Gå til innhold

Skyldig eller uskyldig

Anbefalte innlegg

Kanskje du kan fortelle meg hvordan du kommer frem til dette høye tallet da når det er saker som ikke en anmeldt. Saker som ikke er anmeldt er det jo ingen som har noe statistikk eller oversikt over.

Det du snakker om sympati er jeg overhodet ikke enig i. En mann som opplever slike anklager kan måte flytte fra familie, hjem og hjemsted pga ryktene som kan oppstå rundt det. han kan miste jobben og få livet lagt i ruiner, selv om sakene er henlagt fordi de var uriktige. En anmelder vil aldri oppleve dette hvis hun ikke blir dømt for falsk anmeldelse. Og det blir jo svært få.

Tallene er fra Krisesentersekretariatet.

''En anmelder vil aldri oppleve dette hvis hun ikke blir dømt for falsk anmeldelse''

Nei, kanskje ikke en falsk anmelder, men de 15000 som har blitt voldtatt får "livet snudd opp ned", og på en langt verre måte enn en anklage som blir lagt død. De som opplever dette lever med det i årevis, og de kan ikke bare "flytte" for å bli kvitt det, for traumer flytter nemlig med dem.

Videre, ut av de 15000 voldtektene, så er det kun 50 som havner i retten, og 25 som blir dømt. Om så 40% av de 25 var falske (noe de selvsagt ikke er, da du snakker om falske anklager, og ikke feilaktige domfellelser), så er det fremdeles langt større sjanse for å vinne i Lotto enn å bli uskyldig dømt.

Og tusen ganger større sjanse for å bli voldtatt.

Fortsetter under...

Tallene er fra Krisesentersekretariatet.

''En anmelder vil aldri oppleve dette hvis hun ikke blir dømt for falsk anmeldelse''

Nei, kanskje ikke en falsk anmelder, men de 15000 som har blitt voldtatt får "livet snudd opp ned", og på en langt verre måte enn en anklage som blir lagt død. De som opplever dette lever med det i årevis, og de kan ikke bare "flytte" for å bli kvitt det, for traumer flytter nemlig med dem.

Videre, ut av de 15000 voldtektene, så er det kun 50 som havner i retten, og 25 som blir dømt. Om så 40% av de 25 var falske (noe de selvsagt ikke er, da du snakker om falske anklager, og ikke feilaktige domfellelser), så er det fremdeles langt større sjanse for å vinne i Lotto enn å bli uskyldig dømt.

Og tusen ganger større sjanse for å bli voldtatt.

hehe, tror du en anklage nødvendigvis blir lagt død selv om en person blir funnet uskyldig.. Nei, noen folk vil alltid lure og snakke og slarve. Selvfølgelig er det ille når det virkelig skjer, men jeg vil si det er minst like traumatisk å bli falskt anklaget. Kanskje enda værre for de vil bli mistenkeliggjort og derfor ikke kunne snakke med noen om det. Og ryktene kan ødelegge jobbmuligheter og mye i livet.

hehe, tror du en anklage nødvendigvis blir lagt død selv om en person blir funnet uskyldig.. Nei, noen folk vil alltid lure og snakke og slarve. Selvfølgelig er det ille når det virkelig skjer, men jeg vil si det er minst like traumatisk å bli falskt anklaget. Kanskje enda værre for de vil bli mistenkeliggjort og derfor ikke kunne snakke med noen om det. Og ryktene kan ødelegge jobbmuligheter og mye i livet.

Hvor mange tror du ikke det er som har mistet jobben/ikke kunne jobbe på grunn av en voldtekt?

Og i motsetning til en falsk anklage (hvor man kan flytte og begynne på nytt), så kan man ikke det med voldtekt.

Så nei, det er ikke sammenlignbart, selv om falsk anklage selvsagt er jævlig.

Hvor mange tror du ikke det er som har mistet jobben/ikke kunne jobbe på grunn av en voldtekt?

Og i motsetning til en falsk anklage (hvor man kan flytte og begynne på nytt), så kan man ikke det med voldtekt.

Ja, voldtekt er ille men det er også sikkert mange som blir utsatt for falske anklager som også ender opp uføre og som ender opp som suicidale. Det er minst like ille spør du meg.

