Gå til innhold

Til deg som har lspesielle rare spisevaner

Anbefalte innlegg

Gjest anti-frokost

Hvordan gjør du når du er sammen med andre? Feks når du reiser sammen med andre?

Selv har jeg store problemerme då få i meg frokost. Når jeg er med andre, tvinger jeg stort sett i meg litt, men om jeg er sammen med noen som kjenner meg godt lar jeg være. De vet jo jeg har god appetitt resten av dagen!

Andre som ikke spiser frokost? Hvordan gjør dere det når dere er sammen med andre?

Fortsetter under...

Jeg har motsatt problem, dvs jeg får store problemer hvis jeg f.eks. er på besøk hos folk som ikke spiser frokost/spiser veldig sein frokost. Hvis jeg vet om det, har jeg med Wasa sandwich, frukt og juice, ellers sliter jeg enormt. Må ha skikkelig frokost med en gang jeg står opp (kan vente maks en halv time), det holder ikke med ei brødskive og en kopp kaffe. En vanlig frokost for meg er 3-4 skiver, to glass juice og en kopp kaffe, en yoghurt og et eple. Jeg kan godt hoppe over lunsj eller middag, bare jeg får skikkelig frokost.

Gjest Kayia

Jeg er heller ikke spesielt glad i frokost, og hjemme utsetter jeg ofte frokost til jeg ankommer jobb, og tar en yoghurt til morgenmailgjennomgang feks.Sammen med andre (type ferie) er gjerne frokost litt senere og vi har bedre tid, mens på seminar presser jeg i meg litt for "selskapets skyld" (på samme måte som når jeg får servert noe jeg ikke er veldig fan av i middagsselskap).

Annonse

Gjest Kayia

Jeg har motsatt problem, dvs jeg får store problemer hvis jeg f.eks. er på besøk hos folk som ikke spiser frokost/spiser veldig sein frokost. Hvis jeg vet om det, har jeg med Wasa sandwich, frukt og juice, ellers sliter jeg enormt. Må ha skikkelig frokost med en gang jeg står opp (kan vente maks en halv time), det holder ikke med ei brødskive og en kopp kaffe. En vanlig frokost for meg er 3-4 skiver, to glass juice og en kopp kaffe, en yoghurt og et eple. Jeg kan godt hoppe over lunsj eller middag, bare jeg får skikkelig frokost.

Dette er potensielt et større problem enn det vi ikke-frokost-spisere har..

Sara Bernard

Du slår meg litt på mengden, men jeg må ellers si meg enig med deg - jeg blir helt gal om jeg ikke får frokost max innen en time etter jeg har stått opp.

Blir uvel, kvalm og grinete! Frokost er for meg dagens beste måltid, ingen tvil. :-)

Jeg skulle tro det var et større problem å være hos noen som ikke serverer mat når du helst ville hatt det, enn å la være å spise maten soom tilbys.

Jeg vil helst ha frokost, men klarer godt å vente lenge. Det verste hadde vært dersom de ikke kunne tilby kaffe til meg på morgenkvisten.

dersom jeg hadde hatt overnattingsgjester som ikke hadde lyst på frokost, hadde det vært helt uproblematisk for meg at de unnlot å spise sammen med meg.

Kommer helt an på hvem de er.

Pga sykdom har jeg et veldig rart og ulogisk kosthold Ingen skjønner så mye av det, og føler ofte at folk tror at jeg er hysterisk. Noen tror at jeg har spiseforstyrrelser.

Er jeg ute et sted hvor det er mange valgmuligheter så er det enklere Er jeg invitert bort til noen jeg ikke kjenner så godt og som jeg ikke aner hva de kommer til å servere, så dropper jeg middagen. Da finner jeg på en unnskyldning og kommer litt senere, til desserten, da er det akseptabelt å bare drikke kaffel

Hvis jeg snakker med folk så er det alltid behjelpelige med å finne noe som jeg også kan spise. Men det er ikke så morsomt å hele tiden spise egen mat, og få spørsmål fra alle om hva en spiser og hvorfor en ikke spiser det som de andre spiser.. Derfor unngår jeg det hvis jeg kan.

Gjest anti-frokost

Jeg skulle tro det var et større problem å være hos noen som ikke serverer mat når du helst ville hatt det, enn å la være å spise maten soom tilbys.

Jeg vil helst ha frokost, men klarer godt å vente lenge. Det verste hadde vært dersom de ikke kunne tilby kaffe til meg på morgenkvisten.

dersom jeg hadde hatt overnattingsgjester som ikke hadde lyst på frokost, hadde det vært helt uproblematisk for meg at de unnlot å spise sammen med meg.

