Gå til innhold

ang langrenn lag i dag - HASTER litt;)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er ikke jeg så oppdatert på skiidretten de senere år, men er ikke lagsprint det samme som het stafett tidligere?

Nei, de tradisjonelle stafettene med 4 etapper finnes fremdeles. De går i slutten av uka.

Lagsprint er med to på hvert lag, og - som navnet sier - kort distanse. Dessuten tror jeg de går prolog og delfinaler (kvart / semi) før den endelige finalen.

Det er både for menn og kvinner idag, men siden de går flere omganger (prolog og delfinaler) slik som i individuell sprint, bytter de vel på. Altså at gutta går prolog, så har de pause mens jentene gjør det samme, fulgt av kvartfinaler for menn osv.

Det er to av samme kjønn på hvert lag i lagsprint

tror

ShitDiddelyDo

Nei, de tradisjonelle stafettene med 4 etapper finnes fremdeles. De går i slutten av uka.

Lagsprint er med to på hvert lag, og - som navnet sier - kort distanse. Dessuten tror jeg de går prolog og delfinaler (kvart / semi) før den endelige finalen.

Ok. Er som sagt ikke helt oppdatert. Synes disse sprintsakene er nitriste greier.

Jeg begynner å bli gammel. Klager på nymotens ting som nye øvelser, osv. Verst er det i hopp. Det er så mye nye regler og tullball at det er fullstendig uinteressant blitt. Dessuten er det ingen fare forbundet med hopp lenger. De går lavt og alt er alt for sikkert. Bra for utøverne, men det er ingen spenning lenger.

Det eneste som fortsatt holder god gammel stand innen skiidrett, er alpint.

Annonse

Gjest Frivillig 2011

I lagsprint starter man med semifinale, de 3 beste fra de 2 heatene går direkte til finale sammen med de 4 beste tidene.

Ingen prolog, ingen kvartfinale.

:-)

Annonse

Mixed stafett er vel ikke vanlig i langrenn enda, iallfall ikke i sprint stafett. I skiskytting har det vært noen mixed stafetter (hvert land stiller med to menn og to kvinner). En fin øvelse for land som ikke har 4 gode løpere av samme kjønn. Og spennende å se på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...