Gå til innhold

- De ser på oss som horer


Gjest slabbedask

Anbefalte innlegg

Gjest slabbedask

'' - Mennene som er overrepresentert ved overfallsvoldtekter kommer fra ikke-vestlige land.

De ikke-vestlige overfallsvoldtektsmennene går ikke etter sine egne, men etter de norske jentene, mener justispolitisk talskvinne i Senterpartiet, Jenny Klinge.

- Norske kvinner blir sett på som og kalt horer når de ter seg og kler seg slik det er vanlig her til lands. Norge er alt for tolerant ovenfor slike holdninger som begrunnes i livvsyn, sier hun.

Klinge forteller at hun tidligere jobbet som flyktningskonsulent.

- Der så jeg at kvinnesynet til mange menn ar nær sagt forhistorisk. For enkelte bobler det rett og slett bare over, sier Klinge.''

http://www.dagbladet.no/2011/04/08/nyheter/voldtekt/innenriks/16116973/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 185
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Kim78

    39

  • nitty-gritty

    26

  • ShitDiddelyDo

    8

  • laguna1

    6

Mest aktive i denne tråden

Gjest Orenda

Må jo være en stor omveltning å komme til et vestlig land,så de får vel kultursjokk. Vet ikke...men de burde oppføre seg,følge reglene her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Det å skulle innordne seg annen kultur er sikkert ikke lett.

Men det unnskylder ikke voldtektene.

Synd det er sånn. Ofte har overgriper innvandrerbakgrunn. Dette blir allment kjent- og fientligheten mot innvandrere kan øke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammelt nytt, og selv er jeg pisselei av å skulle synes synd i, og forstå meg i hjel på dem, uansett hvor ille de reelt måtte ha det.

De får faen meg følge reglene her, og sette noe pris på at de da er ute av steder forhistoriske holdninger(også sosialkontormessig!), eller bli noe jævla grisebanka bare for _ymte_ mer om at "hai, du hora - jai vil snakke litt med deg!" - og ikke for å snakke om hva de har lyst til & innimellom gjør senere på kvelden, når svaret er nei.

Noen burde filleriste kvinnefiendeligheten og holdnigene av dem. Hardt! Enten de har hatt det sånn eller slik, eller har innlært seg sånn eller slik!

Voldekt er aldri damers ansvar, og jeg er sååå lei av at debatten skyves over i den retningen.

Man må snart kalle en spade for en spade, og klart adressere at

1. Voldtekt er alltid mannens ansvar og mannens skyld.

2. Overfallsvoldtekt er en unorsk sport.

Og ta det derifra, og adressere hardt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Gammelt nytt, og selv er jeg pisselei av å skulle synes synd i, og forstå meg i hjel på dem, uansett hvor ille de reelt måtte ha det.

De får faen meg følge reglene her, og sette noe pris på at de da er ute av steder forhistoriske holdninger(også sosialkontormessig!), eller bli noe jævla grisebanka bare for _ymte_ mer om at "hai, du hora - jai vil snakke litt med deg!" - og ikke for å snakke om hva de har lyst til & innimellom gjør senere på kvelden, når svaret er nei.

Noen burde filleriste kvinnefiendeligheten og holdnigene av dem. Hardt! Enten de har hatt det sånn eller slik, eller har innlært seg sånn eller slik!

Voldekt er aldri damers ansvar, og jeg er sååå lei av at debatten skyves over i den retningen.

Man må snart kalle en spade for en spade, og klart adressere at

1. Voldtekt er alltid mannens ansvar og mannens skyld.

2. Overfallsvoldtekt er en unorsk sport.

Og ta det derifra, og adressere hardt!

I stedet for at alle byens damer skal være redde, og måtte planlegge all sin bevegelse for å beskytte seg om voldtekt...så kunne vel det vært port-forbud på kveld/natt for innvandrere av ikke-vestlig bakgrunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stedet for at alle byens damer skal være redde, og måtte planlegge all sin bevegelse for å beskytte seg om voldtekt...så kunne vel det vært port-forbud på kveld/natt for innvandrere av ikke-vestlig bakgrunn?