Gjest Hmmmmmmmsk

Saken hans svekkes mer og mer ihvertfall med det "rullebladet" han har.

"Mandag opplyste Banons advokat at hun nå vil saksøke Strauss-Kahn."

http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/imfsjefen-anklages-for-enda-et-overgrep-3494989.html

Og hvorfro dette bråhastet tilbake til frankrike? Kan det ha å gjøre med: "France has no extradition agreements with other countries, and Strauss-Kahn faces up to 25 years in prison if convicted.

Han mente han hadde alibi. Lunchen med datteren. Dette stemmer ikke.

"Security video shows Strauss-Kahn leaving his room at 12:28 p.m., and "he appeared to be a man who was in a hurry,"

"He then met his daughter for lunch. "He had lunch at 12:45 p.m., so it's not an alibi," .

After lunch, Strauss-Kahn hopped into in a rented black car to JFK for a 4:40 p.m. Air France flight to Paris,

Along the way, he called his wife to tell her he had a "serious problem," French media reported.

Annonse

petter smart

Neppe mer utrolig enn alle affærene til Bill Clinton. Det øser kvinneforakt av svaret ditt. Denne kvinnen er noe av det mest sårbare og lett offer for slike menn som ikke forstår sine egne handlinger.

Du sammenligner det med Bill Clinton. Alle kvinnene han hadde sex med gjorde det jo frivillig. Kanskje det samme har skjedd her?

Det er selvfølgelig ulik grad av en voldtekt. Jeg snakker ikke om overfallsvoldtekter her. Det er selvfølgelig helt grusomt. Men jeg snakker om såkalte episoder der jenter har frivillig sex med en kar i beruset tilstand og siden angrer når hun ble edru og anmelder mannen. For det er jo noe alla dette mange anmeldelser dreier seg om. Dvs mistolkninger av hverandres signaler og tvetydelighet. For eks jenta som egentlig ikke ville mer enn å ligge naken og kysse men som ikke sa ifra når samleie ble gjenomført, meg inni seg egetlig ikke ville. Å bli falskt anklaget for noe slikt er myer v'ærre enn jenta som opplever disse misforståelsene. Det er det jeg mener og tror ihvertfall.

Ja, voldtekt er ille men det er også sikkert mange som blir utsatt for falske anklager som også ender opp uføre og som ender opp som suicidale. Det er minst like ille spør du meg.

Nei, det er ikke i nærheten av å være like ille.

Både fordi det ikke er i nærheten like mange som utsettes for det (altså, et samfunnsproblem er større jo flere som utsettes), og fordi man kan flytte fra en falsk anklage og begynne på nytt med nye personer. Man kan ikke flytte fra sin egen kropp.

Det er selvfølgelig ulik grad av en voldtekt. Jeg snakker ikke om overfallsvoldtekter her. Det er selvfølgelig helt grusomt. Men jeg snakker om såkalte episoder der jenter har frivillig sex med en kar i beruset tilstand og siden angrer når hun ble edru og anmelder mannen. For det er jo noe alla dette mange anmeldelser dreier seg om. Dvs mistolkninger av hverandres signaler og tvetydelighet. For eks jenta som egentlig ikke ville mer enn å ligge naken og kysse men som ikke sa ifra når samleie ble gjenomført, meg inni seg egetlig ikke ville. Å bli falskt anklaget for noe slikt er myer v'ærre enn jenta som opplever disse misforståelsene. Det er det jeg mener og tror ihvertfall.

Faktisk er det slik at voldtekter utført av "venner", (eks)-samboer, (eks)-mann, osv. faktisk (om noe) gir større og lengre traumer enn en "gjennomsnittelig" overfallsvoldtekt.

Så det er helt motsatt av det du tror.

petter smart

Da hadde hun jo ikke anmeldt ham.

Eller anklager du henne for å lyve?

Jeg er 99,99999% sikker på at hun forteller sannheten. Men han er ikke dømt ennå, så vi kan ikke si at han er skyldig.

Det er mulig at kvinner har sex med mektige menn av fri vilje. Og det er mulig at de fremmer falske anklager i ettertid. Dette har skjedd før.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...