Gå til innhold

jeg ønsker medisinering,ikke bare snakk

Anbefalte innlegg

Det er så mange som tar avstand fra medisinering.

Jeg er godt voksen, og har aldri hatt noe som helst form for medisin,bortsett fra svak smertestillende midler ved behov.

Jeg lider av angst, og har funnet ut at det eneste jeg vil er å ha medisin.

Har vært i mange samtaler både med lege ogpsykolog, som holder igjen ,og vil jeg skal prøve samtaler,terapi o.l.først.

Dette hjelper overhode ikke, og jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig å imøtekomme meg.

Jeg er ikke redd for bivikninger,eller vanedanning.

har ikke tro på at "snakk" og tenkning alene kan føre til bedring.

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Når psykoterapi over lengre tid har vist seg uvirksom, bør du absolutt få medisiner _i tillegg til_ samtaleterapien.

Har du blitt vurdert ved en psykiatrisk poliklinikk? Hvis ikke bør du be om en henvisning.

norgesglasset

Jeg har prøvd både medisiner og terapi, men tror dette er veldig individuelt. For noen er det 'floker i livet' som må løses opp i vha. terapi, for andre er det en mer uforklarlig angst som bare ER DER. Eller en kombinasjon av disse.... for min egen del vet jeg at jeg ikke hadde fungert på jobb (dvs. det samfunnet kaller NORMALT) uten angstdempende medisin.

Men jeg må jo også si at det er bivirkninger da...

Hva som er riktig for deg, må du og din behandler finne ute av, lykke til iallefall.

Når psykoterapi over lengre tid har vist seg uvirksom, bør du absolutt få medisiner _i tillegg til_ samtaleterapien.

Har du blitt vurdert ved en psykiatrisk poliklinikk? Hvis ikke bør du be om en henvisning.

Jeg har sosial angst/fobi.

Den beste behandlingsform har vist seg å være en kombinasjon av terapi og medisinering.(seroxat)

Hvorfor utsette dette for først å prøve psykoterapi, når seroxat ikke er vanedannende,og heller ikke har andre alvorlige bivirkninger?

slik jeg ser det ,kan denne medisinen hjelpe pasienten, til å åpne seg, og takle terapien bedre.

Det er lettere å øve seg på det en er redd for, og en opplever kanskje raskere at det en er redd for ikke er så farlig lenger.

Jeg kan mye om psykologi,jeg vet hva terapi går ut på fra før.

Jeg vet hvordan man bør tenke, og gå frem,men dette har ikke vist seg å hjelpe.

Til en hvis grad har det vært positivt.

Jeg har vært plaget med angst i 15 år. Jeg har prøvd begge deler. Det som virket best for meg var medisinering og dersom jeg ikke hadde begynt på medisinering så hadde jeg ikke klart å gå til psykolog i hvertfall. Jeg kan anbefale et SSRI produkt som ikke er vanedannende. Produktet heter Seroxat. Da jeg, en gang i tiden, gikk over på dette preparatet fikk jeg et nytt liv. Ja det er faktisk helt sant. Jeg ser nå at jeg faktisk hadde psykiske problemer tidlig i barndommen. Jeg skjønte det bare ikke fordi jeg aldri hadde opplevd å føle anderledes. Jeg skjønte alt da jeg gikk over på denne medisinen. Du vil muligens få noen bivirkninger i den første tiden når du starter på denne medisinen, men det går fort over. Jeg var kvalm ca. 14 dagers tid ellers ingenting. Jeg vil anbefale deg å kontakte din almennlege. Her ber du om å få prøve seroxat. Det kan ikke legen nekte deg. Lykke til! Hilsen Siripus

nidja, finn deg en lege/psykolog/psykiater som er villig til å høre på *deg* !!

Jeg sliter selv med sosial angst (blant masse annet)

Etter at jeg begynte med cipramil (20 mg) har denne blitt betydelig forbedret. Depresjonen oxo da.

Jeg kan kjøre buss..og sitte sammen med folk der uten å gå av hengslene. Før måtte jeg alltid hive i meg en valium. Utrolig deilig å ha den frihetsfølelsen.

Jeg går på dagavdeling nå, og gruppeterapi er ikke noe problem lenger. Selvfølgelig er ikke angsten helt borte men jeg klarer å takle den på en bedre måte, og den er mye mildere enn før. Jeg har gått i terapi siden jeg var 20..nærmer meg 40, og den har aldri hjulpet mot sosial angst. Så jeg anbefaler absolutt et SSRI .

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...