trollemor;o) Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Tror at alle barn har godt av litt kortere dager nå og da, men skjønner at mange barn må være i barnehagen makstid 8,5 timer daglig på grunn av at foreldrene jobber fulle dager. Jeg jobber også i barnehage. Og faktum er at mange foreldre blir slitne av å være sammen med sine barn. Har et klassisk eksempel med et foreldrepar som begge er lærere, og begge har lange juleferier. Ungene til disse er fulle dager i hele romjula, slik at foreldrene kan få slappe av. Samme om sommeren. Da har ungene kun 3 uker ferie, og er i barnehagen resten.. Uff, så utrolig trist. Vi er også lærere og syns det er herlig å kunne ha ungene hjemme hele ferien. Godt for ungene å være hjemme, gjøre andre ting og ikke minst være sammen med mamma og pappa. Jeg sier IKKE at det bare er en dans på roser...det er slitsomt, mye krangling og noen ganger har jeg lyst å sende de dit pepperen gror!! MEN, jeg tenker tilbake på mine egne somrer og ønsker at mine barn skal få oppleve det samme. 3 uker ferie i året er LITE!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/361356-foreldre-til-barnehagebarn/page/3/#findComment-3126284 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Uff, så utrolig trist. Vi er også lærere og syns det er herlig å kunne ha ungene hjemme hele ferien. Godt for ungene å være hjemme, gjøre andre ting og ikke minst være sammen med mamma og pappa. Jeg sier IKKE at det bare er en dans på roser...det er slitsomt, mye krangling og noen ganger har jeg lyst å sende de dit pepperen gror!! MEN, jeg tenker tilbake på mine egne somrer og ønsker at mine barn skal få oppleve det samme. 3 uker ferie i året er LITE!! Vi er ikke lærere, men har også hatt ungene hjemme hele sommerferien - vi voksne har delt på oss, slik at de har kunnet ha ferie hele skoleferien. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/361356-foreldre-til-barnehagebarn/page/3/#findComment-3126288 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 http://www.dagbladet.no/2010/08/02/nyheter/barnehage/innenriks/forskning/12804850/ Den undersøkelsen er amerikansk og helt ubrukelig. Det er enorme forskjeller mellom USA og Norge når det gjelder yrkesaktivitet for mødre, permisjonsregler og barnepasstilbud (f.eks. prisen for akseptabel kvalitet). Så det blir ikke noe tilfeldig utvalg av barn hvis man skal forske på X tusen med mor som går tilbake til jobben etter å ha funnet et barnepasstilbud familien er fornøyd med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/361356-foreldre-til-barnehagebarn/page/3/#findComment-3126385 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Dette har jo vært diskutert i det uendelige, både her på DOL og i mediene ellers. Slutter aldri å forundre meg over KrF-politikere som stadig ikke skjønner at lang åpningstid i barnehagen ikke nødvendigvis er det samme som uendelig lange barnehagedager for det enkelte barn. Forøvrig blander du hummer og kanari i klagene dine. Det går f.eks. ikke an å sammenligne lange barnehagedager med å bli sendt syk i barnehagen. Høres ut som det er på høy tid at du finner deg en annen jobb. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/361356-foreldre-til-barnehagebarn/page/3/#findComment-3126395 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest triliitrall Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Det trenger vel ikke nødvenigvis være egoisme. Om du ser på samfunnsutviklingen så har alt blitt mye dyrere. Mat, bensin og strøm er blitt svindyrt og rentene stiger på lån. Mye er dyrere enn bare for noen få år siden. For en del innebærer det at de må jobbe mer for å få endene til å møtes. Før kunne en kanskje klare seg med at den ene jobbet 70 prosent. I dag er en del nødt til å gå opp i hundre prosent for å klare de dagligdagse utgiftene. Egentlig burde alle barn ha en av foreldrene hjemme som kunne holdt alt i sjakk. Men slik er desverre ikke samfunnet lagt opp til i dag og barna lider derfor av det. De lider ikke i forholdt til materielle goder men de er fattige på en annen måte. De er fattige på det å ha foreldre som viser de tid og kjærlighet. Det er utrolig trist i grunn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/361356-foreldre-til-barnehagebarn/page/3/#findComment-3126406 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Det trenger vel