Gå til innhold

- De ser på oss som horer


Gjest slabbedask

Anbefalte innlegg

Gjest Nord og ned.

''Vanskelig å vite hva nordmenn som begår overfallsvoldtekter mener om noe som helst, siden de ikke finnes.''

Den påstanden vil forfølge deg!

Du er akkurat like idiotisk som ekstrem-mullaher, som påstår at deres folk aldriiiii voldtar noen, men bare er snille og gode.

Du er ikke bedre enn dem.

Du nekter jo plent å forholde deg til annet en egne fordommer, vrangforestillinger og anekdotiske tøv.

Om det så skulle skje ti grove overfallsvoldtekter på en og samme kveld utført av etniske nordmenn, ville ikke engang _det_ kunne bortforklare den enorme kulturelt betingede overreprensentasjonen blandt somaliere og kurdere for denne type grove forbrytelser.

Men heldigvis forblir det din våte drøm at så skal skje, og ingenting annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 185
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Kim78

    39

  • nitty-gritty

    26

  • ShitDiddelyDo

    8

  • laguna1

    6

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nord og ned.

Prøver du å etterligne Sør, eller er du Sør med nytt nick?

LOL selvsagt er det Sør. Det finnes ikke to slike idioter på en så liten planet som jorden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lotusen

LOL selvsagt er det Sør. Det finnes ikke to slike idioter på en så liten planet som jorden

La oss håpe det;) Prikk lik skrivemåte/kverulering i hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

De kommer jo fra en helt annen kultur enn oss og er oppdradd til å mene akkurat dette.... Det er vel her noen burde lært de, gjerne før de kom inn i landet, at lettkledde kvinner i Norge ikke er det samme som horer og fritt vilt.

Det blir for banalt og enkelt å rope "kast de ut av landet" spør du meg. Men helt klart, noe må skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Huff..... da er det vel på tide å gjøre noe med korrupsjonen der :((

Det er nok lettere sagt enn gjort i et fattig halvdiktatur der politiet tjener under 2000 norske kroner i måneden.

Vi vanlige dødelige tør knapt gå på rødt lys i et land der straffenivået er sinnssykt og du ikke kan stole på verken politi eller rettapparat, men de kriminelle vet naturligvis å sko seg på nettopp dette.

Når det er sagt har de i stor grad fått bukt med pedofile utledninger. Noen forsto vel at et turistparadis ikke var tjent med dette. Så pedofile drar nå til Kambodsja der barn fortsatt er fritt vilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Det har også med holdninger å gjøre. Når voldtekt blir straffet, så straffes det nær sagt aldri spesielt hardt.

Vi er nok alle enige om at straffenivået er skremmende lavt mht sedelighetsforbrytelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Begår ikke nordmenn overfallsvoldtekter? Jeg har en kompis som sitter inne for dette nå..... og han er 100 % etnisk norsk..

Av litt nysgjerrighet: Hvordan takler du som venninne dette? Jeg mener ... hadde noen jeg kjenner gjort noe sånt vet jeg faktisk ikke hva jeg hadde tenkt eller gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hei,

Det med Oslo: jeg tror at "den slags elementer" ofte ender i hovedstaden, og jeg tror de vet utmerket godt hva de gjør. At det ikke har vært noen tilfeller på de mottakene du nevner tilsier jo at det ikke er noe "innebygget i alle menn fra Kurdistan".

Jeg tror kultur i noen tilfeller forklarer en del, men jeg tror man også skal se på hvor stor prosentandel av innvandrere som faktisk voldtar - det er ca en halv million i Norge (litt etter hvordan man teller - å sende dem på "anti-voldtektsskole" (samtidig som nordmenn går fri) virker ikke særlig OK.

Det sagt - jeg er faktisk for "Borgerrettighetstimer" i skolen, hvor dette burde inngå. Da kunne det også inngå som en del av kurs når man kommer til Norge.

Det sagt, jeg tror de utfører disse voldtektene er kriminelle, og bør fengsles lenge.

