Gå til innhold

Hvor selger de gulljakkene?

Anbefalte innlegg

Dersom noen hadde kommet på døra mi og solgt lodd, og loddene ikke kostet mye, klunne jeg nok spandert noen få tiere bare for moro skyld. :-)

Ellers vil jo en slik jakke bli enda fortere u-kul enn funksjonærjakkene fra Lillehammer-OL.

Men jeg synes det er en veldig artig ting de har funnet på for gullvinnerne, og det at man kan få inn penger til gode formål etterpå er enda bedre.

Jeg har vært på freetex i dag og der hang det funksjonærjakker fra OL. De var aldeles grusomme.

Fortsetter under...

Jeg har vært på freetex i dag og der hang det funksjonærjakker fra OL. De var aldeles grusomme.

*he he*

Husker du forresten den sketsjen med Espen Eckbo der han spiller en OL-funksjonær som har årlig "mimring" av hvordan stemningen var den gangen da han sto vakt på en parkeringsplass langt uti hutiheita?

*he he*

Husker du forresten den sketsjen med Espen Eckbo der han spiller en OL-funksjonær som har årlig "mimring" av hvordan stemningen var den gangen da han sto vakt på en parkeringsplass langt uti hutiheita?

Nei, dessverre. Jeg er ikke noe glad i tv så jeg ser veldig lite. Ser nå for det er bluesvideoer på NRK1 ;o)

Gjest Elextra

Dersom noen hadde kommet på døra mi og solgt lodd, og loddene ikke kostet mye, klunne jeg nok spandert noen få tiere bare for moro skyld. :-)

Ellers vil jo en slik jakke bli enda fortere u-kul enn funksjonærjakkene fra Lillehammer-OL.

Men jeg synes det er en veldig artig ting de har funnet på for gullvinnerne, og det at man kan få inn penger til gode formål etterpå er enda bedre.

''Ellers vil jo en slik jakke bli enda fortere u-kul enn funksjonærjakkene fra Lillehammer-OL.

''

Tja, det er en stor forskjell. Gulljakkene finnes det vel max 10-15 stykker til sammen, og alle har tross alt hengt på en norsk gullvinner, mens funksjonærjakkene fra OL vel fantes i tusenvis.

''Ellers vil jo en slik jakke bli enda fortere u-kul enn funksjonærjakkene fra Lillehammer-OL.

''

Tja, det er en stor forskjell. Gulljakkene finnes det vel max 10-15 stykker til sammen, og alle har tross alt hengt på en norsk gullvinner, mens funksjonærjakkene fra OL vel fantes i tusenvis.

Ja, det er jeg enig med deg i. Jeg tenkte kanskje mest på det å bruke dem av en privatperson som tasser rundt på gata med den.

Lurer forresten på om VM-funksjonærene kommer til å bruke sine boblejakker etterpå? De er jo ganske fine, men det blir jo veldig fort "ut" med slike type ting.

Annonse

''Hun regnet med at jakka kom på rundt 200 000 ;o)''

Blir rett og slett litt irritert jeg. Det er bestandig rtikingene som skal få sjansen til å få seg en suvenir fra et arrangement, hvor menigmann står på og heier folk frem til gull. Mens en eller annen som har mer penger enn han har bruk for stikker avgårde med det mest verdifulle. Riktignok går det vel til et veldedig formål, men likevel. Syns heller de burde lodde ut jakka jeg. Selge lodd til 100 kr og så kan Hvermannsen også få sjansen til noe morsomt til en forandring. Og jeg er sikker på at hvis de lodder ut jakka vil de tjene minst like mye, om ikke mer.

Det mest verdifulle? De jakkene har kun symbolverdi, de går ut på dato like fort som meieriprodukter.

VM er, som de fleste store sportsaktiviteter, et pengesirkus. På denne måten drypper det litt på gode formål også. Det gjør ingenting om Swix og de andre gigantene tilbakefører noen småpenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...