Gå til innhold

forsent??


drua

Anbefalte innlegg

Hvorfor har jeg fremdeles problemer med at andre mennesker gir meg en klem, klapp på skulderen eller i det hele tatt tar på meg??

Da jeg var var 13 ble jeg voldtatt av min bror sin kammerat og klarte ikke å fortelle hjemme at jeg hadde blitt voldtatt, de var ikke hjemme den dagen det skjedde heller.

For to år siden fikk jeg en kraftig deppresjon og den sliter jeg med til daglig enda. Jeg er nå 27 og skulle vært ferdig med "voldtekten" om det går an til å si det på den måten..er noen år siden det skjedde.. vil ikke tenke på dette lenger, klarer bare ikke å lavære...

Ser jeg den personen som voldtok meg blir jeg forferdelig "dårlig" og jeg blir kjempesint fordi jeg den gang ikke klarte å si ifra om hva som hadde skjedd..

Har jeg noen muligheter for å kunne anmelde dette nå? Kan jeg søke om voldsoffer erstattning? ikke det at jeg kommer til å gjøre det men det er bare det at jeg føler livet mitt er ødelagt.

Og en annen ting, når jeg ble sammen med min sønns far så kjempet jeg altid i mot når vi hadde sex, hvorfor gjorde jeg det?

Kan ikke skrive mer nå.. blir for dumt dette.. beklager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest abrigal

Hei drua.

Synes ikke at du forteller noe dumt eller at det er teit...

Du har helt realistiske traumer etter overgrepet. Jeg kjenner meg veldig igjen.

Hvis du føler at dette tar overhånd på deg så bør du søke om hjelp - f.eks. en psykolog.

Du kan lese om mine erfaringer på hjemmesiden min:

http://hjem.sol.no/abrigal/

Jeg turde helelr ikke å si noe før leeenge etterpå...

Jeg anmeldte voldtekten 8 år etter den skjedde - jeg har ikke søkt om erstattning...orket ikke...

Ønsker deg alt godt videre!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei drua! Det er ihvertfall ikke for sent å søke om voldsoffererstatning, det kan du jo gjøre. Det lønner seg å ha en psykolograpport, så du burde oppsøke en psykolog først. Foreldelsesfristen for anmeldelser er jeg ikke sikker på. Ønsker deg lykke til, klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Drua!

Jeg råder deg til å ta kontakt med JURK (Juridisk Rådgivning for Kvinner). De vil kunne svare deg på om det er for sent å anmelde, for det er jeg jammen ikke helt sikker på. De jobber gratis, og de er kjempeflinke!

JURK, Juridisk rådgivning for kvinner:

Arbins gate 7

Postboks 2691 Solli

0204 Oslo

Telefon: 22 84 29 50

Telefaks: 22 84 29 51

Telefonvakt:

man., ons. kl.: 09:00 - 15:00

tirs. kl.: 17:00 - 20:00

Gangvakt:

tirs. kl.: 17:00 - 20:00

tors. kl.: 12:00 - 15:00

Forøvrig er det slett ikke dumt det du skriver! Skriv mer, du har godt av å få ut litt steam!

Varm klem fra Grete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei drua.

Synes ikke at du forteller noe dumt eller at det er teit...

Du har helt realistiske traumer etter overgrepet. Jeg kjenner meg veldig igjen.

Hvis du føler at dette tar overhånd på deg så bør du søke om hjelp - f.eks. en psykolog.

Du kan lese om mine erfaringer på hjemmesiden min:

http://hjem.sol.no/abrigal/

Jeg turde helelr ikke å si noe før leeenge etterpå...

Jeg anmeldte voldtekten 8 år etter den skjedde - jeg har ikke søkt om erstattning...orket ikke...

Ønsker deg alt godt videre!

Klem fra

Sliter ganske mye men det er i perioder at det kommer. Det tok overhånd i 99 og da klarte jeg ved hjelp av en venninne å ta kontakt med lege og dermed så har jeg psykologhjelp. Har forresten gått der siden 99 og har ikke vært i jobb etter endt skolegang fordi jeg klarer ikke det. Skolegangen min den ble aldri fullført faglig sett.