Det er allikevel ikke til å stikke inn under en stol at kvinnesynet hos endel menn f.eks. fra Afghanistan er noe helt annet enn kvinnesynet hos den generelle nordmann. Mange av dem er opplært til å tro at kvinner som ikke dekker seg til er "horer" og kan behandles deretter. Dette vet jeg etter å ha snakka med afghanere om det.... I den forbindelse synes jeg absolutt det er på sin plass å snakke om hvilket kvinnesyn vi har i Norge. Dette er en del av hele "pakka" man som fremmedkulturell innvandrer til Norge bør få del i. En selvfølge synes jeg! Og dette skal selvsagt skje, enten det er en potensiell voldtektsforbryter eller en som aldri ville gjort en flue fortred som kommer... Jeg liker selv å lære om land jeg skal reise til. Greit å vite om deres regler og skikker.. Det samme trenger også våre nye landsmenn å lære om Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Det er nok lettere sagt enn gjort i et fattig halvdiktatur der politiet tjener under 2000 norske kroner i måneden.

Vi vanlige dødelige tør knapt gå på rødt lys i et land der straffenivået er sinnssykt og du ikke kan stole på verken politi eller rettapparat, men de kriminelle vet naturligvis å sko seg på nettopp dette.

Når det er sagt har de i stor grad fått bukt med pedofile utledninger. Noen forsto vel at et turistparadis ikke var tjent med dette. Så pedofile drar nå til Kambodsja der barn fortsatt er fritt vilt.

Trist er det :(((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er allikevel ikke til å stikke inn under en stol at kvinnesynet hos endel menn f.eks. fra Afghanistan er noe helt annet enn kvinnesynet hos den generelle nordmann. Mange av dem er opplært til å tro at kvinner som ikke dekker seg til er "horer" og kan behandles deretter. Dette vet jeg etter å ha snakka med afghanere om det.... I den forbindelse synes jeg absolutt det er på sin plass å snakke om hvilket kvinnesyn vi har i Norge. Dette er en del av hele "pakka" man som fremmedkulturell innvandrer til Norge bør få del i. En selvfølge synes jeg! Og dette skal selvsagt skje, enten det er en potensiell voldtektsforbryter eller en som aldri ville gjort en flue fortred som kommer... Jeg liker selv å lære om land jeg skal reise til. Greit å vite om deres regler og skikker.. Det samme trenger også våre nye landsmenn å lære om Norge.

Men de du snakket med visste jo at det er ulovlig å voldta?

Det vil si at de som voldtar ikke gjør det fordi de ikke forstår at det er ulovlig, men fordi de er drittsekk-kriminelle, som ikke bryr seg om loven. Med slike tror jeg ikke et kurs er nok. Mulig lang og tvungen psyk-behandling ville hjulpet, men det er uansett langt utover hva man kan pålegge uskyldige mennesker.

SSBs ekspert påpekte at hvis man hadde fjernet de 84 mest kriminelle innvandrerne i Norge, så ville resten av hele gruppen "innvandrere" faktisk være MINDRE kriminelle enn gjennomsnittet for den norske befolkningen. Det er altså et problem med noen få hyperkriminelle (84 stykker), og ikke innvandrere generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Trist er det :(((

Ja, det er det. Verdens urettferdighet er generelt et trist skue. Tenker mer og mer på dette etter hvert som jeg blir kjent med thaier. Mange har masse bilder og videoer på telefonene sine, og viser gladelig videoer av barn og familie hjemmefra, noe som gir en glimt av hvordan de bor.

Det de kaller hjem gir meg dårlig samvittighet over ting jeg klager på.

Og dette er ikke engang av de verste landne i verden. Få sulter, f.eks. Se da mot Afrika ...

Vi vant i lotto da vi ble født i Norge, og vår definisjon av fattigdom er at vi ikke har råd til Iphone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nesten så jeg for noe sånt - snart!

Hvertfall er det _ikke_ vi damer som skal måtte justere atferd! Menn som voldtar må justere atferd!

