tonie Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 Ville dere tillatt at en femtenåring fikk drive med luftgeværskyting på blink i familens hage der der mange småbarn leker store deler av dagen? Det var alt for nå 0 Siter
100%ull Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 ''Ville dere tillatt at en femtenåring fikk drive med luftgeværskyting på blink i familens hage der der mange småbarn leker store deler av dagen?'' Nei...det har ikke jeg ville tillatt... 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 Ikke hvis det var fare for at han kunne komme til å skyte på barna...naturligvis. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 Om hagen er stor, og det er femtenåringen som bor der, hadde jeg vel muligens tillatt det - men at småbarna da ikke leker der i den perioden? 0 Siter
laban Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 Skyting med luftgevær eller -pistol skal selvfølgelig bare skje når ingen kan komme mellom våpenet og blinken. Lekende småbarn bør befinne seg langt unna, absolutt ikke på noe sted der de plutselig kan komme løpende inn i skuddlinjen. Vi har luftpistol og blink på hytta, så jeg er ikke bare en med teoriene i orden i dette temaet. Hytta ligger øde til, så ingen tilfeldig passerende er i faresonen. Men juniors pappa har likevel kjørt ganske strenge regler for hvordan man må forholde seg når pistolen er i bruk. 0 Siter
Kalevaala Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 Nei, det ville jeg ikke like. "53-åringen ble sendt til Ullevål universitetssykehus i Oslo, hvor han blir operert for skadene han fikk. – Det er overraskende for oss, og svært bekymringsfullt, at et en kule fra et luftgevær kan ha så stor kraft og gå så langt inn i kroppen, sier Qvist." http://laagendalsposten.no/nyheter/skutt-med-luftgever-alvorlig-skadet-1.6217822 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 Er barna som leker der han skyter snille eller lømler? Det må vel på mange måter sies å være relevant for problemstillingen. 0 Siter
tonie Skrevet 18. mai 2011 Forfatter Skrevet 18. mai 2011 Skyting med luftgevær eller -pistol skal selvfølgelig bare skje når ingen kan komme mellom våpenet og blinken. Lekende småbarn bør befinne seg langt unna, absolutt ikke på noe sted der de plutselig kan komme løpende inn i skuddlinjen. Vi har luftpistol og blink på hytta, så jeg er ikke bare en med teoriene i orden i dette temaet. Hytta ligger øde til, så ingen tilfeldig passerende er i faresonen. Men juniors pappa har likevel kjørt ganske strenge regler for hvordan man må forholde seg når pistolen er i bruk. Jeg synes skyting er en flott hobby, men jeg er overhodet ikke begeistret for tanken på at han skal få lov til å skyte i hagen vår. Det er veldig mange barn innom og leker her hver dag, og det er ikke åpent nok til at man er garantert å se den som eventuelt som kommer løpende inn fra siden. Guttens far mener derimot at det er trygt nok, og har gitt klarsignal, så her har vi et problem. Kan jeg spørre hvilke sikkerhetsregler dere har? 0 Siter
tonie Skrevet 18. mai 2011 Forfatter Skrevet 18. mai 2011 Nei, det ville jeg ikke like. "53-åringen ble sendt til Ullevål universitetssykehus i Oslo, hvor han blir operert for skadene han fikk. – Det er overraskende for oss, og svært bekymringsfullt, at et en kule fra et luftgevær kan ha så stor kraft og gå så langt inn i kroppen, sier Qvist." http://laagendalsposten.no/nyheter/skutt-med-luftgever-alvorlig-skadet-1.6217822 Ja, mange tror det er en filleting å bli truffet av et luftgevær, men det er helt feil. De kan gjøre en god del skade hvis man er uheldig. 0 Siter
tonie Skrevet 18. mai 2011 Forfatter Skrevet 18. mai 2011 Om hagen er stor, og det er femtenåringen som bor der, hadde jeg vel muligens tillatt det - men at småbarna da ikke leker der i den perioden? Det er ikke så lett å holde alle ungene unna her. Hagen vår har blitt et samlingspunkt for alle ungene i gata. De er her når man minst aner det. 0 Siter
tonie Skrevet 18. mai 2011 Forfatter Skrevet 18. mai 2011 Ikke hvis det var fare for at han kunne komme til å skyte på barna...naturligvis. Jeg tviler sterkt på at han kommer til å skyte på dem, men det finnes en ørliten risiko for at en av dem skal rote seg inn mellom ham og blinken;) 0 Siter
tonie Skrevet 18. mai 2011 Forfatter Skrevet 18. mai 2011 Er barna som leker der han skyter snille eller lømler? Det må vel på mange måter sies å være relevant for problemstillingen. Tja...Det holder vel å si at en av dem er min;) 0 Siter
Dorthe Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 Nei, men jeg lar min kaste kniv på tre i skogen og jeg vet ikke hvor mye bedre det er. Men nå er min opplært med kniver fra han var fire og kan håndtere en kniv og dette er på landet og ikke der jeg bor og her får han ikke lov til å ta med seg knivene ut. Forøvrig er ikke slike kastekniver verken skarpe eller spisse 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 19. mai 2011 Skrevet 19. mai 2011 Tja...Det holder vel å si at en av dem er min;) Ah. Jeg tenkte kanskje at det var din som løp rundt med luftgevær. Jeg ville nok ikke likt skyting på en lekeplass. Ungdom tenker ikke så langt, og før man vet ordet av det går det et øye. 0 Siter
morsan Skrevet 19. mai 2011 Skrevet 19. mai 2011 Hvem sin hage og hvem sin femtenåring og hvem sin småunge? Vi lar vår snart 14-åring skyte i hagen _vår_ med luftgevær, og det på et sted der det er trygt slik at ikke kuler forviller seg over til nabohagen, og ingen av småungene i nabolaget har noe å vår hage å gjøre, så jeg ville ikke nektet vår unge å skyte, nei. Men er det deres hage og naboens femtenåring burde vel saken være grei: Nei! 0 Siter
tonie Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Skrevet 19. mai 2011 Hvem sin hage og hvem sin femtenåring og hvem sin småunge? Vi lar vår snart 14-åring skyte i hagen _vår_ med luftgevær, og det på et sted der det er trygt slik at ikke kuler forviller seg over til nabohagen, og ingen av småungene i nabolaget har noe å vår hage å gjøre, så jeg ville ikke nektet vår unge å skyte, nei. Men er det deres hage og naboens femtenåring burde vel saken være grei: Nei! Det er samboers femtenåring, vår hage og hele nabolagets unger pluss min:) Problemet er at det bare er et sted han kan stå og skyte, og da er det en liten risiko for at ungene eller andre kan komme inn fra siden uten at han ser dem. Jeg tror de skal komme i stor fart for at noe skal kunne skje, men det _kan_ skje. Det med å nekte unger adgang til hagen vår er ikke så enkelt her. De er overalt, og jeg synes jo i grunnen det er hyggelig at de trives her. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.