Ja det er tilsynelatende "uproblematisk" for andre at jeg ikke spiser frokost med dem. Men merker allikevel at de reagerer litt. Ikke minst at de synes det er litt trist når jeg feks er på ferie sammen med dem og de ma spise frokost alene..

Gjest Nickløsheletiden

Jeg spiser ikke frokost og spesielt min svigermor reagerer på at jeg ikke spiser frokost gang på gang. Hver gang får jeg høre at det er usunt ikke å spise frokost og hver gang må jeg forklare at jeg er en kveldsspiser og dermed trenger bare kaffe på morgenen.

Neste gang tror jeg at jeg skal klaske i bordet blodprøvesvarene mine som viser at jeg ikke mangler noenting :-)

Jeg har ikke bare rare spisevaner, jeg har funnet ut at jeg har rare drikkevaner også eller manglende sådan.

Når jeg er på reise med frokostglade venner, spiser jeg litt. Hotellfrokoster kan jeg ikke stå i mot, men jeg stusser på at de har behov for full middag (de kaller det lunsj) og øl og vin bare 3 timer etter frokosten. Da har jeg behov for en kopp kaffe bare. Det var nesten slik at jeg følte meg som et dydsmønster når jeg ikke drakk alkohol på dagen, derfor drakk jeg litt selv om jeg egentlig ikke hadde lyst på, bare for ikke å ødelegge gleden for dem :-)

Annonse

Ja det er tilsynelatende "uproblematisk" for andre at jeg ikke spiser frokost med dem. Men merker allikevel at de reagerer litt. Ikke minst at de synes det er litt trist når jeg feks er på ferie sammen med dem og de ma spise frokost alene..

Hvis jeg hadde overnattet hos deg, hadde jeg satt pris på at du satte deg ned sammen med meg under frokosten - for selskapets skyld.

Det samme hvis det bare var oss to på hotellferie og vi delte rom.

Jeg spiser ikke frokost og spesielt min svigermor reagerer på at jeg ikke spiser frokost gang på gang. Hver gang får jeg høre at det er usunt ikke å spise frokost og hver gang må jeg forklare at jeg er en kveldsspiser og dermed trenger bare kaffe på morgenen.

Neste gang tror jeg at jeg skal klaske i bordet blodprøvesvarene mine som viser at jeg ikke mangler noenting :-)

Jeg har ikke bare rare spisevaner, jeg har funnet ut at jeg har rare drikkevaner også eller manglende sådan.

Når jeg er på reise med frokostglade venner, spiser jeg litt. Hotellfrokoster kan jeg ikke stå i mot, men jeg stusser på at de har behov for full middag (de kaller det lunsj) og øl og vin bare 3 timer etter frokosten. Da har jeg behov for en kopp kaffe bare. Det var nesten slik at jeg følte meg som et dydsmønster når jeg ikke drakk alkohol på dagen, derfor drakk jeg litt selv om jeg egentlig ikke hadde lyst på, bare for ikke å ødelegge gleden for dem :-)

''Neste gang tror jeg at jeg skal klaske i bordet blodprøvesvarene mine som viser at jeg ikke mangler noenting :-)''

*he he* Det var litt deilig den dagen jeg kunne forsikre svigermor om at blodprøvene viste at junior slettes ikke var blodfattig, etter ørten kommentarer og spørsmål om det.

Han er bare mer lik sin mor enn sin far når det gjelder fravær av konstant røde roser i kinnene, og også fravær av det å være en vill og ustyrlig gutt....;-)

Gjest Nickløsheletiden

''Neste gang tror jeg at jeg skal klaske i bordet blodprøvesvarene mine som viser at jeg ikke mangler noenting :-)''

*he he* Det var litt deilig den dagen jeg kunne forsikre svigermor om at blodprøvene viste at junior slettes ikke var blodfattig, etter ørten kommentarer og spørsmål om det.

Han er bare mer lik sin mor enn sin far når det gjelder fravær av konstant røde roser i kinnene, og også fravær av det å være en vill og ustyrlig gutt....;-)

Svigermødre altså ! ;o)

Gjest Shira :o)

Jeg drikker en kopp kaffe mens de andre spiser. Sier det som det er, jeg spiser sjelden frokost med en gang, jeg er mer klar for mat rundt lunsj. Nå har jeg reist en del med andre, vært på besøk, hatt besøk, og det er ikke noe problem. Noen spiser, andre ikke.

Jeg passer dog på å tilby frokost hjemme hos meg selv om jeg ikke er så gira på det med en gang selv. Jeg sitter også sammen med evnt reisefølge på hotellfrokost, for det er hyggelig. :o)

Jeg tåler lite mat, men reiser mye med andre allikevel, går helt fint. Jeg er sosial, er sammen med dem, men spiser når det passer meg og hva som passer meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...