Gå til innhold

dekker reiseforsikringen piratangrep?

Anbefalte innlegg

Gjest Høstløv

Problemet med å gi ut så mye informasjon er at det blir lettere å kapre dem. Det advares mot å opprette blogger hvor en skriver hvor en har vært og hvor en skal. Det er spioner der ute som er interessert i den informasjonen.

Så det å legge ut på bloggen hvor en skal og andre detaljer+ å seile inn i Adenbukta=galskap

De seilte IKKE inn i Adenbukta, de seilte i Det Indiske Hav.

Fortsetter under...

• Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

16

• ShitDiddelyDo

9

• morsan

5

• Mary Poppins

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest kaptein Sabeltann

Vi kan ikke tenke på alt som kan skje. Men nå er jeg av dem som liker adrenalinkick, jeg kunne tenke meg å hoppe i fallskjerm og i strikk og prøve det meste.

Men ville du dratt familien din inn i dette adrenalinkicket?

Ville du dratt til områder hvor det ble advart mot skredfare, eller badet på strender hvor det var meldt om haiangrep?

Det er mange (fine) eventyr en kan ta sine barn med på. Det forutsetter at foreldrene er risikobevisste og tar sine forholdsregler, og oppdaterer seg på det som skjer. Jeg kan ikke se at dette tilfellet for disse foreldrene.

Gjest kaptein sabeltann

Det er vel like langt mellom haiene i Rødehavet eller i sjøen utenfor Australias kyster som det mellom piratbåtene i Det Indiske Ocean.

Men når det først er observert hai, og det har vært angrep, hvorfor utsette sine barn for risikoen ved å bade der? Når slike angrep skjer så er det jo noe som har trukket haiene til land.

Annonse

Men ville du dratt familien din inn i dette adrenalinkicket?

Ville du dratt til områder hvor det ble advart mot skredfare, eller badet på strender hvor det var meldt om haiangrep?

Det er mange (fine) eventyr en kan ta sine barn med på. Det forutsetter at foreldrene er risikobevisste og tar sine forholdsregler, og oppdaterer seg på det som skjer. Jeg kan ikke se at dette tilfellet for disse foreldrene.

Jeg vet ikke faktisk

Men når det først er observert hai, og det har vært angrep, hvorfor utsette sine barn for risikoen ved å bade der? Når slike angrep skjer så er det jo noe som har trukket haiene til land.

''Men når det først er observert hai, og det har vært angrep, hvorfor utsette sine barn for risikoen ved å bade der? ''

Når det har vært hai observert utenfor strendene ved Sharm el-Sheik bør selvsagt enhver fornuftig foreldre ta barna sine opp fra vannet akkurat der. Men synes du at haiobservasjoner i Sharm el-Sheik også betyr at folk bør nekte barna sine å bade i Aqaba?

Gjest kaptein Sabeltann

''Men når det først er observert hai, og det har vært angrep, hvorfor utsette sine barn for risikoen ved å bade der? ''

Når det har vært hai observert utenfor strendene ved Sharm el-Sheik bør selvsagt enhver fornuftig foreldre ta barna sine opp fra vannet akkurat der. Men synes du at haiobservasjoner i Sharm el-Sheik også betyr at folk bør nekte barna sine å bade i Aqaba?

¨¨¨¨Når det har vært hai observert utenfor strendene ved Sharm el-Sheik bør selvsagt enhver fornuftig foreldre ta barna sine opp fra vannet akkurat der. Men synes du at haiobservasjoner i Sharm el-Sheik også betyr at folk bør nekte barna sine å bade i Aqaba?¨¨¨¨

Hvor ligger Aqbaba da? Hvis det ble ansett for å være et trygt sted å bade til tross for haiangrep i Sharm el Shark, så hvorfor ikke?

tzatziki1365380058

Men nå så jeg på interjuet med Natascha Kampusch hos Skavlan i dag, ungene kan jo like gjerne bli kidnappet på skoleveien. Minstemann gikk ikke alene på skolen før han var 10 år og det er lenger enn de fleste blir fulgt og hentet. Og dattera til venninna mi ble nesten kidnappet øverst på Grünerløkka så man kan ikke gå rundt å tenke slik

Det er et hav av ting som kan skje, naturligvis. Men hvorfor skal man ikke begrense den risikoen som faktisk lar seg begrense, og spesielt når konsekvensene hvis man ikke gjør det, kan bli så enorme som for denne danske familien?

Dert er umulig å leve et normalt liv og samtidig unngå all risiko. Men å bruke det som argument for å skulle ta store, helt unødvendige, og potensielt livstruende sjanser, DET skjønner jeg ikke noe av.

¨¨¨¨Når det har vært hai observert utenfor strendene ved Sharm el-Sheik bør selvsagt enhver fornuftig foreldre ta barna sine opp fra vannet akkurat der. Men synes du at haiobservasjoner i Sharm el-Sheik også betyr at folk bør nekte barna sine å bade i Aqaba?¨¨¨¨

Hvor ligger Aqbaba da? Hvis det ble ansett for å være et trygt sted å bade til tross for haiangrep i Sharm el Shark, så hvorfor ikke?

Poenget er at begge er badesteder som ligger i samme hav/bukt. Aqaba innerst i Aqaba-bukten - Sharm el-Sheik ytterst.

Jeg vet for lite om denne danske familiens bevegelser, men dersom de var i et område som lå utenfor det mest risikable området, har jo det i aller høyeste grad betydning for hvor uansvarlige de anses for å være.

Det har blitt fanget hai i Oslofjorden også, da tenkte jeg faktisk på SDD ;o)

Gjest kaptein Sabeltann

Det har blitt fanget hai i Oslofjorden også, da tenkte jeg faktisk på SDD ;o)

hva slags hai ble fanget der da?

spørsmålet er om hvor lurt det er bade et sted hvor det nylig har vært haiangrep. Og spesielt haier som er kjent for å angripe mennesker.

Annonse

hva slags hai ble fanget der da?

spørsmålet er om hvor lurt det er bade et sted hvor det nylig har vært haiangrep. Og spesielt haier som er kjent for å angripe mennesker.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=152982

Dette var treff nr 1 på googling av hai + oslofjorden

Gjest togli

Men det har vært flere voldtekter her langs elva enn det har vært piratangrep på småbåter og det betyr ikke at vi som bor her ikke går ut om kvelden. Det gjør vi jo. Vi må jo ta noen sjangser for å føle at vi lever.

Ja, hvis dere ikke har noe valg og må gå akkurat i det området, så har dere ikke noe valg (jeg hadde aldri latt barna mine gå der om kveldene, evt hadde jeg flytta)

Når det gjelder å seile finnes det mange veier som er tyggere, evt får man ikke et mindre rikt liv av å ikke få tatt en slik reise. Jeg synes det er uansvarlig å ta med barn på en slik tur.

Mary Poppins

Seilbåten var ikke i Adenbukten men i Det Indiske Hav da den ble kapret.

Ok på linken under her står det at de ble kapret i Adenbukten, så det står tydeligvis litt forskjellig rundt omkring.

http://www.dagbladet.no/2011/03/02/nyheter/utenriks/pirater/somalia/15647518/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...