Ja, det er nesten så jeg for noe sånt - snart!

Hvertfall er det _ikke_ vi damer som skal måtte justere atferd! Menn som voldtar må justere atferd!

Det er farlig at samfunnsdebatten vries til "å se dette fra begge sider"

Det er forskjell på at man kan gjøre seg private beskyttelsesregler (Jeg bor på Løkka og har selv selvforsvarspray, og noen ganger går vi venninne hverandre hjem, hvis det blir sent, og noen skal over sofienberg, Kuba og andre litt mørke steder) og på dreininger av ideologisk og samfunnssynsete vis.

Og dreiningene er provoserende!

I Boston arrangerer de "The Boston slut-walk" Kult tiltak. Jeg vil ha det samme i Oslo! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest signert

Må jo være en stor omveltning å komme til et vestlig land,så de får vel kultursjokk. Vet ikke...men de burde oppføre seg,følge reglene her.

Det er jo en grense for hva vi skal finne oss i også? Det nytter ikke å forstå seg ihjel på dem så lenge det fortsetter.

Det burde vært obligatorisk "kurs" for alle innvandrere der de lærer om norske lover, regler og normer. Og det burde vært slik at konsekvensene av overgrep og andre ulovligheter er utkastelse som de bør opplyses om fra dag én.

Min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjøkeniburet

Det å skulle innordne seg annen kultur er sikkert ikke lett.

Men det unnskylder ikke voldtektene.

Synd det er sånn. Ofte har overgriper innvandrerbakgrunn. Dette blir allment kjent- og fientligheten mot innvandrere kan øke.

Dette har du helt rett i. Men de er jo DE selv som er med å ordner denne fiendtligheten mot dem selv.

Man trenger ikke et snev av intelligens (les: undervisning) for å forstå dette.

Hvorfor et det sjelden (aldri ?) en mann fra Sri Lanka som voldtar ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Dette har du helt rett i. Men de er jo DE selv som er med å ordner denne fiendtligheten mot dem selv.

Man trenger ikke et snev av intelligens (les: undervisning) for å forstå dette.

Hvorfor et det sjelden (aldri ?) en mann fra Sri Lanka som voldtar ?

Godt spørsmål. Tamilene i Norge er ennå mer "krigstraumatiaert" enn hva kurdere og somaliere noen gang har vært, men som til statdighet blir brukt som unnskyldning for at disse voldtar og herjer.

Igjen er virkeligheten og moteksemplene det beste middel for å avlive den type avsporinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Ja, det er nesten så jeg for noe sånt - snart!

Hvertfall er det _ikke_ vi damer som skal måtte justere atferd! Menn som voldtar må justere atferd!

Det er farlig at samfunnsdebatten vries til "å se dette fra begge sider"

Det er forskjell på at man kan gjøre seg private beskyttelsesregler (Jeg bor på Løkka og har selv selvforsvarspray, og noen ganger går vi venninne hverandre hjem, hvis det blir sent, og noen skal over sofienberg, Kuba og andre litt mørke steder) og på dreininger av ideologisk og samfunnssynsete vis.

Og dreiningene er provoserende!

I Boston arrangerer de "The Boston slut-walk" Kult tiltak. Jeg vil ha det samme i Oslo! :D

SÅ enig med både deg og sjøstjerna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitty-gritty

Godt spørsmål. Tamilene i Norge er ennå mer "krigstraumatiaert" enn hva kurdere og somaliere noen gang har vært, men som til statdighet blir brukt som unnskyldning for at disse voldtar og herjer.

Igjen er virkeligheten og moteksemplene det beste middel for å avlive den type avsporinger.

Verden er ikke svart-hvitt. Man må finne årsakene til overfallsvoldtekter før man kan løse problemet. Å skylde på religion eller kvinnesyn alene betviler jeg vil gjøre annet enn å øke problemet. Majoriteten av muslimer, for eksempel, voldtar jo ikke. Majoriteten av somaliere voldtar heller ikke.

