meg begge alternativene, men jeg husker jeg synes det virket så ekkelt med bind, så jeg kjørte på med tampong fra dag 1 :-)

Gjest foretrekker bind

Kan være greit å kjøpe inn litt av hvert, så kan hun prøve seg frem selv.

Jeg er voksen dame på 35 og klarer fortsatt ikke å bruke tamponger av noe slag. Det gjør bare utrolig vondt og gir meg soppinfeksjoner.

Bruker kun bind og vasker/skyller meg etter hvert toalettbesøk, da jeg heller ikke tåler bind særlig godt.

Mensen har jo en tendens til å komme til særlig ubeleilige tider, og det kan sikkert være praktisk å kunne bruke tamponger ved enkelte anledninger

.

Annonse

Jeg glemte selvfølgelig å si at jeg var 35 år første gangen jeg prøvde tamponger. :o)

Jeg har aldri prøvd tamponger..

(Herregud, trodde aldri jeg kom til å bli så langt ute at jeg skrev om mensen på dol,,, herregud...)

Jeg har aldri prøvd tamponger..

(Herregud, trodde aldri jeg kom til å bli så langt ute at jeg skrev om mensen på dol,,, herregud...)

Hehe ja dette har faktisk utviklet seg til en helt utrolig samtale hehe

Good to know! ;-)

Gjest prust

Husker jeg strevde veldig og fikk d ikke til før jeg var 18 :D

FIkk mensen da jeg var 12... så det ble Saba, store ekle Sababind... og dertil lange gensre for å skjule sabarumpa ;-)

Men det går an å forsøke Tampax mini, den minste de har,

de har slike med innføringshylse og da er det mye enklere og mer hygienisk å få den rett på plass.

Sabarompa!

*s*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...