Gå til innhold

Mage problem, dulcolakk


Gjest Dulco-båh

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)

Jeg klarte å komme meg ut en dag og så var det på'n igjen, Men jeg har blitt trøstet i dag med at den ser ut til å forsvinne med en gang omtrent.

Da får jeg komme meg på apoteket i morgen da, jeg tok ingen ting i går og i dag og jeg har fremdeles vondt i magen og vondt i hue og er nå kvalm. Og jeg har ikke hatt mulighet til å bli smittet av omgangssyke.

Her ble det skikkelig vinter igjen.

Kvalme er dessverre noe som følger med. Jeg kaster jo ikke opp nå, men før operasjonen så spydde jeg endel. Det er jo logisk egentlig, men fy fader så kjipt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

[quote name=Shira :o)' timestamp='1299785271' post='4543606]

Her ble det skikkelig vinter igjen.

Kvalme er dessverre noe som følger med. Jeg kaster jo ikke opp nå, men før operasjonen så spydde jeg endel. Det er jo logisk egentlig, men fy fader så kjipt!

Det ser ut som skikkelig vinter her også, men dattera mi som sa at det ikke kom til å bli liggende.

Jeg fikk beskjed om at hvis jeg begynte å spy så skulle jeg dra på legevakta for da hadde jeg skikkelig forstoppelse. Jeg tror ikke jeg har da, da hadde jeg ikke hatt vondt i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Det ser ut som skikkelig vinter her også, men dattera mi som sa at det ikke kom til å bli liggende.

Jeg fikk beskjed om at hvis jeg begynte å spy så skulle jeg dra på legevakta for da hadde jeg skikkelig forstoppelse. Jeg tror ikke jeg har da, da hadde jeg ikke hatt vondt i hodet.

Du bør ha det i bakhodet ja. Og pøse på med vann.

Jeg spydde jo pga at det var svingete vei inni der. Nå er den verste knekken fikset, så jeg slipper det foreløpig. Jeg hater jo å spy så jeg oppfører meg som en liten unge. He he, sambo sier at jeg kan takle så mye, men spying og sying av små sting, da kreperer jeg! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1299786330' post='4543620]

Du bør ha det i bakhodet ja. Og pøse på med vann.

Jeg spydde jo pga at det var svingete vei inni der. Nå er den verste knekken fikset, så jeg slipper det foreløpig. Jeg hater jo å spy så jeg oppfører meg som en liten unge. He he, sambo sier at jeg kan takle så mye, men spying og sying av små sting, da kreperer jeg! ;o)

Jeg har ingen problemer med å spy, så jeg har ganske lav terskel for å gjøre det fordi man oftest føler seg bedre etterpå. Jeg synes det er mye verre og blir mye mer gris når det kommer den andre veien, det er jo skikkelig pyton å rydde opp etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat fått beskjed om at det ikke er noe farlig å spise Dulcolax hver dag, det er et naturlig produkt som får innholdet i tarmen til å trekke til seg vann slik at innholdet blir løsere.

Og så fikk jeg et tips om å bruke det som sukker i kaffen/te og da smaker det i hvert fall ingenting i kaffen.

''Jeg har akkurat fått beskjed om at det ikke er noe farlig å spise Dulcolax hver dag, det er et naturlig produkt som får innholdet i tarmen til å trekke til seg vann slik at innholdet blir løsere.

''

Dette betviler jeg er riktig når det gjelder Dulcolax. Felleskatalogen angir at preparatet kun bør brukes i korte perioder.

Det preparatet som heter Duphalac, kan derimot brukes mer regelmessig. Det er det samme som Laktulose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har akkurat fått beskjed om at det ikke er noe farlig å spise Dulcolax hver dag, det er et naturlig produkt som får innholdet i tarmen til å trekke til seg vann slik at innholdet blir løsere.

''

Dette betviler jeg er riktig når det gjelder Dulcolax. Felleskatalogen angir at preparatet kun bør brukes i korte perioder.

Det preparatet som heter Duphalac, kan derimot brukes mer regelmessig. Det er det samme som Laktulose.

Det stemmer når jeg titter på merkelappen. Hvorfor skal alt ha sånn nesten navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det stemmer når jeg titter på merkelappen. Hvorfor skal alt ha sånn nesten navn?

Det er synd at disse to preparatene har så like navn. Det kan fort medføre at folk tror de bruker noe som er helt "uskyldig", men som i virkeligheten kan medføre alvorlige bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd at disse to preparatene har så like navn. Det kan fort medføre at folk tror de bruker noe som er helt "uskyldig", men som i virkeligheten kan medføre alvorlige bivirkninger.

Jeg var innom et annet apotek enn jeg pleier og dermed havnet jeg på Duphalac isteden for Lactulose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...