Gå til innhold

- De ser på oss som horer


Gjest slabbedask

Anbefalte innlegg

Gjest togli

Man må:

1) Gripe inn og få folk dømt lenge før det er kommet så langt som til voldtekt.Sjansen for å bli tatt for seksuell-kriminalitet må økes betraktelig. Det er sjansen for at man blir tatt som er avskrekkende.

2) Bruke strafferammen for voldtekt - den er på maks 21 år. Gjennomsnittsstraffen er under 2 år. Hvorfor?

3) Fokusere på alle typer overgrep, og ikke bare "de som skjer i Oslo" (som om det er det eneste stedet det skjer).

Man kommer langt med dette, og å sørge for at voldtekt blir tatt alvorlig. Det er ikke slik at de som voldtar ikke vet det de gjør er ulovlig - selvsagt vet de det.

Høres ikke dumt ut dette, men er du ikke enig i at endel av de som kommer hit til landet trenger å få kunnskaper om at kvinner skal respekteres uansett klesdrakt/oppførsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 185
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Kim78

    39

  • nitty-gritty

    26

  • ShitDiddelyDo

    8

  • laguna1

    6

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli

Thailandske myndigheter slenger bilde av mistenkte ut i avisene sine under fullt navn, og er det sedelighetsforbrytelser står gjerne kvinnen/mannen/barnet og peker på skapningen mens han sitter til spott og spe for fotografene. Neste gang en nordmann er tatt for forbrytelser i Thailand er det bare å google en engelskspråklig thaiavis, og du vil se nordmannen med fullt navn og bilde, så de sier fra.

Men ofte forsvinner saken fra jordens overflate så fort den pengesterke utlendingen betaler de rette personene, og derfor får du ikke høre noe.

F.eks. var det en sak i avisa for ikke lenge siden der en 66 år gammel nordmann hadde sex med en 17 år gammel prostituert (loven sier 18). Siden jenta var under 18 år ble mannen automatisk anmeldt for voldtekt av et barn. De hadde solide beviser i form av brukte kondomer og en naken 66-åring med en naken 17-åring.

I thailandske medier ble mannen outet med navn og bilde, og norske aviser fant saken og skrev at en nordmann var arrestert for sex med mindreårige i Thailand.

Et par dager etter måtte norske aviser beklage siden mannen var frikjent.

Han hadde kjøpt seg fri, noe norske aviser selvfølgelig ikke kan spekulere i, så i stedet måtte de beklage "feilen" i en liten notis.

Huff..... da er det vel på tide å gjøre noe med korrupsjonen der :((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skal være sikkert og visst at "noen gjør det", både her og i Somalia, kurdistan etc. nemlig i 100% av tilfellene.

Har du i det hele tatt noen sinne hørt om kulturelt betinget atferd, siden du så standhaftig benekter at det finnes, eller trenger du et kurs?

Så du tror at de som voldtar ikke vet at det er ulovlig?

Hva med de som raner banker? Dreper?

Snakk om idiot-snillisme fra deg. Du vil vel ikke straffe dem heller, siden du mener de ikke forstår at det er ulovlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Men ikke hva gjennomsnittsstraffen er for barnesex i Norge.

Og hvis straffen i Alvdal var "knallhard", så er den vanlige straffen åpenbar alt for mild - enten det er snakk om 9 måneder eller 2 år.

Er det meningen man skal svare på, og forholde seg seriøst til dette sanseløse tullpratet?

Har du begynt å bruke rusmidler Sør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Så du tror at de som voldtar ikke vet at det er ulovlig?

Hva med de som raner banker? Dreper?

Snakk om idiot-snillisme fra deg. Du vil vel ikke straffe dem heller, siden du mener de ikke forstår at det er ulovlig?

Er det meningen man skal svare på, og forholde seg seriøst til dette sanseløse tullpratet?

Har du begynt å bruke rusmidler Sør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke dumt ut dette, men er du ikke enig i at endel av de som kommer hit til landet trenger å få kunnskaper om at kvinner skal respekteres uansett klesdrakt/oppførsel?

Jo, men jeg kan love deg (og du vet det sikkert selv) at det overhodet ikke er begrenset til de som "kommer til landet", men gjelder svært mange som er født her - særlig etter litt alkohol.

Samtidig, det store flertall av de som kommer til landet voldtar åpenbart ikke, og det vil være dypt krenkende å behandle dem som voldtektsmenn-i-spe. Det er jo i strid med rettsprinsipper å anta at folk er skyldige før de har så mye som utført en handling, og spesielt når man baserer seg på hudfarge/nasjonalitet. Da blir det som OTTAR, som ville låse inne menn bare fordi de var menn.

(Det sagt, det er et par stykker som man kanskje burde gjøre det med. ;-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Jeg leste nettopp gjennom denne tråden, og tenkte at her orker jeg ikke å delta.. Men for det det er verdt vil jeg bare støtte deg og si meg enig i alle innleggene dine i denne tråden :-)

Henger meg på den Angustia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det meningen man skal svare på, og forholde seg seriøst til dette sanseløse tullpratet?

