Gå til innhold

Frysing/svetting


Gjest nordnorge

Anbefalte innlegg

Gjest nordnorge

Hei, jeg har et spørsmål jeg lurer på. Før var jeg veldig frosen - frøs bestandig- sånn at jeg hadde varmovnen på ca 25 grader bestandig, men nå fryser jeg ikke lenger - heller tvert i mot. Ikke sånn at jeg svetter, men sånn at jeg må ha vinduet mye åpent noe som igjen betyr at varmovnene er slått ned. Har nå en mer normal temperatur inne ca 21 grader. Kan dette ha noe å gjøre med at jeg for et par mnd sider fikk fjernet svettekjertlene under begge armene ( da jeg svettet uholdbart mye, til og med da jeg satt i ro). Kan "termostaten" i kroppen min ha vært "gal", men nå er blitt normalt?

Håper på svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor,hvordan og hvor dyrt var det å fjerne svettekjertlene under armene `?

Har det samme problemet som du hadde og blir snart gal av det..vet ikke hva jeg skal gjøre.

Bra resultater da eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut-Erik Ånensen, allmennlege

Til nordnorge ang frysing/svetting

Dette høres ut til å kunne være en endring i din "termostatinnstilling" siden du ikke angir noen form for symptomer på sykdom. Kan vanskelig skjønne at fjerning av svettekjertler alene kan gjøre dette-men skal ikke utelukkes.

Ellers kan slike symptomer komme i forbindelse med forstyrrelser i hormoner, jernlagre, stoffskifte ol.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nordnorge

Hvor,hvordan og hvor dyrt var det å fjerne svettekjertlene under armene `?

Har det samme problemet som du hadde og blir snart gal av det..vet ikke hva jeg skal gjøre.

Bra resultater da eller ?

Hei hanHer!

Måtte betale kr 4000 på en klinikk som heter Nordland Medisinske Senter i Bodø. Hadde operasjonen i midten av juli og har ennå ikke svettet. Så foreløpig ser det i hvert fall ut til å ha vært verd pengene. Dette dekkes ikke av trygdekontoret (da må man stå på venteliste og siden dette ikke er prioritert kan det ta mange år før man får det gjort - hvis man i det hele tatt rykker frem på ventelista), så operasjonen og en eventuell reise må du dekke selv. Du må henvises dit fra en "vanlig" lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...