Gå til innhold

Skal jeg være optimistisk, eller er det vanlig?

Anbefalte innlegg

Jeg er snart ferdig utdannet sykepleier, og har så smått startet å søke på jobber.

På lokalsykehuset var det nylig et 75% vikariat ledig på en avdeling der jeg har vært i praksis, og jeg søkte selvfølgelig. Stortrivdes på avdelingen og vil gjerne arbeide der.

Søknadene er elektroniske, og jeg skrev ikke så veldig mye.

I går ringte avdelingsleder til meg. Hun syntes det var fint at jeg hadde søkt på stillingen, og ville bare informere litt om den. Turnusen var litt spesiell med at det var forholdsvis mange nattevakter (17) og at de fleste var på helg (14).

Jeg sa at jeg likevel var interessert i stillingen.

Hun sa de skulle sette seg ned å lage innstillinger til stillingen, så hun kunne ikke si noe om utfallet. Og det forstår jeg jo.

Etter at vi hadde lagt på begynte jeg å lure litt. Har aldri blitt oppringt av en potensiell arbeidsgiver på en slik måte før. Har de ringt, har det vært for å invitere til intervju.

Så nå lurer jeg på om jeg skal være optimistisk. Jeg vet jo at jeg langt i fra har fått jobben, men tenker at jeg jo må være aktuell til stillingen i alle fall. Og det er jo veldig gledelig bare det!

Fortsetter under...

Gjest Høstløv

Hun skulle vel bare forsikre seg om at du fortsatt var interessert i stillingen iom at den medfører såpass mange nattevakter i helgene, hvilket vil si at det i realiteten blir å jobbe hver natt i alle helger. Du vil aldri ha fri en eneste helg.

Hun skulle vel bare forsikre seg om at du fortsatt var interessert i stillingen iom at den medfører såpass mange nattevakter i helgene, hvilket vil si at det i realiteten blir å jobbe hver natt i alle helger. Du vil aldri ha fri en eneste helg.

Det stemmer jo ikke. 14 nattevakter i helg vil, hvis jeg har både lørdag og søndag, 7 helger i året.

Annonse

Gjest Høstløv

Det stemmer jo ikke. 14 nattevakter i helg vil, hvis jeg har både lørdag og søndag, 7 helger i året.

''Turnusen var litt spesiell med at det var forholdsvis mange nattevakter (17) og at de fleste var på helg (14). ''

Jeg forsto det slik at dette var pr måned, det blir da ikke "forholdsvis mange nattevakter" hvis dette fordeles over hele året.

candyqueen_83

''Turnusen var litt spesiell med at det var forholdsvis mange nattevakter (17) og at de fleste var på helg (14). ''

Jeg forsto det slik at dette var pr måned, det blir da ikke "forholdsvis mange nattevakter" hvis dette fordeles over hele året.

Jeg trodde heller ikke det var snakk om pr år.

Hun må jo være interessert i å ansette deg tenker jeg ellers hadde hun vel ikke ringt.

Trodde det var veldig ettertrakta å være sykepleier i dag, så tipper du ikke vil ha noen problemer med å skaffe deg jobb.

Hvor mye kan en sykepleier i 100% tjene med kvelstillegg og sånt, i årslønn?

Annonse

Er du sikker på det? Antall vakter pleier jo oppgis i antall vakter pr.turnus. Hvor lang turnus er det? 8 uker? 3 mnd? Dette ville jeg sjekket ut for sikkerhets skyld, hvis hun ikke sa at det var snakk om et år. Det er jo ikke "mange nattevakter" hvis hun snakker om et år.

Jeg trodde den gikk over tre mnd. Dattera mi har 9 nattevakter og dauer av dem.

Hun får migrene av å jobbe natt, hun klarer aldri å få nok søvn om dagen. Og hun er rett og slett ikke noe nattemenneske. Jeg kunne garantert jobbet natt uten problemer. Vi er kjempeforskjellige, da hun var liten gikk hun og la seg før leggetid fordi hun var trøtt. Det har ingen av de andre gjort altså

candyqueen_83

Er du sikker på det? Antall vakter pleier jo oppgis i antall vakter pr.turnus. Hvor lang turnus er det? 8 uker? 3 mnd? Dette ville jeg sjekket ut for sikkerhets skyld, hvis hun ikke sa at det var snakk om et år. Det er jo ikke "mange nattevakter" hvis hun snakker om et år.

Enig. Turnus litt avhengig av sted pleier å oppgis over 4-6-8 eller 12 uker. 4 og 6 uker blir vel for lite i dette tilfellet siden det bare er 75 % stilling.

Vanskelig å få til 14 nattevakter på helg fordelt på 1 mnd ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...