Har du begynt å bruke rusmidler Sør?

?

Mener du at de som voldtar ikke vet det er ulovlig i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det meningen man skal svare på, og forholde seg seriøst til dette sanseløse tullpratet?

Har du begynt å bruke rusmidler Sør?

Hvis du vil ha rusmidler får du skaffe dem selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

?

Mener du at de som voldtar ikke vet det er ulovlig i Norge?

Ulovlig, jo de fleste. At det er moralsk feil eller galt, Nei for svært mange..bevisbart.

Skal du snart presentere ett poeng Sør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulovlig, jo de fleste. At det er moralsk feil eller galt, Nei for svært mange..bevisbart.

Skal du snart presentere ett poeng Sør?

Tror du de nordmennene som voldtar mener det er "moralsk feil"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Tror du de nordmennene som voldtar mener det er "moralsk feil"?

Helt uinteresant problemstilling i denne tråden, som handler om overfallsvoldtekter og hvor 100% er ikke-etniske nordmenn.

Hold deg til topic, og start heller nye tråder hvis du vil diskutere andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jo, men jeg kan love deg (og du vet det sikkert selv) at det overhodet ikke er begrenset til de som "kommer til landet", men gjelder svært mange som er født her - særlig etter litt alkohol.

Samtidig, det store flertall av de som kommer til landet voldtar åpenbart ikke, og det vil være dypt krenkende å behandle dem som voldtektsmenn-i-spe. Det er jo i strid med rettsprinsipper å anta at folk er skyldige før de har så mye som utført en handling, og spesielt når man baserer seg på hudfarge/nasjonalitet. Da blir det som OTTAR, som ville låse inne menn bare fordi de var menn.

(Det sagt, det er et par stykker som man kanskje burde gjøre det med. ;-) )

''Jo, men jeg kan love deg (og du vet det sikkert selv) at det overhodet ikke er begrenset til de som "kommer til landet", men gjelder svært mange som er født her - særlig etter litt alkohol.''

Det er helt sikkert riktig, men man lærer som kjent holdninger hjemmefra... Er man annengenerasjons innvandrer, oppdratt til å vite at kvinner og menn i Norge skal sees på som likestilte, så vil jeg tro problemet reduseres betraktelig.

''Samtidig, det store flertall av de som kommer til landet voldtar åpenbart ikke, og det vil være dypt krenkende å behandle dem som voldtektsmenn-i-spe. Det er jo i strid med rettsprinsipper å anta at folk er skyldige før de har så mye som utført en handling, og spesielt når man baserer seg på hudfarge/nasjonalitet.''

Det er jo ikke snakk om å ta for seg asylsøkere og si at "vi regner med du blir frista til å voldta, men her i Norge er dette forbudt!" ;) Der jeg synes Norge svikter totalt er å gi psykiatrisk behandling til alle som trenger det (når de har fått opphold her). Jeg synes også alle burde fått tildelt sin egen "vertsfamilie" som kunne bidra med å lette integreringen og gi en forståelse for hvordan det norske samfunnet fungerer. Vi har to asylmottak i to av mine nabokommuner... Ikke en eneste av asylsøkerne (de kommer fra totalt forskjellige land) har voldtatt/begått overgrep mot norske kvinner her. Spesielt på det ene asylmottaket har de vært utrolig flinke til å integrere asylsøkerne. Dette er en forholdsvis liten kommune. Min onkel fortalte at han en dag holdt på ute i hagen.. En av asylsøkerne (fra Kurdistan) gikk forbi... Onkel hilste og sa "hei". Mannen ble interessert og de prøvde å kommunisere med fingerspråk osv. Plutselig hadde de avtalt fjelltur neste dag :) De gikk på fjellet i fem timer og "prata" om alt mulig:) Slik kan man integrere asylsøkere på en god måte i samfunnet... Hvorfor er det stort sett bare i Oslo asylsøkere voldtar? (så vidt jeg har fått med meg?)

Må legge til at onkels nye "venn" kasta seg gråtende om halsen på onkel og tante en dag de møtte ham ute på tur... Han hadde nemlig fått avslag på asylsøknaden og viste tegn til at han kom til å få strupen avskåret når han kom hjem til Kurdistan :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt uinteresant problemstilling i denne tråden, som handler om overfallsvoldtekter og hvor 100% er ikke-etniske nordmenn.

Hold deg til topic, og start heller nye tråder hvis du vil diskutere andre ting.

Så både nordmenn og somaliere vet at det er ulovlig.

Og verken nordmennene eller somalierne som voldtar mener det er moralsk feil.

Men jeg ser du ikke vil snakke om det. Av åpenbare årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Så både nordmenn og somaliere vet at det er ulovlig.

Og verken nordmennene eller somalierne som voldtar mener det er moralsk feil.

Men jeg ser du ikke vil snakke om det. Av åpenbare årsaker.