Det jeg husker av den dagen jeg fortalte om "voldtekten" til min mor så trodde hun ikke på meg, så jeg har ofte tenkt hva er vitsen med å fortelle noe når en ikke blir trodd??

Jeg er redd for hva jeg må kunne gå igjennom om jeg kommer til å anmelde saken nå så mange år etter.

Var på et senter her i Bergen nå i begynnelsen av året husker ikke hva det het men det var for folk som hadde vært utsatt for overgrep og insest. Etter det besøket fikk jeg reaksjoner og klarte ikke gå på skolen lenger, alt ble bare fælt. Føler meg ganske usikker og dum når jeg skriver dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Drua!

Jeg råder deg til å ta kontakt med JURK (Juridisk Rådgivning for Kvinner). De vil kunne svare deg på om det er for sent å anmelde, for det er jeg jammen ikke helt sikker på. De jobber gratis, og de er kjempeflinke!

JURK, Juridisk rådgivning for kvinner:

Arbins gate 7

Postboks 2691 Solli

0204 Oslo

Telefon: 22 84 29 50

Telefaks: 22 84 29 51

Telefonvakt:

man., ons. kl.: 09:00 - 15:00

tirs. kl.: 17:00 - 20:00

Gangvakt:

tirs. kl.: 17:00 - 20:00

tors. kl.: 12:00 - 15:00

Forøvrig er det slett ikke dumt det du skriver! Skriv mer, du har godt av å få ut litt steam!

Varm klem fra Grete :-)

Du skriver at jeg bør skrive for å få ut litt mer. Det er ikke så enkelt å skrive om disse tingene. Vet ikke hvor mye det går an til å skrive før noen reagerer for mye. Tørr ikke skrive noe særlig fordi jeg er redd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære Drua!

Jeg råder deg til å ta kontakt med JURK (Juridisk Rådgivning for Kvinner). De vil kunne svare deg på om det er for sent å anmelde, for det er jeg jammen ikke helt sikker på. De jobber gratis, og de er kjempeflinke!

JURK, Juridisk rådgivning for kvinner:

Arbins gate 7

Postboks 2691 Solli

0204 Oslo

Telefon: 22 84 29 50

Telefaks: 22 84 29 51

Telefonvakt:

man., ons. kl.: 09:00 - 15:00

tirs. kl.: 17:00 - 20:00

Gangvakt:

tirs. kl.: 17:00 - 20:00

tors. kl.: 12:00 - 15:00

Forøvrig er det slett ikke dumt det du skriver! Skriv mer, du har godt av å få ut litt steam!

Varm klem fra Grete :-)

Du skriver at jeg bør skrive for å få ut litt mer. Det er ikke så enkelt å skrive om disse tingene. Vet ikke hvor mye det går an til å skrive før noen reagerer for mye. Tørr ikke skrive noe særlig fordi jeg er redd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at jeg bør skrive for å få ut litt mer. Det er ikke så enkelt å skrive om disse tingene. Vet ikke hvor mye det går an til å skrive før noen reagerer for mye. Tørr ikke skrive noe særlig fordi jeg er redd...

Hei drua,

En ting må du nok lære deg her først som sist..ikke si unnskyld for hva du skriver, tenker og føler..oki? Hvis du tar deg tid til å lese gjennom innlegg her på forumet så tror jeg nok du forstår at du omtrent kan skrive hva som helst! Du er sammen med noen som forstår. Hvis du tror selv at det du skriver kan trigge andre , så gi en liten advarsel først, så kan selv folket velge. Alle her inne vet hvor vanskelig det er å skrive om smertefulle ting, men de som har hoppet i det og gjort det, har også erfart at det var godt å få satt ord på det vonde.

Du spør også hvorfor du har vanskeligheter med å takle nærhet som en klem, en klapp på skulderen. Du synes at du skulle være ferdig med voldtekten fra da du var 13, men hva har du gjordt av bearbeidelse av den til du nå er 27? Du vet, det er ganske så vanlig at vi fortrenger vonde minner og opplevelser til vi er klare til å håndtere den, og kanskje har du nå kommet til det punkt at du er klar til å prate om det?

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...