Gå til innhold

- De ser på oss som horer


Gjest slabbedask

Anbefalte innlegg

Gjest sjøstjerna

Ja, jeg er svært for en stor opprustning av psykiatri-tilbudet, spesielt i Oslo.

Dette tar dessverre lang tid- men er nok en løsning.

Det burde gå ann å tenke alternative strategier i påvente av godt psykiatri-tilbud? Har du forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 185
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Kim78

    39

  • nitty-gritty

    26

  • ShitDiddelyDo

    8

  • laguna1

    6

Mest aktive i denne tråden

nitty-gritty

Vel, overfallvoldtekt ER! I det store og det hele.

Og det at du sitter og vrir på det er med på å gjøre det til et enda større samfunnsproblem.

Jeg synes det er merkelig at å snakke om voldtekt samlet som et problem i samfunnet, i stedet for å snakke om overfallsvoldtekt alene som er et forholdsvis lite problem, er å "vri på det". Om du er så opptatt av kvinners kår, så burde du være mer bekymret for majoriteten som opplever voldtekt i sitt eget hjem eller på fest eller hos kjæresten.

Se forøvrig ellers i tråden for mine tanker om hva som kan nytte mot overfallsvoldtekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slabbedask

Jeg synes det er merkelig at å snakke om voldtekt samlet som et problem i samfunnet, i stedet for å snakke om overfallsvoldtekt alene som er et forholdsvis lite problem, er å "vri på det". Om du er så opptatt av kvinners kår, så burde du være mer bekymret for majoriteten som opplever voldtekt i sitt eget hjem eller på fest eller hos kjæresten.

Se forøvrig ellers i tråden for mine tanker om hva som kan nytte mot overfallsvoldtekt.

Slutt med dette patetiske bortforklarings-showet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitty-gritty

Dette tar dessverre lang tid- men er nok en løsning.

Det burde gå ann å tenke alternative strategier i påvente av godt psykiatri-tilbud? Har du forslag?

Asylmottak over hele landet, lokalbefolkning som jobber sammen for integrering, norskkurs og øvrig utdannelse, fra første dag. Helst jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitty-gritty

De som får opphold er vel ikke lenger asylSØKERE?

Nei, men de kan da like fullt voldta.

Uansett tror jeg bedre integrering og bedre tilbud fra første dag som asylsøker er løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest slabbedask

Ja, jeg er svært for en stor opprustning av psykiatri-tilbudet, spesielt i Oslo.

Det er en utopi, det vet du godt. Mitt forslag ville derimot ha umiddelbar positiv virkning. Som bonus ville man også fjernet masse narkotika-relatert kriminalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Jeg synes det er merkelig at å snakke om voldtekt samlet som et problem i samfunnet, i stedet for å snakke om overfallsvoldtekt alene som er et forholdsvis lite problem, er å "vri på det". Om du er så opptatt av kvinners kår, så burde du være mer bekymret for majoriteten som opplever voldtekt i sitt eget hjem eller på fest eller hos kjæresten.

Se forøvrig ellers i tråden for mine tanker om hva som kan nytte mot overfallsvoldtekt.

Det burde si seg selv at overfallsvoldtekter stiller i en egen divisjon når det gjelder graden av traumer, og frykt som offeret påføres, ikke minst for å bli drept etterpå, kontra e.g voldtekt innenfor ekteskapet.

Du går tydligvis aldri lei av å flytte fokus, og strever hele tiden etter nye innfallsvinkler for å oppnå det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitty-gritty

Det er en utopi, det vet du godt. Mitt forslag ville derimot ha umiddelbar positiv virkning. Som bonus ville man også fjernet masse narkotika-relatert kriminalitet.

Jeg tror ikke det vil ha positiv virkning og jeg mener et overgrep ikke rettferdiggjør et annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slabbedask

Nei, men de kan da like fullt voldta.