ikke nødvenigvis være egoisme. Om du ser på samfunnsutviklingen så har alt blitt mye dyrere. Mat, bensin og strøm er blitt svindyrt og rentene stiger på lån. Mye er dyrere enn bare for noen få år siden. For en del innebærer det at de må jobbe mer for å få endene til å møtes. Før kunne en kanskje klare seg med at den ene jobbet 70 prosent. I dag er en del nødt til å gå opp i hundre prosent for å klare de dagligdagse utgiftene. Egentlig burde alle barn ha en av foreldrene hjemme som kunne holdt alt i sjakk. Men slik er desverre ikke samfunnet lagt opp til i dag og barna lider derfor av det. De lider ikke i forholdt til materielle goder men de er fattige på en annen måte. De er fattige på det å ha foreldre som viser de tid og kjærlighet. Det er utrolig trist i grunn. ''Egentlig burde alle barn ha en av foreldrene hjemme som kunne holdt alt i sjakk. '' Virkelig? Glad jeg ikke lever i det samfunnet og er forventet å holde meg hjemme for kun å ta meg av barn og hjem. Usikker på hva du mener med å holde ting i sjakk, og ser ikke helt behovet. ''Men slik er desverre ikke samfunnet lagt opp til i dag og barna lider derfor av det. De lider ikke i forholdt til materielle goder men de er fattige på en annen måte. De er fattige på det å ha foreldre som viser de tid og kjærlighet.'' Virkelig? Tror ikke vi lever i samme samfunnet, i så fall. De aller fleste foreldrene jeg kjenner (og det er mange) er svært glade i barna sine og viser det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/361356-foreldre-til-barnehagebarn/page/3/#findComment-3126411 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trillitrall Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 ''Egentlig burde alle barn ha en av foreldrene hjemme som kunne holdt alt i sjakk. '' Virkelig? Glad jeg ikke lever i det samfunnet og er forventet å holde meg hjemme for kun å ta meg av barn og hjem. Usikker på hva du mener med å holde ting i sjakk, og ser ikke helt behovet. ''Men slik er desverre ikke samfunnet lagt opp til i dag og barna lider derfor av det. De lider ikke i forholdt til materielle goder men de er fattige på en annen måte. De er fattige på det å ha foreldre som viser de tid og kjærlighet.'' Virkelig? Tror ikke vi lever i samme samfunnet, i så fall. De aller fleste foreldrene jeg kjenner (og det er mange) er svært glade i barna sine og viser det. Jeg ser jo selv hvor stressende de dagene jeg jobber blir i forhold til fridagene mine. Både jeg og barna blir stresset av det. Alt må gå fort for seg om morgenen. Huset ser ikke ut når vi kommer hjem. Middagen skal lages osv. De dagene jeg har fri er hus i orden når banra kommer hjem. SMåen får kort dag i barnehagen. Sunn middag på bordet. Jeg er uthvilt og er mye mer tålmodig og rolig enn de dagene jeg er på jobb. Jeg tviler derfor ikke på hva som hadde vært best. Men jeg er nødt til å jobbe litt om vi skal klare å betale på alt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/361356-foreldre-til-barnehagebarn/page/3/#findComment-3126416 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Jeg ser jo selv hvor stressende de dagene jeg jobber blir i forhold til fridagene mine. Både jeg og barna blir stresset av det. Alt må gå fort for seg om morgenen. Huset ser ikke ut når vi kommer hjem. Middagen skal lages osv. De dagene jeg har fri er hus i orden når banra kommer hjem. SMåen får kort dag i barnehagen. Sunn middag på bordet. Jeg er uthvilt og er mye mer tålmodig og rolig enn de dagene jeg er på jobb. Jeg tviler derfor ikke på hva som hadde vært best. Men jeg er nødt til å jobbe litt om vi skal klare å betale på alt. Det er jo flott at du har funnet en ordning du trives med :-) Det har heldgivis jeg også, selv om det kan bli litt mas og stress på morgenene, bl.a. Men det har vi egentlig ikke vondt av, tror jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/361356-foreldre-til-barnehagebarn/page/3/#findComment-3126417 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 ''Det kan være vanskelig å ikke ha barnet lenger enn 8,5 i barnehagen. Når man selv jobber 8 timer, og kanskje har 1/2 times reisevei til og fra jobb/barnehage - så sier det seg jo selv at det ikke går.'' Det er derfor man bør kunne bytte på å hente/levere. Mange foreldre kan ha fleksitid og begynne tidligere, og dermed hente barnet tidlig(ere) i barnehagen. Den andre, som