Det er farlig at samfunnsdebatten vries til "å se dette fra begge sider"

Det er forskjell på at man kan gjøre seg private beskyttelsesregler (Jeg bor på Løkka og har selv selvforsvarspray, og noen ganger går vi venninne hverandre hjem, hvis det blir sent, og noen skal over sofienberg, Kuba og andre litt mørke steder) og på dreininger av ideologisk og samfunnssynsete vis.

Og dreiningene er provoserende!

I Boston arrangerer de "The Boston slut-walk" Kult tiltak. Jeg vil ha det samme i Oslo! :D

Jeg er selvsagt 100% enig med at det er krekene som voldtar som må "justere adferd" (for å si det veldig mildt). Det skal definitivt IKKE være slik at kvinner skal være redde, eller skal måtte "tildpasse" seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Men de du snakket med visste jo at det er ulovlig å voldta?

Det vil si at de som voldtar ikke gjør det fordi de ikke forstår at det er ulovlig, men fordi de er drittsekk-kriminelle, som ikke bryr seg om loven. Med slike tror jeg ikke et kurs er nok. Mulig lang og tvungen psyk-behandling ville hjulpet, men det er uansett langt utover hva man kan pålegge uskyldige mennesker.

SSBs ekspert påpekte at hvis man hadde fjernet de 84 mest kriminelle innvandrerne i Norge, så ville resten av hele gruppen "innvandrere" faktisk være MINDRE kriminelle enn gjennomsnittet for den norske befolkningen. Det er altså et problem med noen få hyperkriminelle (84 stykker), og ikke innvandrere generelt.

Godt å vite at den type "eksperter" kun finnes ett eneste sted. I din ville fantasi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Av litt nysgjerrighet: Hvordan takler du som venninne dette? Jeg mener ... hadde noen jeg kjenner gjort noe sånt vet jeg faktisk ikke hva jeg hadde tenkt eller gjort.

Godt spørsmål....

Han var min første store kjærlighet.. det er nesten det verste. Vi delte utrolig mye og jeg vet derfor så utrolig godt hva som er den bakenforliggende årsaken til at han gjorde som han gjorde (uten å unnskylde det han har gjort på noen som helst måte).

Han har alltid behandla meg med stor respekt og trådte aldri over mine grenser (vi var 16 når vi var kjærester)....så jeg husker ham bare som god og snill. I ettertid kan jeg nok tenke at jeg kunne se tendensene til respektløshet mot jenter han ikke likte spesielt godt...

Når han voldtok og kom på førstesida av VG (sladda bilde) var det et sjokk.. Min første reaksjon var at jeg ikke orka å snakka med ham igjen... Etter en tids tenkning følte jeg behov for å fortelle ham at jeg var glad i ham som menneske, men at jeg aldri ville akseptere det han hadde gjort. Han ble utrolig lettet over at jeg tok kontakt på tross av hva han hadde gjort. Han fikk 2 års fengsel og kommer ut til sommeren. Jeg velger å legge dette bak meg når han har sonet straffen, men jeg har gitt veldig klart uttrykk for at jeg forventer at han har lært og at dette aldri må skje igjen....

Grunnen til at jeg valgte å "tilgi" ham var at jeg kjente på at jeg da kunne si min mening og _kanskje_ påvirke ham til å velge rett senere... (vet han har stor respekt for meg og mine holdninger)... Jeg tror det ville vært større fare for gjentagelse om alle vennene vendte ham ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Men de du snakket med visste jo at det er ulovlig å voldta?

Det vil si at de som voldtar ikke gjør det fordi de ikke forstår at det er ulovlig, men fordi de er drittsekk-kriminelle, som ikke bryr seg om loven. Med slike tror jeg ikke et kurs er nok. Mulig lang og tvungen psyk-behandling ville hjulpet, men det er uansett langt utover hva man kan pålegge uskyldige mennesker.

SSBs ekspert påpekte at hvis man hadde fjernet de 84 mest kriminelle innvandrerne i Norge, så ville resten av hele gruppen "innvandrere" faktisk være MINDRE kriminelle enn gjennomsnittet for den norske befolkningen. Det er altså et problem med noen få hyperkriminelle (84 stykker), og ikke innvandrere generelt.