Uansett tror jeg bedre integrering og bedre tilbud fra første dag som asylsøker er løsningen.

''Uansett tror jeg bedre integrering og bedre tilbud fra første dag som asylsøker er løsningen.''

Det å bruke masse penger og ressurser på integrering av asylSØKERE er totalt idioti. Nå begynner jeg å lure på om du er "sør" med nytt nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitty-gritty

Det burde si seg selv at overfallsvoldtekter stiller i en egen divisjon når det gjelder graden av traumer, og frykt som offeret påføres, ikke minst for å bli drept etterpå, kontra e.g voldtekt innenfor ekteskapet.

Du går tydligvis aldri lei av å flytte fokus, og strever hele tiden etter nye innfallsvinkler for å oppnå det.

''Det burde si seg selv at overfallsvoldtekter stiller i en egen divisjon når det gjelder graden av traumer, og frykt som offeret påføres, ikke minst for å bli drept etterpå, kontra e.g voldtekt innenfor ekteskapet.''

Si det til de som sitter på krisesentrene. Jeg kan love deg at de har fryktet for livet sitt mange ganger.

''Du går tydligvis aldri lei av å flytte fokus, og strever hele tiden etter nye innfallsvinkler for å oppnå det.''

Jeg synes ikke at et fokus på voldtekt generelt er å flytte fokus. Jeg har forøvrig også kommentert på overfallsvoldtekter alene også, så jeg har ikke noe behov for det. Jeg ønsker bare større fokus på det største voldtekts-problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitty-gritty

''Uansett tror jeg bedre integrering og bedre tilbud fra første dag som asylsøker er løsningen.''

Det å bruke masse penger og ressurser på integrering av asylSØKERE er totalt idioti. Nå begynner jeg å lure på om du er "sør" med nytt nick.

Jadda. Ferdig med deg nå, tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

''Det burde si seg selv at overfallsvoldtekter stiller i en egen divisjon når det gjelder graden av traumer, og frykt som offeret påføres, ikke minst for å bli drept etterpå, kontra e.g voldtekt innenfor ekteskapet.''

Si det til de som sitter på krisesentrene. Jeg kan love deg at de har fryktet for livet sitt mange ganger.

''Du går tydligvis aldri lei av å flytte fokus, og strever hele tiden etter nye innfallsvinkler for å oppnå det.''

Jeg synes ikke at et fokus på voldtekt generelt er å flytte fokus. Jeg har forøvrig også kommentert på overfallsvoldtekter alene også, så jeg har ikke noe behov for det. Jeg ønsker bare større fokus på det største voldtekts-problemet.

Jeg ble voldtatt av en jeg trodde var venn. Føltes som å bli tråkket og hoppet på, for så å bli kastet som søppel.

Er likevel mye mer redd for overfallsvoldtekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nitty-gritty

Jeg ble voldtatt av en jeg trodde var venn. Føltes som å bli tråkket og hoppet på, for så å bli kastet som søppel.

Er likevel mye mer redd for overfallsvoldtekt.

Jeg beklager at du opplevde det.

Jeg synes ikke vi skal sette opplevelser opp mot hverandre. Det varierer mye fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

''Det burde si seg selv at overfallsvoldtekter stiller i en egen divisjon når det gjelder graden av traumer, og frykt som offeret påføres, ikke minst for å bli drept etterpå, kontra e.g voldtekt innenfor ekteskapet.''

Si det til de som sitter på krisesentrene. Jeg kan love deg at de har fryktet for livet sitt mange ganger.

''Du går tydligvis aldri lei av å flytte fokus, og strever hele tiden etter nye innfallsvinkler for å oppnå det.''

Jeg synes ikke at et fokus på voldtekt generelt er å flytte fokus. Jeg har forøvrig også kommentert på overfallsvoldtekter alene også, så jeg har ikke noe behov for det. Jeg ønsker bare større fokus på det største voldtekts-problemet.

