Gå til innhold

Skal jeg være optimistisk, eller er det vanlig?

Anbefalte innlegg

Jeg er snart ferdig utdannet sykepleier, og har så smått startet å søke på jobber.

På lokalsykehuset var det nylig et 75% vikariat ledig på en avdeling der jeg har vært i praksis, og jeg søkte selvfølgelig. Stortrivdes på avdelingen og vil gjerne arbeide der.

Søknadene er elektroniske, og jeg skrev ikke så veldig mye.

I går ringte avdelingsleder til meg. Hun syntes det var fint at jeg hadde søkt på stillingen, og ville bare informere litt om den. Turnusen var litt spesiell med at det var forholdsvis mange nattevakter (17) og at de fleste var på helg (14).

Jeg sa at jeg likevel var interessert i stillingen.

Hun sa de skulle sette seg ned å lage innstillinger til stillingen, så hun kunne ikke si noe om utfallet. Og det forstår jeg jo.

Etter at vi hadde lagt på begynte jeg å lure litt. Har aldri blitt oppringt av en potensiell arbeidsgiver på en slik måte før. Har de ringt, har det vært for å invitere til intervju.

Så nå lurer jeg på om jeg skal være optimistisk. Jeg vet jo at jeg langt i fra har fått jobben, men tenker at jeg jo må være aktuell til stillingen i alle fall. Og det er jo veldig gledelig bare det!

Fortsetter under...

Gjest Høstløv

Hun skulle vel bare forsikre seg om at du fortsatt var interessert i stillingen iom at den medfører såpass mange nattevakter i helgene, hvilket vil si at det i realiteten blir å jobbe hver natt i alle helger. Du vil aldri ha fri en eneste helg.

Hun skulle vel bare forsikre seg om at du fortsatt var interessert i stillingen iom at den medfører såpass mange nattevakter i helgene, hvilket vil si at det i realiteten blir å jobbe hver natt i alle helger. Du vil aldri ha fri en eneste helg.

Det stemmer jo ikke. 14 nattevakter i helg vil, hvis jeg har både lørdag og søndag, 7 helger i året.

Annonse

Gjest Høstløv

Det stemmer jo ikke. 14 nattevakter i helg vil, hvis jeg har både lørdag og søndag, 7 helger i året.