Persille1365381127 Skrevet 20. mai 2011 Skrevet 20. mai 2011 Ja, det skaper problemer, men selvsagt skal ikke kvinnene bøte for det. Jeg trives veldig godt med likestilling. Noe annet ville vært pinlig! Med vennlig hilsen Og der er vi enige. Men jeg tror en del menn er uenige med oss. Artikkelen tyder jo på det... 0 Siter
Sør Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Skrevet 20. mai 2011 Arv og miljø spiller selvsagt inn, på lik linje med samfunnet. Selv om vi ikke tror det, så påvirkes vi. Men jeg tror vi er grunnleggende forskjellige på enkelte områder uansett. Det betyr ikke at alle kvinner og menn er slik, men jeg tror flere kvinner enn menn osv. Vedr. samtalen om ingeniøren - helt vanlig. Sånne ting skjer hele tiden. Og for å sitere en kamerat: jeg forstår ikke at menn aksepterer å bli degradert til kåte hunder! For det er det man egentlig sier i en sånn uttalelse; problemet er ikke hennes utseende, problemet er guttas manglende selvkontroll. Ja, det siste der har jeg også påpekt mange ganger. Jeg har aldri akseptert at kvinner skal være så "uforståelig kompliserte vesener", mens menn skal være så "enkle". Jeg tar det som en fornærmelse! ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 20. mai 2011 Skrevet 20. mai 2011 Ja, det siste der har jeg også påpekt mange ganger. Jeg har aldri akseptert at kvinner skal være så "uforståelig kompliserte vesener", mens menn skal være så "enkle". Jeg tar det som en fornærmelse! ;-) Med vennlig hilsen Godt, det burde du! På samme måte som alle muslimske menn burde ta det som en fornærmelse at kvinner må dekke seg til for at mennene ikke skal miste kontrollen.... Men det er en annen debatt God natt! Må sove nå 0 Siter
Sør Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Skrevet 20. mai 2011 Og der er vi enige. Men jeg tror en del menn er uenige med oss. Artikkelen tyder jo på det... Ja, det er mange av dem. Skremmende mange, faktisk. Og det gjelder også blant innvandrere: http://politiken.dk/debat/ledere/article1004399.ece http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article3648738.ece Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Skrevet 20. mai 2011 Godt, det burde du! På samme måte som alle muslimske menn burde ta det som en fornærmelse at kvinner må dekke seg til for at mennene ikke skal miste kontrollen.... Men det er en annen debatt God natt! Må sove nå Jeg er helt enig i det! God natt, og sov godt! Med vennlig hilsen 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 20. mai 2011 Skrevet 20. mai 2011 Enkelte kvinner skulle aldri hatt lappen. Og menn burde mistet den i det de går anskaffelse av en hatt. Når det er sagt; jeg tror det er en naturlig kjønnsdeling vi ikke kommer unna, og det har ingenting med diskriminering å gjøre - vi er forskjellige. Men å skylde på det andre kjønnet (som gruppe) fordi det er noe en selv ikke mestrer, det blir bare pinlig... Jeg har ikke lest artikkelen og aner ikke hva dere snakker om, men syntes dette så ut som en god muligheten til å kunne legge ut en hysterisk morsom videosnutt. 0 Siter
laban Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Og det er greit. Men det fjerner ikke det faktum av flere kvinner enn menn søker seg til omsorgsyrker, og at flere menn enn kvinner søker seg til tekniske og mekaniske yrker. Det er ikke noen som har fortalt dem at det må være sånn, men det er det de ønsker selv. Det representerer en forskjell mellom kjønnene, selv om det ikke er en forhåndsbestemt forskjell som gjelder alle i det nevnte kjønnet. Som en start kan lærere, rådgivere og andre veiledere slutte å framstille helse, omsorg og undervisning som de bransjer "der man har med mennesker å gjøre". Underforstått at man med andre fag og i andre bransjer kun har med maskiner og kalde, døde og litt ekle ting å gjøre. Kvinnebransjene tar seg av svært unge eller svært gamle mennesker, samt mennesker som har et eller annet problem. Man har sosial kontakt på andre arenaer også. 0 Siter
Holmes Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Hei, Og det er selvsagt interessant, av mange årsaker. Noe av det er nok at det er lettere å velge tradisjonelt. Samt at det nok faktisk er stor påvirkning i samfunnet, selv om man ikke tror det. Og selv om noe av det nok er kjønnsbasert, så er det jo gjerne slik at roller forblir. Jeg overhørte en samtale mellom to sjefer som ble enige om ikke å ansette en kvinnelig ingeniør i en stilling, fordi hun var så pen at hun ville forstyrre de andre å ha henne der! Med vennlig hilsen For noen år siden var jeg med på å ansette to selgere. Vi ble enige om å intervjue 10 søkere, for deretter å ansette de to peneste jentene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.