Gå til innhold

Beste tiden å ringe på

Anbefalte innlegg

Gjest makan :D

Hvis man bare vil slå av en prat, gjerne en lengre en... når tror dere det generelt passer best å ringe? Er så redd å ringe i et ubeleilig tidspunkt, f.eks. midt i middagen, midt i leggingen til ungene osv...

Når passe det best for dere at folk ringer for å slå av en prat? Vet jo at rutinene er forskjellig der ute, noen har middag kl 17, noen kl 16, noen legger ungene kl 19, andre kl 20, også må vi jo regne med at enkelte unger slår seg vrang av og til da så foreldrene bruker 3-4 timer på å legge ungene :D men så må vi jo ringe før leggetid og (se innlegg under - før kl 22 altså).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361240-beste-tiden-%C3%A5-ringe-p%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Hehe, skjønner problemstillingen. Og må innrømme at jeg er blitt skikkelig dårlig på langre prater på telefonen selv (til min mors og fleres ergrelse). Er ikke ro i huset vårt før rundt 21, og da synes jeg ofte det har gått i ett siden morgenen. Ønsker da primært tid for meg selv eller med partner, og ikke på telefonen.

For noen passer det best å prate på jobb, for andre fra bilen eller mens de lager middag eller under barne-TV, for atter andre etter barnas leggetid.

Var jeg deg ville jeg ringt når det passet deg. Spør når du ringer om det passer bedre på et annet tidspunkt, i tilfelle når, og tilby å ringe igjen da.

Gjest trådstarter

Må få med min tid,

jeg legger ungene, så ser jeg Hotell Cæsar, så her er det forbudt å ringe før kl 2000 :D

Mellom kl 20-22 altså...

eller mellom kl 17-1830. Er jeg midt i middagen sier jeg fra og sier jeg kan ringe igjen senere da, blir ikke sur :D

Men jeg lurer liksom litt på hvordan andre er ang. slike "regler".

Annonse

Gjest trådstarter

Send en melding først da vel - "Har så lyst til å prate med deg, lenge siden sist, når passer det at jeg ringer?" :o)

I disse moderne tider forventer vi at alle har mobil...

men jeg har en bestemor og en eldre tante jeg skulle ha ringt, de har bare fasttelefon :D

Når passer det for personer over 70 å bli ringt til?

men jeg har en bestemor og en eldre tante jeg skulle ha ringt, de har bare fasttelefon :D

Personer over 70 driver sjeldent og legger småunger i kveldinga i alle fall... ;o) Med mindre de har barnebarn på besøk kanskje.

Gjest Høstløv

''Når passer det for personer over 70 å bli ringt til?''

Hele dagen og kvelden unntatt når de hviler middag og etter de har lagt seg.

Tanta mi foretrakk å bli ringt etter kveldsnytt om kvelden og det gjorde jeg flere ganger i uka i mange år. Hun var godt over 70 år og ble til og med 85 år mens vi hadde lange samtaler

Annonse

Hehe, skjønner problemstillingen. Og må innrømme at jeg er blitt skikkelig dårlig på langre prater på telefonen selv (til min mors og fleres ergrelse). Er ikke ro i huset vårt før rundt 21, og da synes jeg ofte det har gått i ett siden morgenen. Ønsker da primært tid for meg selv eller med partner, og ikke på telefonen.

For noen passer det best å prate på jobb, for andre fra bilen eller mens de lager middag eller under barne-TV, for atter andre etter barnas leggetid.

Var jeg deg ville jeg ringt når det passet deg. Spør når du ringer om det passer bedre på et annet tidspunkt, i tilfelle når, og tilby å ringe igjen da.

''Spør når du ringer om det passer bedre på et annet tidspunkt, i tilfelle når, og tilby å ringe igjen da.''

Godt råd! For som du sier: Folk er forskjellige.

Mellom Dagsrevyen og Kveldsnytt, og sjekk at du ikke treffer episode 6 av 8 i en TV-serie på NRK1.

Er det sær humor eller moderne musikk på NRK1, er det bare å ringe :-)

Mellom Dagsrevyen og Kveldsnytt, og sjekk at du ikke treffer episode 6 av 8 i en TV-serie på NRK1.

Er det sær humor eller moderne musikk på NRK1, er det bare å ringe :-)

''Er det sær humor eller moderne musikk på NRK1, er det bare å ringe :-)''

*fnis*

Du ler du. hehe, tanta mi hadde kjæreste hun og jeg måtte ringe etterat han var gått hjem og han måtte gå hjem kl 11 så ikke naboene skulle snakke ;o)

Jeg så mer for meg at den gamle tanta hadde en kjæreste som hun måtte legge ned, som om det var en liten unge...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...