Gå til innhold

NHD: Om å møte veggen

Anbefalte innlegg

Gjest Pernilla

Jeg er ei jente på 24 år som møtte veggen for en måned siden, og reagerte med dårlig nattesøvn, ingen matlyst, angstanfall og vonde følelser/tunge tanker.

Legen skrev ut sykemelding, og jeg fikk tidlig hjelp av en prest. Nå har derimot mange stilt spørsmål ved hjelpen jeg får. At en psykiater/psykolog er bedre egnet til dette. Bør jeg ta det til meg?

Jeg er til samtale 2 ganger i uka, og føler selv at det hjelper. Hadde en ny nedtur for halvannen uke siden, men er oppe igjen nå. Det er mange ytre omstendigheter som presser på, blant annet et uheldig huskjøp vi fremdeles er i konflikt med selger om.

Bør jeg oppsøke annen hjelp, eller kan jeg hvile i at hjelpen som gis er god nok?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36185-nhd-om-%C3%A5-m%C3%B8te-veggen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom det ikke dreier seg om et religiøst spørsmål, vil jeg klart mene at en psykiater eller psykolog er en langt bedre behandler enn en prest.

Hei Pernille.

Håper det ikke gjør noe at jeg skriver litt om å møte veggen. Jeg møtte også veggen for en tid tilbake etter mange år med depresjoner og dårlig arbeidsmiljø. Jeg fikk også sykemelding og time hos psykolog. For meg var sykemelding helt nødvendig da jeg var totalt arbeidsufør mens det sto på som verst. Hadde som du, dårlig eller ingen nattesøvn,dårlig matlyst og tunge tanker. Selv om jeg har lang erfaring med depresjoner, var det allikevel et sjokk for meg å bli så totalt lammet og hjelpesløs i forhold til alle hverdagslige gjøremål. I dag over 1 år siden det sto på som verst, er jeg et nytt og bedre menneske. Jeg vil aldri utsette meg selv for mer stress enn jeg kan klare. Selvfølgelig kan vi ikke gardere oss mot uforutsett stress.

Det er lurt å la tiden hjelpe deg og for all del snakk med en psykolog. En prest er sikkert OK til sitt bruk, men det kan bli litt feil akkurat i slike tilfeller.

Ønsker deg god bedring. Ta godt vare på deg selv. Det er tungt mens det står på, men du skal se at motgangen gjør deg sterk i det lange løp.

Klem fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...