begynner til vanlig tid, leverer og drar i butikken og så rett hjem. Dagens masete hverdag handler veldig mye om planlegging, organisering og ikke minst prioriteringer! Jeg har selv over 10 års erfaring fra barnehage, og ser det samme som trådstarter - stadig mindre tid, mer hektiske foreldre, som igjen fører til glemming av skiftetøy, glemme å lese planer, glemme lucia, eller andre "viktige" hendelser i barnehagelivet (for barnet). Jeg opplever også stadig større "krav" til barnehagen og "klager" på (for meg) uvesentlige ting. (At vottene er borte når poden ALLTID tar de av seg fordi de er for store/ekle/annen årsak, og foreldrene har glemt å merke med navn).. Det er mange klassiske eksempler i løpet av en dag. Selv om det er mange frustrasjoner for oss som jobber i barnehagen også, så tilstreber vi hos oss å ha stor respekt for foreldrene, i den grad at vi har forståelse for den tidsklemma foreldrene er i, og at man ofte blir dratt mellom barken og veden. Jeg har til gode å møte foreldre som ikke er glade i sine barn og ønsker det beste for dem. At livet de lever kanskje ikke _helt_ er det beste for barnet, er nå så. Dårlig samvittighet har vi alle som foreldre, alltid! Så trenger ikke vi i barnehagen å påføre mer til det lasset. Uten at hele svaret mitt var til deg, forøvrig. Fikk bare litt vann på mølla ''Det er derfor man bør kunne bytte på å hente/levere. Mange foreldre kan ha fleksitid og begynne tidligere, og dermed hente barnet tidlig(ere) i barnehagen. Den andre, som begynner til vanlig tid, leverer og drar i butikken og så rett hjem. '' Det er vel omtrent slik de aller fleste foreldre som har muligheten gjør det. Men ikke alle har muligheten, enten det er fordi de er alene med barn eller har bundet arbeidstid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/361356-foreldre-til-barnehagebarn/page/3/#findComment-3126424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 ''og det burde i bunn og grunn ikke spille noen rolle om det er far eller mor som er hjemme med barnet, bare en av dem er det '' Sant, selv om tre månder er tidlig. Og ganske sjelden, i hvert fall i Norge, med vår gode permisjon :-) Begynner man å jobbe tidlig her, er det vel oftest fordi man VIL tilbake til jobb. I andre land kan det være fordi man MÅ jobbe for å betale husleia og bleiene. Og da blir denne diskusjonen litt irrelevant... ''Sant, selv om tre månder er tidlig. Og ganske sjelden, i hvert fall i Norge, med vår gode permisjon :-) Begynner man å jobbe tidlig her, er det vel oftest fordi man VIL tilbake til jobb.'' Eneste kan være de som ikke har opptjent rett til svangerskapspenger, men jeg tror ikke jeg kjenner en eneste en som har starta å jobbe når babyen er bare tre mnd gammel.. '' I andre land kan det være fordi man MÅ jobbe for å betale husleia og bleiene. Og da blir denne diskusjonen litt irrelevant...'' Sant det... sånn var det også i Norge for endel år siden.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/361356-foreldre-til-barnehagebarn/page/3/#findComment-3126425 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Dette har jo vært diskutert i det uendelige, både her på DOL og i mediene ellers. Slutter aldri å forundre meg over KrF-politikere som stadig ikke skjønner at lang åpningstid i barnehagen ikke nødvendigvis er det samme som uendelig lange barnehagedager for det enkelte barn. Forøvrig blander du hummer og kanari i klagene dine. Det går f.eks. ikke an å sammenligne lange barnehagedager med å bli sendt syk i barnehagen. Høres ut som det er på høy tid at du finner deg en annen jobb. Her hvor jeg bor er barnehagen åpen fra 7 om morgenen til 7 om kvelden, men de deler dagen opp i mange "biter". Du kan velge om du vil betale for tidlig morgen eller sen ettermiddag (eller ingen av delene), du kan ha plass kun før lunsj, plass kun etter lunsj eller plass hele dagen. Det er veldig god tilrettelagt for både barn og foreldre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/361356-foreldre-til-barnehagebarn/page/3/#findComment-3126426 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Jeg ser jo selv hvor stressende de dagene jeg jobber blir i forhold til fridagene mine. Både jeg og barna blir stresset av det. Alt må gå fort for seg om morgenen. Huset ser ikke ut når vi kommer hjem. Middagen skal lages osv. De dagene jeg har fri er hus i orden