I følge Ragnhild Bjørnebekk (denne voldsforskeren) finnes det i andre europeiske land undersøkelser som viser hvem blant annet voldtektsmennene er, og det er personer med store psykiske traumer.

Disse må det gå an å luke ut tidlig, og gi hjelp - før de voldtar. Det å sende tikkende bomber fra Somalia, barnesoldater og folk som har opplevd faen vi knapt kan forestille oss, rett ut på gata, trenger man ikke være psykolog eller voldsforsker for å forstå at kan være farlig.

Nå lanseres det forslag om dette, og det vil forhåpentligvis bli vedtatt. Det går ikke an å luke ut alle, men det går forhåpentligvis an å stoppe noen.

Dette er ekstremt få mennesker. Sist gang dette var oppe var det snakk om rundt 30 overfallsvoldtekter i Oslo over en periode på 3 år. Alle var innvandre. Det var samme gjerningsmannen bak mange av voldtektene.

Denne gangen ser politiet ut til å mistenke at det er en og samme mann bak 4 av voldtektene. Den siste er tatt, men ble av årsaker det er umulig å fatte ikke varetektsfengslet.

Oppi fokuset på et fåtall overfallsvoldtekter glemmes fokuset på den generelle holdningen mot voldtekter blant menn. De færreste voldtekter er overfallsvoldtekter, det er knapt noen dusin i året, og de 15000 andre overgrepene i Norge får ikke fokus.

Det er viktig å ha fokus på overgrepsvoldtekter, og det er viktig at våre nye landsmenn får inn med teskje hva slags kultur vi har i Norge, men vi må ikke glemme de andre oppi dette, og det gjør vi. Det synes ikke like populært å diskutere overgrep som ikke er overgrepsvoldtekter. Den eneste gangen vi tar debatten er når vi har situasjoner som den vi fikk i Oslo forrige helg.

Dette er også farlig, for det er ikke kun Somaliere som har fucka opp kvinnesyn og moral. Det er åpenbart at dette gjelder ganske mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Ja, det er det. Verdens urettferdighet er generelt et trist skue. Tenker mer og mer på dette etter hvert som jeg blir kjent med thaier. Mange har masse bilder og videoer på telefonene sine, og viser gladelig videoer av barn og familie hjemmefra, noe som gir en glimt av hvordan de bor.

Det de kaller hjem gir meg dårlig samvittighet over ting jeg klager på.

Og dette er ikke engang av de verste landne i verden. Få sulter, f.eks. Se da mot Afrika ...

Vi vant i lotto da vi ble født i Norge, og vår definisjon av fattigdom er at vi ikke har råd til Iphone.

Ser den.... Jeg har ikke vært i Thailand, men i Malaysia. Ble der godt kjent med en fast taxisjåfør som kjørte oss rundt hver eneste dag :) Han inviterte oss hjem og var så stolt over det flotte huset sitt (det var nok flott etter malaysisk standard)... Da ble jeg nesten flau ved tanken på hva han hadde tenkt om han hadde sett mitt hus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Godt spørsmål....

Han var min første store kjærlighet.. det er nesten det verste. Vi delte utrolig mye og jeg vet derfor så utrolig godt hva som er den bakenforliggende årsaken til at han gjorde som han gjorde (uten å unnskylde det han har gjort på noen som helst måte).

Han har alltid behandla meg med stor respekt og trådte aldri over mine grenser (vi var 16 når vi var kjærester)....så jeg husker ham bare som god og snill. I ettertid kan jeg nok tenke at jeg kunne se tendensene til respektløshet mot jenter han ikke likte spesielt godt...

Når han voldtok og kom på førstesida av VG (sladda bilde) var det et sjokk.. Min første reaksjon var at jeg ikke orka å snakka med ham igjen... Etter en tids tenkning følte jeg behov for å fortelle ham at jeg var glad i ham som menneske, men at jeg aldri ville akseptere det han hadde gjort. Han ble utrolig lettet over at jeg tok kontakt på tross av hva han hadde gjort. Han fikk 2 års fengsel og kommer ut til sommeren. Jeg velger å legge dette bak meg når han har sonet straffen, men jeg har gitt veldig klart uttrykk for at jeg forventer at han har lært og at dette aldri må skje igjen....

