Gå til innhold

alvorlig nok?


Gjest k123

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 25 år, som ble utsatt for et seksuelt overgrep da jeg var 20. Jeg ble aldri voldtatt, men han forsøkte. Hans seksuelle tilnærmelser var vonde nok i seg selv, særlig tatt i betraktning at han var en tillitsperson. Jeg hadde kjent ham i 15 år, og han var min fars beste kamerat. Dette skjedde i stua hjemme hos foreldrene mine. Jeg føler at jeg faller mellom to stoler. Ettersom jeg ikke ble voldtatt, er det liksom ikke alvorlig nok. Men jeg lurte på om det faktisk er det, og eventuelt om det er noe sted jeg kan få informasjon, møte mennesker i samme situasjon etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg!

Visst er det alvorlig nok! Forsøk er også straffbart, men dessverre veldig vanskelig å bevise. Det var alvorlig nok for deg, og det er det som er viktig her. Dine følelser er viktigst av alt i så måte.

Du skriver ikke noe om hvor du bor, så det er litt vanskelig å si om det finnes et sted der du kan snakke med folk om det som har skjedd. Men har du lest på hjemmesiden til DIXI? Se www.dixi.no Vi har DIXI Ressurssenter i Oslo og i Stavanger, som du kan ringe eller maile eller stikke innom for en prat - alt etter hva som passer for deg.

Og du kan skrive innlegg her, for her er det mange som har vært i samme situasjon som kan støtte og oppmuntre, komme med gode råd og gi deg en følelse av å ikke være alene i hele verden som har opplevd noe slikt!

Varm klem fra Grete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei K123,

Velkommen til forum ville jeg bare si....men de som kjenner meg...vet jo at gjerne sier litt til:) Jeg synes ikke du skal falle mellom to stoler jeg, men sette deg på en, å akseptere og innse at det du var utsatt for noe utrolig vondt for deg. Det å bli utsatt fra en tillitsperson, som også er relatert til personer du er glad i, setter deg i en veldig sånn lojalitetskonflikt. En kamerat av far, men samtidig en sterk overtredelse av deg og dine grenser. Tanken kanskje om å si fra til far at han gjorde, mens du vil ikke ødelegge hans vennskap til ham. Du veier til og fra..og tror at kanskje at det var din skyld...ikke bli todd...men det er det ikke! Gi deg ikke, du vet selv hva du har opplevd!

Velkomst-klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...