når banra kommer hjem. SMåen får kort dag i barnehagen. Sunn middag på bordet. Jeg er uthvilt og er mye mer tålmodig og rolig enn de dagene jeg er på jobb. Jeg tviler derfor ikke på hva som hadde vært best. Men jeg er nødt til å jobbe litt om vi skal klare å betale på alt. Dette tror jeg allikevel er veldig individuelt... Jeg kjenner endel mødre som er hjemme på fulltid, og det er faktisk sjelden det er de som er de beste mødrene... Jeg kjenner fem barn som har mødrene hjemme på heltid og de fem barna er faktisk de fem barna jeg først og fremst ville tenkt på som "ufordragelige" (liker ikke å kalle barn det, men de blir nok dessverre sett på som det). Dette handler nok mer om andre ting enn at de har hjemmeværende mødre, men sier dette for å vise at ting vanligvis ikke er sort-hvitt... Skal man eie et hus/leilighet idag, så MÅ stort sett begge jobbe for å kunne overleve økonomisk. Hadde det vært slik at man hadde hatt råd til at den ene var hjemmeværende, så hadde det garantert vært mor som ble hjemme... og jeg tror rett og slett ikke det er sunt for barn å oppdras til å tro at dette automatisk er mammas jobb. De trenger å se at begge kjønn har de samme mulighetene til utdanning, jobb etc. På den måten blir det også mindre skille mellom kjønnene når det gjelder lønn. I min "perfekte" verden hadde alle foreldre med barn iallefall opp til ungdomsskolen hatt rett til maks seks timers arbeidsdag. Det tror jeg både barna og samfunnsutviklingen ellers hadde profittert på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/361356-foreldre-til-barnehagebarn/page/3/#findComment-3126430 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Dette tror jeg allikevel er veldig individuelt... Jeg kjenner endel mødre som er hjemme på fulltid, og det er faktisk sjelden det er de som er de beste mødrene... Jeg kjenner fem barn som har mødrene hjemme på heltid og de fem barna er faktisk de fem barna jeg først og fremst ville tenkt på som "ufordragelige" (liker ikke å kalle barn det, men de blir nok dessverre sett på som det). Dette handler nok mer om andre ting enn at de har hjemmeværende mødre, men sier dette for å vise at ting vanligvis ikke er sort-hvitt... Skal man eie et hus/leilighet idag, så MÅ stort sett begge jobbe for å kunne overleve økonomisk. Hadde det vært slik at man hadde hatt råd til at den ene var hjemmeværende, så hadde det garantert vært mor som ble hjemme... og jeg tror rett og slett ikke det er sunt for barn å oppdras til å tro at dette automatisk er mammas jobb. De trenger å se at begge kjønn har de samme mulighetene til utdanning, jobb etc. På den måten blir det også mindre skille mellom kjønnene når det gjelder lønn. I min "perfekte" verden hadde alle foreldre med barn iallefall opp til ungdomsskolen hatt rett til maks seks timers arbeidsdag. Det tror jeg både barna og samfunnsutviklingen ellers hadde profittert på. Vel skrevet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/361356-foreldre-til-barnehagebarn/page/3/#findComment-3126433 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trillitrall Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Dette tror jeg allikevel er veldig individuelt... Jeg kjenner endel mødre som er hjemme på fulltid, og det er faktisk sjelden det er de som er de beste mødrene... Jeg kjenner fem barn som har mødrene hjemme på heltid og de fem barna er faktisk de fem barna jeg først og fremst ville tenkt på som "ufordragelige" (liker ikke å kalle barn det, men de blir nok dessverre sett på som det). Dette handler nok mer om andre ting enn at de har hjemmeværende mødre, men sier dette for å vise at ting vanligvis ikke er sort-hvitt... Skal man eie et hus/leilighet idag, så MÅ stort sett begge jobbe for å kunne overleve økonomisk. Hadde det vært slik at man hadde hatt råd til at den ene var hjemmeværende, så hadde det garantert vært mor som ble hjemme... og jeg tror rett og slett ikke det er sunt for barn å oppdras til å tro at dette automatisk er mammas jobb. De trenger å se at begge kjønn har de samme mulighetene til utdanning, jobb etc. På den måten blir det også mindre skille mellom kjønnene når det gjelder lønn. I min "perfekte" verden hadde alle foreldre med barn iallefall opp til ungdomsskolen hatt rett til maks seks timers arbeidsdag. Det tror jeg både barna og samfunnsutviklingen ellers hadde profittert