Gå til innhold

Oppgittt over hejmmetjeneste og geriatrisk avdel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skal det være så fryktelig vanskelig å få til en informasjonsflyt innad på geratrisk dagavdeling og mellom dem og hjemmetjenesten.

Min mor blir dårligere og dårligere for hver dag uten at noen forstår hva som feiler henne. Hun har vært dagpasient på geriatrisk avdeling i 5 uker nå og blir mer og mer fortvilet.

Hun er på dagavdelingen to ganger pr uke, hver gang må hun fortelle på nytt hvor hun har vondt og hva hun ikke klarer, og hver gang sier leger og pleiere at dette var nytt for dem, men de skal skrive det i journalen hennes.

Jeg har vært i telefonkontakt med sykehuset flere ganger og hver gang spør de meg hva som plager min mor, og jeg reffer forskjellige mennesker hver gang.

Sykehuset skal også koordinere hjemmetjenestene og sørge for riktig medisinering. Dette fungerer heller ikke og jeg må fortelle hva slags medisin mor skal ha og hva hun ikke tåler.

Jeg føler meg som sykepleier, medisinkoordinator og soionon samtidig og begynner å bli veldig sliten og lei byråkrati og dårlige rutiner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn skal det overhodet ikke fungere.

Jeg foreslår at du skriver ned all den viktige informasjonen på et datert ark, og ber dem legge dette i journalen hennes. I tillegg kan din mor ha et i vesken sin som hun kan vise dem.

Selvsagt burde pleietjenesten selv gjøre dette, og jeg syns du også bør klage oppover i systemet.

Hva med lokalavisen?

Skrevet

Slik skal det absolutt ikke være!

Ta kontakt med avd.leder for geriatrisk avdeling og avd.leder for hjemmetjenesten. Forklar dem hvordan dere opplever hjelpen, og fortell hva dere ønsker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...