Selv det selvfølgelige er tydligvis for vanskelig for deg å godta.

_Selvsagt_ er overfallsvoldtekter med ukjent gjerningsmann, og alvorlig frykt for å bli tatt av dage, i en særklasse hva kommer til psykisk påkjenning.

Det er ikke uten grunn at disse får så stor oppmerksomhet, selv om du ikke liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Jeg beklager at du opplevde det.

Jeg synes ikke vi skal sette opplevelser opp mot hverandre. Det varierer mye fra person til person.

Synes det er fryktelig synd at alle norske kvinner skal måtte være redd for å gå ut kveldstid.

Flertallet av overfallsvoldtekter gjøres av folk med ikke-vestlig bakgrunn.

Så da er vi tilbake til "hva gjør vi med disse menn med ikke-vestlig bakgrunn?" Hvordan får vi dem til å ikke voldta? Holde alle norske kvinner inne? Eller holde dem inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitty-gritty

Selv det selvfølgelige er tydligvis for vanskelig for deg å godta.

_Selvsagt_ er overfallsvoldtekter med ukjent gjerningsmann, og alvorlig frykt for å bli tatt av dage, i en særklasse hva kommer til psykisk påkjenning.

Det er ikke uten grunn at disse får så stor oppmerksomhet, selv om du ikke liker det.

Det er ikke selvsagt, nei. Jeg har ikke nøyaktige tall, men ca. 80 % av kvinner som har vært i et voldlig forhold lider under angst og depresjon i ettertid. 45 % (ca., finner ikke læreboka akkurat nå) utvikler PTSD. Det er langt flere som er i et forhold med en misbruker enn de som blir voldtatt på gata. LANGT flere. Samfunnsmessig burde du være opptatt av dette i større grad.

Jeg har ikke noe i mot fokuset forøvrig. Jeg er glad vi er opptatt av å løse problemet med seksuell vold, men jeg vil gjerne ha fokus på at kvinner og barn skal ha det bra enn på å bruke de som et våpen og argument i debatten om innvandring. Jeg mener det ikke vil gagne samfunnet i stor grad og det strider mot mitt menneskesyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitty-gritty

Synes det er fryktelig synd at alle norske kvinner skal måtte være redd for å gå ut kveldstid.

Flertallet av overfallsvoldtekter gjøres av folk med ikke-vestlig bakgrunn.

Så da er vi tilbake til "hva gjør vi med disse menn med ikke-vestlig bakgrunn?" Hvordan får vi dem til å ikke voldta? Holde alle norske kvinner inne? Eller holde dem inne?

Man kan selvfølgelig sette inn foreløpige tiltak, som konstant politinærvær langs hele Akerselva og andre steder hvor overfallsvoldtekter typisk skjer. Men det løser som sagt ikke problemet.

Forøvrig vil det alltid finnes farer i verden. Slik er det. Det er ikke riktig at noen gjør ulovlige og vonde ting mot hverandre, men det skjer. Man kan ikke gå rundt i frykt hver dag av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda. Ferdig med deg nå, tror jeg :)

Jeg leste nettopp gjennom denne tråden, og tenkte at her orker jeg ikke å delta.. Men for det det er verdt vil jeg bare støtte deg og si meg enig i alle innleggene dine i denne tråden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitty-gritty

Ja, heldigvis. for mens du bruker tiden på å finne ute av ditten og av datten, behandle og analysere, har ett hundretalls norske kvinner fått sine liv ødelagt, og tusenvis leve i frykt.

Med min løsning vil problemet aldri oppstå i første omgang.

Det er kun om man ikke synes det er noe problem at andre mennesker, som ikke er født i Norge, lider. Jeg synes det er et like stort problem som at nordmenn lider, spesielt siden vi tross alt bor i et av verdens beste og rikeste land. Og det er faktisk ikke min eller din "feil", vi bare vant lotteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...