på. Jeg skjønner at mange må jobbe. Det innkluderer også meg selv om vi heldigvis enda kan klare oss med at jeg jobber deltid. Selv har jeg helst motsatt erfaring enn deg og sett at de barna som har hjemmeværende mødre er de som er snillest og gjør det best på skolen. Men selvsagt finnes det også barn som har hjemmeværende mødre som kanskje er hjemme av helt andre årsaker enn for å være hjemme med barna. Jeg tipper heller det er her du finner de du snakker om. Eller så tipper jeg at de barna du kaller ufordragelige har mødre som bryr seg veldig om barna sine. For desse mødrene er jo lærerenes skrekk om jeg generaliserer litt. Mødre som bryr seg og sier i fra er ikke populære blant lærerne. Det fører igjen til at læreren bevisst eller ubevisst misliker eleven. Det fører igjen til konflikter som barnet senser og gjør kanskje barnet "ufordragelig". Det er bare så synd at slikt må erfares fra foreldrene før en skjønner hvor forsiktig en må være når en skal si i fra til en lærer. Dere har alt for mye makt som dere misbruker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/361356-foreldre-til-barnehagebarn/page/3/#findComment-3126435 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Jeg skjønner at mange må jobbe. Det innkluderer også meg selv om vi heldigvis enda kan klare oss med at jeg jobber deltid. Selv har jeg helst motsatt erfaring enn deg og sett at de barna som har hjemmeværende mødre er de som er snillest og gjør det best på skolen. Men selvsagt finnes det også barn som har hjemmeværende mødre som kanskje er hjemme av helt andre årsaker enn for å være hjemme med barna. Jeg tipper heller det er her du finner de du snakker om. Eller så tipper jeg at de barna du kaller ufordragelige har mødre som bryr seg veldig om barna sine. For desse mødrene er jo lærerenes skrekk om jeg generaliserer litt. Mødre som bryr seg og sier i fra er ikke populære blant lærerne. Det fører igjen til at læreren bevisst eller ubevisst misliker eleven. Det fører igjen til konflikter som barnet senser og gjør kanskje barnet "ufordragelig". Det er bare så synd at slikt må erfares fra foreldrene før en skjønner hvor forsiktig en må være når en skal si i fra til en lærer. Dere har alt for mye makt som dere misbruker. ''Eller så tipper jeg at de barna du kaller ufordragelige har mødre som bryr seg veldig om barna sine. For desse mødrene er jo lærerenes skrekk om jeg generaliserer litt. Mødre som bryr seg og sier i fra er ikke populære blant lærerne. Det fører igjen til at læreren bevisst eller ubevisst misliker eleven. Det fører igjen til konflikter som barnet senser og gjør kanskje barnet "ufordragelig". Det er bare så synd at slikt må erfares fra foreldrene før en skjønner hvor forsiktig en må være når en skal si i fra til en lærer. Dere har alt for mye makt som dere misbruker.'' Det var en voldsom rekke med usannsynlige konsekvenser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/361356-foreldre-til-barnehagebarn/page/3/#findComment-3126438 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Tror at alle barn har godt av litt kortere dager nå og da, men skjønner at mange barn må være i barnehagen makstid 8,5 timer daglig på grunn av at foreldrene jobber fulle dager. Jeg jobber også i barnehage. Og faktum er at mange foreldre blir slitne av å være sammen med sine barn. Har et klassisk eksempel med et foreldrepar som begge er lærere, og begge har lange juleferier. Ungene til disse er fulle dager i hele romjula, slik at foreldrene kan få slappe av. Samme om sommeren. Da har ungene kun 3 uker ferie, og er i barnehagen resten.. Men det vil jeg tro hører til sjeldenhetene? Jeg er selv lærer og har nesten aldri brukt barnehagen når jeg har hatt fri. Det kan være at barnehagebarnet og jeg har forhandla oss fram til en/to dager i uka i bhg, der jeg har vært den som har holdt igjen Og de dagene har jeg levert sent og henta tidlig. Det er _noen_ foreldre (tror det er fåtallet, men det er de vi legger merke til..) som vil ha barna i bhg lengst mulig, men deres barn vil muligens ha det bedre med full tid i bhg enn altfor mye tid hjemme...? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/361356-foreldre-til-barnehagebarn/page/3/#findComment-3126439 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Jeg skjønner at mange må jobbe. Det innkluderer også meg selv om vi heldigvis enda kan klare oss med at jeg jobber deltid. Selv har jeg helst motsatt erfaring enn deg og sett at de barna som har hjemmeværende mødre er de som er snillest og gjør det best på skolen. Men selvsagt finnes det også barn som har hjemmeværende mødre som kanskje er hjemme av helt andre årsaker enn for å være hjemme med barna. Jeg tipper heller det er her du finner de du snakker om. Eller så tipper jeg at de barna du kaller ufordragelige har mødre som bryr seg veldig om barna sine. For desse mødrene er jo lærerenes skrekk om jeg generaliserer litt. Mødre som bryr seg og sier i fra er ikke populære blant lærerne. Det fører igjen til at læreren bevisst eller ubevisst misliker eleven. Det fører igjen til konflikter som barnet senser og gjør kanskje barnet "ufordragelig". Det er bare så synd at slikt må erfares fra foreldrene før en skjønner hvor forsiktig en må være når en skal si i fra til en lærer. Dere har alt for mye makt som dere misbruker. ''Eller så tipper jeg at de barna du kaller ufordragelige har mødre som bryr seg veldig om barna sine. For desse mødrene er jo lærerenes skrekk om jeg generaliserer litt. Mødre som bryr seg og sier i fra er ikke populære blant lærerne. Det fører igjen til at læreren bevisst eller ubevisst misliker eleven. Det fører igjen til konflikter som barnet senser og gjør kanskje barnet "ufordragelig". Det er bare så synd at slikt må erfares fra foreldrene før en skjønner hvor forsiktig en må være når en skal si i fra til en lærer. Dere har alt for mye makt som dere misbruker. '' Du mener at dersom mødre bryr seg mye om barna sine blir barna ufordragelige? Den var ny! *S* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/361356-foreldre-til-barnehagebarn/page/3/#findComment-3126443 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Men det vil jeg tro hører til sjeldenhetene? Jeg er selv lærer og har nesten aldri brukt barnehagen når jeg har hatt fri. Det kan være at barnehagebarnet og jeg har forhandla oss fram til en/to dager i uka i bhg, der jeg har vært den som har holdt igjen Og de dagene har jeg levert sent og henta tidlig. Det er _noen_ foreldre (tror det er fåtallet, men det er de vi legger merke til..) som vil ha barna i bhg lengst mulig, men deres barn vil muligens ha det bedre med full tid i bhg enn altfor mye tid hjemme...? ''Det er _noen_ foreldre (tror det er fåtallet, men det er de vi legger merke til..) som vil ha barna i bhg lengst mulig, men deres barn vil muligens ha det bedre med full tid i bhg enn altfor mye tid hjemme...? '' Nettopp! For mange barn er faktisk lange dager i barnehagen et godt alternativ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/361356-foreldre-til-barnehagebarn/page/3/#findComment-3126445 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 ''Eller så tipper jeg at de barna du kaller ufordragelige har mødre som bryr seg veldig om barna sine. For desse mødrene er jo lærerenes skrekk om jeg generaliserer litt. Mødre som bryr seg og sier i fra er ikke populære blant lærerne. Det fører igjen til at læreren bevisst eller ubevisst misliker eleven. Det fører igjen til konflikter som barnet senser og gjør kanskje barnet "ufordragelig". Det er bare så synd at slikt må erfares fra foreldrene før en skjønner hvor forsiktig en må være når en skal si i fra til en lærer. Dere har alt for mye makt som dere misbruker.'' Det var en voldsom rekke med usannsynlige konsekvenser. ''Det var en voldsom rekke med usannsynlige konsekvenser. '' Hehe, tenkte jeg og. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/361356-foreldre-til-barnehagebarn/page/3/#findComment-3126446 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 ''Det er _noen_ foreldre (tror det er fåtallet, men det er de vi legger merke til..) som vil ha barna i bhg lengst mulig, men deres barn vil muligens ha det bedre med full tid i bhg enn altfor mye tid hjemme...? '' Nettopp! For mange barn er faktisk lange dager i barnehagen et godt alternativ! Veldig enig.. glad i barnehagen. Den var vår utvidede familie. Vi har ikke øvrig familie, og med to svært livlige og krevende barn var barnehagen og "tantene" livredning. Jeg kommer til å tenke på dem med glede resten av livet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/361356-foreldre-til-barnehagebarn/page/3/#findComment-3126448 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.