Gå til innhold

Hva spiser man for å bli bedre fra forkjølelse?

Anbefalte innlegg

I går spiste jeg to knekkebrød, en kurv druer, en kiwi og en mango, samt drakk masse saft og spiste litt potetgull.

I dag har jeg drukket litt saft. Hva ellers kan jeg spise som er bra? Forsette med frukt?

Jeg er lei av å være slapp og fryse og er visst ganske pinglete med å dra på skolen når jeg ikke føler meg bra. Burde sikkert ha dratt. Skyver egentlig en del arbeid forran meg. Men jeg er pinglete altså. En pingle med kjip hoste og forkjølesesutslett og håret i en skjeiv hestehale og med sløvt blikk som ligger i en sofa og har vondt i rygg og bekken fordi jeg har stivna fordi jeg har ligget så mye. Men bare vent. En dag skal jeg igjen rule hverdagene.

Fortsetter under...

Fokuser på å ha et vanlig godt kosthold. Frokost, lunch, middag osv. Få i deg frukt og grønt, men også andre typer matvarer.

Slå av tv-en og gjør noe annet, gjerne noe som er litt kjedelig;-)

Det jeg gjør nå er kjedelig.

Det er ikke så mye jeg får i meg fordi jeg ligger i kvalmegrenseland.

ShitDiddelyDo

Jeg har hørt at det beste mot forkjølelse er cognac. Det funker visst ikke spesielt godt det heller, men er visst å foretrekker framfor alt annet som ikke fungerer. C-vitaminer og hvitløk skader heller ikke.

Mitt råd er altså at du med jevne mellomrom skyller ned c-vitaminer og hvitløk med Backe Gabrielsen XO.

Jeg har hørt at det beste mot forkjølelse er cognac. Det funker visst ikke spesielt godt det heller, men er visst å foretrekker framfor alt annet som ikke fungerer. C-vitaminer og hvitløk skader heller ikke.

Mitt råd er altså at du med jevne mellomrom skyller ned c-vitaminer og hvitløk med Backe Gabrielsen XO.

Ugg.

Annonse

Jeg ville gått for varmende mat. Suppe, gryterett pg ingefær/sitron-te er typisk kosthold for meg når jeg er syk/forkjøla. god bedring!

Kjenner visst at jeg ikke kan spise noe som rasper i halsen. Prøvde havregrøt, nei. Kanskje jeg bare satser på å drikke i dag og avkjøle halsen, så kan jeg kombinere dette med en liten slankekur.

Gjest Modern77

Potetgull er ikke mat :D

Du bør leve sunnest mulig og passe på at kroppen får den næringen den trenger.

Gjerne litt ekstra C- og D-vitamin da dette er bra for immunforsvaret.

Spis regelmessige måltider (frokost, lunsj, middag, kvelds) og peis på med frukt som mellommåltid så du får i deg masse c-vitaminer. Middagstips: Hvitløksmarinert Laks - omega3 + hvitløk - kjempebra mot forkjølelse!

Og drikk appelsinjuice til frokost.

Kjerringråd ellers...Sambucol Active defence sverger jeg til, inneholder sink, c-vitamin, propolis og Solhatt.

Lakris skal være bra.

Det samme skal anis, ingefær og honning.

Ellers er ro beste medisin, unngå hardtrening og hold deg varm.

Er jeg forkjølet går jeg med tykke sokker og skjerf rundt halsen både innendørs og utendørs. Pass på å få i deg nok væske, det tynner ut snørret (har du slim i halsen bør du unngå melk) og renser kroppen innenfra, pluss erstatter evnt væskestap ved feber.

Så får du bare ha god bedring!

Annonse

Potetgull er ikke mat :D

Du bør leve sunnest mulig og passe på at kroppen får den næringen den trenger.

Gjerne litt ekstra C- og D-vitamin da dette er bra for immunforsvaret.

Spis regelmessige måltider (frokost, lunsj, middag, kvelds) og peis på med frukt som mellommåltid så du får i deg masse c-vitaminer. Middagstips: Hvitløksmarinert Laks - omega3 + hvitløk - kjempebra mot forkjølelse!

Og drikk appelsinjuice til frokost.

Kjerringråd ellers...Sambucol Active defence sverger jeg til, inneholder sink, c-vitamin, propolis og Solhatt.

Lakris skal være bra.

Det samme skal anis, ingefær og honning.

Ellers er ro beste medisin, unngå hardtrening og hold deg varm.

Er jeg forkjølet går jeg med tykke sokker og skjerf rundt halsen både innendørs og utendørs. Pass på å få i deg nok væske, det tynner ut snørret (har du slim i halsen bør du unngå melk) og renser kroppen innenfra, pluss erstatter evnt væskestap ved feber.

Så får du bare ha god bedring!

Unngå hardtrening? Jepp, jeg ligger stort sett så det bør gå greit;-)

Har gitt opp litt dette med mat. Tenkte kanskje det var noe lite og enkelt jeg kunne spist som gjorde susen. Men men.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...