Gå til innhold

- De ser på oss som horer


Gjest slabbedask

Anbefalte innlegg

Gjest togli

Jeg støtter svaret fra SDD 100%, fordi om jeg personlig antakelig hadde slått hånda av vedkommende... Dette står det respekt av, togli - og ja, du er ei grepa dame (noe jeg aldri har vært i tvil om) :-)

Tusen takk Angustia :)

Jeg tror jeg ville svart det samme som deg om jeg ikke hadde opplevd det selv... Fordi denne kameraten har vært en viktig person i livet mitt i mange år og fordi jeg har delt sorgen hans over en tapt barndom med mange vonde opplevelser, så greide jeg ikke å slå hånden av ham.... Hadde sikkert kunnet gjøre det med en som ikke betydde like mye for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 185
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Kim78

    39

  • nitty-gritty

    26

  • ShitDiddelyDo

    8

  • laguna1

    6

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli

Det er verd å huske at de fleste av "dem" (altså, de "fattige") faktisk vet hvordan vi rike bor - de leverer posten vår, tømmer bosset vårt, ser hjemmene våre på såpeopera på TV, er sjåfør for ungene, vasker hjemme hos oss.

Og med tanke på det er det egentlig merkelig at det er så lite sosialt opprør som det faktisk er.

Samtidig gjør ikke vi "opprør" mot de som bor i boliger til titalls millioner :P Fattigdom er så relativt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig gjør ikke vi "opprør" mot de som bor i boliger til titalls millioner :P Fattigdom er så relativt:)

Men det er jo fordi vi allerede har det så godt at vi knapt nok trenger enda mer plass å bo. Vi har noe (mye, i de fleste tilfellene) å miste, og derfor er vi mindre villige til å risikere noe.

Da er det jo noe annet når man er så fattig at ungene dør fordi man ikke har råd til antibiotika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Men det er jo fordi vi allerede har det så godt at vi knapt nok trenger enda mer plass å bo. Vi har noe (mye, i de fleste tilfellene) å miste, og derfor er vi mindre villige til å risikere noe.

Da er det jo noe annet når man er så fattig at ungene dør fordi man ikke har råd til antibiotika.

Joda, men nå snakka vi Malaysia/Thailand, ikke Kongo eller Zaire :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men nå snakka vi Malaysia/Thailand, ikke Kongo eller Zaire :P

''ikke Kongo eller Zaire :P''

*fnis* Litt pussig med et "eller" mellom "Zaire" og "Kongo"...;-) (med mindre du mente Kongo-Brazzaville, og ikke DRC...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''ikke Kongo eller Zaire :P''

*fnis* Litt pussig med et "eller" mellom "Zaire" og "Kongo"...;-) (med mindre du mente Kongo-Brazzaville, og ikke DRC...)

Hehe, ser den nå :P Skjønner plutselig hvorfor det virka så naturlig å si Kongo og Zaire i samme slengen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...