Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Dg322

Eg er 27 (83 mod) og til stadigheter får eg spm og beskjed om at eg må slå meg til ro.

Eg føler meg ikkje klar for dette enda og veldig mange eg kjenner på min alder har heller ikkje barn og mangen av de som har fått har vært med ett "uhell" ...

Hva sees på som normalt idag??

Eg tenker at idag er det normalt å få rundt i en alder av 30..

Hva er deres synspunkt??

Eg har alltid sagt til meg selv at eg ikkje skal ha før økonomien er i orden og at eg føler eg har levd "livet" og har virkelig funnet den eg vil ha barn med....

Fortsetter under...

Basert på det siste avsnittet ditt synes jeg innstillingen din er fin. Det er såpass mye pes i småbarnsperioden at det er en stor fordel at barna er ønsket og etterlengtet, at man har overskudd og råd til dem, og at (begge) foreldrene er motivert og ikke lengter ut på byen. Sånt har vel så mye å si som hvor nabge år man har levt.

Ofte går det helt fint selv om ikke alt dette er på plass, men hvis man har mulighet til å planlegge det slik, er det nok en stor fordel

tror

Gjest Tirana

Jeg er veldig glad jeg ikke levde for tredve år siden. da hadde jeg blitt sett på som en skikkelig særing som ikke hadde barn. Er 30 nå. Jeg er ikke i et forhold, er ikke ferdig med utdanningen. Er ikke etablert på boligmarkedet Går på avklaringspenger og blir nok minst 50 prosent ufør.

Å gå inn for å få et barn nå bare for å få et barn ville jo vært ganske dumt.

Jeg vet faktisk ikke om jeg har overskudd til å ha barn. De krever jo veldig mye og er dyre i drift.

Nei, lytt til deg selv og hva du ønsker. Barn er ikke fasiten på hva som er meningen med livet. Du har mange år foran deg.

Min egen erfaring er ihvertfall at det er "helt normalt", i betydningen svært vanlig (dessverre) at damer på 27 år utsettes for slikt mas!

Du får bare prøve å la det prelle av og følge det som føles riktig for deg. Men irriterende er det jo.

Gjest Mor til flere barn er gøy

Få barn når du ønsker det og om du ønsker det. Men noen kommer i overgansalderene allerede ved 35 års alderen. Du kan jo høre med din mor når hun kom i overgangsalderen. Da er det nemmelig for sent vanligvis.

Ellers kan jeg varmt anbefale barn. Min førstefødte var ikke planlagt. Og jeg vet ikke om jeg noensinne hadde fått ro på meg, om det ikke var for at jeg fikk barn faktisk.....

Annonse

Da jeg fikk min første for 11 år siden var jeg akkurat på landsgjennomsnittet som da var på 27 år.

Tror nok snittet er litt høyere nå. -og det varierer mye ut ifra hvor i landet man bor. I Oslo er gjennomsnittsalder for førstegangsfødende ganske mye høyere enn ellers i landet.

Gjest segunda

Barna mine er voksne og jeg har fremdeles ikk økonomien "i orden". Jeg holder fremdeles på å studere og er ikke ferdig med å leve livet.

Få barn når du føler for det når du er sammen med noen du ønsker barn med. Glem alle andre argumenter.

Gjest sjøstjerna

Det siste du skriver er rett. Du bør finne en du ønsker få barn med.

Utover det så passer det aldri å få barn. Enten har man ikke fast jobb, har ikke hus, skal bare få fullført et studie, eller en forfremmelse osv.

Så venter du på at det skal passe, så forblir du barnløs

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...