Grunnen til at jeg valgte å "tilgi" ham var at jeg kjente på at jeg da kunne si min mening og _kanskje_ påvirke ham til å velge rett senere... (vet han har stor respekt for meg og mine holdninger)... Jeg tror det ville vært større fare for gjentagelse om alle vennene vendte ham ryggen.

Jeg synes du fortjener skikkelig ros for hvordan du håndterte en vanskelig situasjon, og jeg tror du har rett. Slå fingra av dem og faren for nye overgrep er nok større. Også folk som har trådd feil trenger aksept, selv om overtrampet de har begått er aldri så avskyelig.

Du er en bra dame! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den.... Jeg har ikke vært i Thailand, men i Malaysia. Ble der godt kjent med en fast taxisjåfør som kjørte oss rundt hver eneste dag :) Han inviterte oss hjem og var så stolt over det flotte huset sitt (det var nok flott etter malaysisk standard)... Da ble jeg nesten flau ved tanken på hva han hadde tenkt om han hadde sett mitt hus...

Det er verd å huske at de fleste av "dem" (altså, de "fattige") faktisk vet hvordan vi rike bor - de leverer posten vår, tømmer bosset vårt, ser hjemmene våre på såpeopera på TV, er sjåfør for ungene, vasker hjemme hos oss.

Og med tanke på det er det egentlig merkelig at det er så lite sosialt opprør som det faktisk er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål....

Han var min første store kjærlighet.. det er nesten det verste. Vi delte utrolig mye og jeg vet derfor så utrolig godt hva som er den bakenforliggende årsaken til at han gjorde som han gjorde (uten å unnskylde det han har gjort på noen som helst måte).

Han har alltid behandla meg med stor respekt og trådte aldri over mine grenser (vi var 16 når vi var kjærester)....så jeg husker ham bare som god og snill. I ettertid kan jeg nok tenke at jeg kunne se tendensene til respektløshet mot jenter han ikke likte spesielt godt...

Når han voldtok og kom på førstesida av VG (sladda bilde) var det et sjokk.. Min første reaksjon var at jeg ikke orka å snakka med ham igjen... Etter en tids tenkning følte jeg behov for å fortelle ham at jeg var glad i ham som menneske, men at jeg aldri ville akseptere det han hadde gjort. Han ble utrolig lettet over at jeg tok kontakt på tross av hva han hadde gjort. Han fikk 2 års fengsel og kommer ut til sommeren. Jeg velger å legge dette bak meg når han har sonet straffen, men jeg har gitt veldig klart uttrykk for at jeg forventer at han har lært og at dette aldri må skje igjen....

Grunnen til at jeg valgte å "tilgi" ham var at jeg kjente på at jeg da kunne si min mening og _kanskje_ påvirke ham til å velge rett senere... (vet han har stor respekt for meg og mine holdninger)... Jeg tror det ville vært større fare for gjentagelse om alle vennene vendte ham ryggen.

Jeg støtter svaret fra SDD 100%, fordi om jeg personlig antakelig hadde slått hånda av vedkommende... Dette står det respekt av, togli - og ja, du er ei grepa dame (noe jeg aldri har vært i tvil om) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg synes du fortjener skikkelig ros for hvordan du håndterte en vanskelig situasjon, og jeg tror du har rett. Slå fingra av dem og faren for nye overgrep er nok større. Også folk som har trådd feil trenger aksept, selv om overtrampet de har begått er aldri så avskyelig.

Du er en bra dame! :)

Tusen takk :)

Sikkert mange som mener det var helt feil av meg å ta kontakt med ham igjen, men jeg tror det er vanskelig å forstå dette før man er i situasjonen selv.... Jeg gjorde det som kjentes riktig for meg og vet at det var rett avgjørelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...