Uansett er det massive fokuset på overfallsvoldtekter merkverdig, all den tid de fleste voldtekter er begått av en ofret kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitty-gritty

I stedet for at alle byens damer skal være redde, og måtte planlegge all sin bevegelse for å beskytte seg om voldtekt...så kunne vel det vært port-forbud på kveld/natt for innvandrere av ikke-vestlig bakgrunn?

''...så kunne vel det vært port-forbud på kveld/natt for innvandrere av ikke-vestlig bakgrunn?''

Åh herregud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden er ikke svart-hvitt. Man må finne årsakene til overfallsvoldtekter før man kan løse problemet. Å skylde på religion eller kvinnesyn alene betviler jeg vil gjøre annet enn å øke problemet. Majoriteten av muslimer, for eksempel, voldtar jo ikke. Majoriteten av somaliere voldtar heller ikke.

Uansett er det massive fokuset på overfallsvoldtekter merkverdig, all den tid de fleste voldtekter er begått av en ofret kjenner.

Det er da ikke noe merkelig fokus i det hele tatt! i og med at det er begått 5 stykker på veldig kort tid, i en ganske liten by.

Begått av ikke etniske nordmenn!

At norske menn innimellom voldtar kjerringa på nachspiel, er kjipt, men en avsporing av debatten i dette tilfellet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sjøstjerna

''...så kunne vel det vært port-forbud på kveld/natt for innvandrere av ikke-vestlig bakgrunn?''

Åh herregud.

Ber du til Gud når det blir stilt et spørsmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitty-gritty

Det er da ikke noe merkelig fokus i det hele tatt! i og med at det er begått 5 stykker på veldig kort tid, i en ganske liten by.

Begått av ikke etniske nordmenn!

At norske menn innimellom voldtar kjerringa på nachspiel, er kjipt, men en avsporing av debatten i dette tilfellet!

''At norske menn innimellom voldtar kjerringa på nachspiel, er kjipt, men en avsporing av debatten i dette tilfellet!''

Jeg kan love deg at det har skjedd mer enn fem ganger i lille Oslo i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

I stedet for at alle byens damer skal være redde, og måtte planlegge all sin bevegelse for å beskytte seg om voldtekt...så kunne vel det vært port-forbud på kveld/natt for innvandrere av ikke-vestlig bakgrunn?

''så kunne vel det vært port-forbud på kveld/natt for innvandrere av ikke-vestlig bakgrunn?''

En lur, inkluderende og saklig løsning på problemet. Flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitty-gritty

Ber du til Gud når det blir stilt et spørsmål?

Nei, jeg ber til gud når jeg hører noen si slike grusomme ting. Jeg trodde menneskeheten var kommet lengre. Jeg ble helt kvalm, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Verden er ikke svart-hvitt. Man må finne årsakene til overfallsvoldtekter før man kan løse problemet. Å skylde på religion eller kvinnesyn alene betviler jeg vil gjøre annet enn å øke problemet. Majoriteten av muslimer, for eksempel, voldtar jo ikke. Majoriteten av somaliere voldtar heller ikke.

Uansett er det massive fokuset på overfallsvoldtekter merkverdig, all den tid de fleste voldtekter er begått av en ofret kjenner.

Flytting av fokus, bortforklaring og bagatellisering..igjen.

Enkelte trenger tydligvis å få noen av _sine_nærmeste voldtatt og skjendet for å kunne lege av seg de innøvde repitative flosklene.

Overfallsvoldtekter og gruppevoldtekter ER et invandrerproblem, eller rettere sagt et problem etnske norske kvinner har fått som en følge av masseinvandringen.

Punktum slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Nei, jeg ber til gud når jeg hører noen si slike grusomme ting. Jeg trodde menneskeheten var kommet lengre. Jeg ble helt kvalm, faktisk.

Når du blir mer kvalm av at voltekstforbryterne holder seg innendørs enn av at kvinner voldtas, sier det ganske mye mer om deg enn om noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Nei, jeg ber til gud når jeg hører noen si slike grusomme ting. Jeg trodde menneskeheten var kommet lengre. Jeg ble helt kvalm, faktisk.

I en diskusjon så kommer det påstander eller spørsmål til diskusjon. Hva foreslår du skal gjøres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...