Vanskelig å vite hva nordmenn som begår overfallsvoldtekter mener om noe som helst, siden de ikke finnes.

Du har virkelig vanskelig for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Vanskelig å vite hva nordmenn som begår overfallsvoldtekter mener om noe som helst, siden de ikke finnes.

Du har virkelig vanskelig for det.

Begår ikke nordmenn overfallsvoldtekter? Jeg har en kompis som sitter inne for dette nå..... og han er 100 % etnisk norsk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å vite hva nordmenn som begår overfallsvoldtekter mener om noe som helst, siden de ikke finnes.

Du har virkelig vanskelig for det.

''Vanskelig å vite hva nordmenn som begår overfallsvoldtekter mener om noe som helst, siden de ikke finnes.''

Den påstanden vil forfølge deg!

Du er akkurat like idiotisk som ekstrem-mullaher, som påstår at deres folk aldriiiii voldtar noen, men bare er snille og gode.

Du er ikke bedre enn dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Begår ikke nordmenn overfallsvoldtekter? Jeg har en kompis som sitter inne for dette nå..... og han er 100 % etnisk norsk..

Statistikken for Oslo er klar i sin tale og er grunnlaget for den senere tids debatt i aviser TV, blandt politikere og selvsagt her på DOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jo, men jeg kan love deg (og du vet det sikkert selv) at det overhodet ikke er begrenset til de som "kommer til landet", men gjelder svært mange som er født her - særlig etter litt alkohol.''

Det er helt sikkert riktig, men man lærer som kjent holdninger hjemmefra... Er man annengenerasjons innvandrer, oppdratt til å vite at kvinner og menn i Norge skal sees på som likestilte, så vil jeg tro problemet reduseres betraktelig.

''Samtidig, det store flertall av de som kommer til landet voldtar åpenbart ikke, og det vil være dypt krenkende å behandle dem som voldtektsmenn-i-spe. Det er jo i strid med rettsprinsipper å anta at folk er skyldige før de har så mye som utført en handling, og spesielt når man baserer seg på hudfarge/nasjonalitet.''

Det er jo ikke snakk om å ta for seg asylsøkere og si at "vi regner med du blir frista til å voldta, men her i Norge er dette forbudt!" ;) Der jeg synes Norge svikter totalt er å gi psykiatrisk behandling til alle som trenger det (når de har fått opphold her). Jeg synes også alle burde fått tildelt sin egen "vertsfamilie" som kunne bidra med å lette integreringen og gi en forståelse for hvordan det norske samfunnet fungerer. Vi har to asylmottak i to av mine nabokommuner... Ikke en eneste av asylsøkerne (de kommer fra totalt forskjellige land) har voldtatt/begått overgrep mot norske kvinner her. Spesielt på det ene asylmottaket har de vært utrolig flinke til å integrere asylsøkerne. Dette er en forholdsvis liten kommune. Min onkel fortalte at han en dag holdt på ute i hagen.. En av asylsøkerne (fra Kurdistan) gikk forbi... Onkel hilste og sa "hei". Mannen ble interessert og de prøvde å kommunisere med fingerspråk osv. Plutselig hadde de avtalt fjelltur neste dag :) De gikk på fjellet i fem timer og "prata" om alt mulig:) Slik kan man integrere asylsøkere på en god måte i samfunnet... Hvorfor er det stort sett bare i Oslo asylsøkere voldtar? (så vidt jeg har fått med meg?)

Må legge til at onkels nye "venn" kasta seg gråtende om halsen på onkel og tante en dag de møtte ham ute på tur... Han hadde nemlig fått avslag på asylsøknaden og viste tegn til at han kom til å få strupen avskåret når han kom hjem til Kurdistan :(

Hei,

Det med Oslo: jeg tror at "den slags elementer" ofte ender i hovedstaden, og jeg tror de vet utmerket godt hva de gjør. At det ikke har vært noen tilfeller på de mottakene du nevner tilsier jo at det ikke er noe "innebygget i alle menn fra Kurdistan".

Jeg tror kultur i noen tilfeller forklarer en del, men jeg tror man også skal se på hvor stor prosentandel av innvandrere som faktisk voldtar - det er ca en halv million i Norge (litt etter hvordan man teller - å sende dem på "anti-voldtektsskole" (samtidig som nordmenn går fri) virker ikke særlig OK.

Det sagt - jeg er faktisk for "Borgerrettighetstimer" i skolen, hvor dette burde inngå. Da kunne det også inngå som en del av kurs når man kommer til Norge.

Det sagt, jeg tror de utfører disse voldtektene er kriminelle, og bør fengsles lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lotusen

De aller fleste utlendinger kommer ikke fra land hvor voldtekt er "akseptert". Alternativt kan man si at Alvdalsaken viser at barnemisbruk er "akseptert" i Norge.

Vil du kurse alle fra Alvdal før de får flytte til andre deler av Norge?

Skal Thailand kurse alle fra Alvdal?

Prøver du å etterligne Sør, eller er du Sør med nytt nick?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...