Gå til innhold

Disneyland vs Park Asterix

Anbefalte innlegg

Gjest prust

Vi har satt av to dager i Frankrike til besøk i sånne parker. Og har bestilt hotel nær begge disse to stedene (Disneyland og Park Asterix).

Bør vi ta to dager i Disneyland eller en dag på hver plass? Det er ganske mye billigere i Park Asterix... men er det bra? på bildene likner attraksjonene litt på Fårup sommerland. Noen som har vært der?

Hvis vi tar to dager i Disneyland - hva MÅ vi få med oss? Har forstått at det er så stort at vi ikke rekker over alt på to dager uansett....

Barna er 7 år 10 år og 12 år. Eldste og yngste elsker alt som går fort og rundt, hun i midten er litt mer forsiktig, og vi to voksne er noen skikkelige pingler som blir kvalme bare å se på....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/364880-disneyland-vs-park-asterix/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nord og ned.

Asterixsparken er ikke spesiell nok. Liknende parker finne rundt omkring ellers. Bruk begge dagene i Disneyland. Det meste der frister til å sees/prøves flere ganger, og da går de to tiden fort. Og for all del, kjøp slike billetter at dere slipper unna det å bruke minst 80% av tiden til å stå i køer. Drawback med Disneyland er nemlig at de slipper inn dobbelt så mange folk inn på området som det egentlig er kapasitet til.

Jeg vet ingenting om Park Asterix.

Hvis dere vil ha dag to et annet sted enn i selve Disneyland, kan dere ta den i Walt Disney Studios Park som ligger ved siden av. Det er tivoligreier der også, og f.eks. et stuntshow. Mange av attraksjonene der er minst like bra som i naboparken, men det er mindre "pyntet" hvis du skjønner hva jeg mener.

Ang. hva man må få med seg: Se på nettsidene på forhånd, parken er delt inn i "land". Tomorrowland har de heftigste attraksjonene, noen av de andre er mest for de minste og / eller de som er hekta på en bestemt tegneseriefigur. Planlegg hva dere vil kjøre, det er mye man kan hoppe over. Men det er store avstander, så man bør unngå å virre fram og tilbake. Bruk interntransporten hvis det passer, det er sikkert et tog eller noe sånt der.

Les om fastpass-systemet (hurtigbilletter) og spør hvis det er noe du lurer på. Vær forberedt på å dele dere litt, det er kjedelig å se andre stå i kø. Se på dagsprogrammet og planlegg ut fra det. Vil ikke alle se paraden f.eks., så kan de utnytte den tiden til noe annet.

Jeg tror sikkert man kan bruke to dager i samme park, det har en økonomisk side også hvilken billettype man velger - det finnes mange forskjellige løsninger, les grundig. Det er ingen vits i å betale for billetter der man kan veksle mellom parkene på _samme_ dag, det er lite sannsynlig at man orker

tror

Gjest prust

Asterixsparken er ikke spesiell nok. Liknende parker finne rundt omkring ellers. Bruk begge dagene i Disneyland. Det meste der frister til å sees/prøves flere ganger, og da går de to tiden fort. Og for all del, kjøp slike billetter at dere slipper unna det å bruke minst 80% av tiden til å stå i køer. Drawback med Disneyland er nemlig at de slipper inn dobbelt så mange folk inn på området som det egentlig er kapasitet til.

Skjønte ikke helt hva du mente. De billettene jeg har sett på fungerer sånn at alt innenfor er "gratis" av alle karuseller og liknende. Men en må jo stå i kø regner jeg med for å komme oppi karusellene og attraksjonene?

Gjest prust

Jeg vet ingenting om Park Asterix.

Hvis dere vil ha dag to et annet sted enn i selve Disneyland, kan dere ta den i Walt Disney Studios Park som ligger ved siden av. Det er tivoligreier der også, og f.eks. et stuntshow. Mange av attraksjonene der er minst like bra som i naboparken, men det er mindre "pyntet" hvis du skjønner hva jeg mener.

Ang. hva man må få med seg: Se på nettsidene på forhånd, parken er delt inn i "land". Tomorrowland har de heftigste attraksjonene, noen av de andre er mest for de minste og / eller de som er hekta på en bestemt tegneseriefigur. Planlegg hva dere vil kjøre, det er mye man kan hoppe over. Men det er store avstander, så man bør unngå å virre fram og tilbake. Bruk interntransporten hvis det passer, det er sikkert et tog eller noe sånt der.

Les om fastpass-systemet (hurtigbilletter) og spør hvis det er noe du lurer på. Vær forberedt på å dele dere litt, det er kjedelig å se andre stå i kø. Se på dagsprogrammet og planlegg ut fra det. Vil ikke alle se paraden f.eks., så kan de utnytte den tiden til noe annet.

Jeg tror sikkert man kan bruke to dager i samme park, det har en økonomisk side også hvilken billettype man velger - det finnes mange forskjellige løsninger, les grundig. Det er ingen vits i å betale for billetter der man kan veksle mellom parkene på _samme_ dag, det er lite sannsynlig at man orker

tror

Takk for gode tips. Tror det kan være lurt ja å holde seg i én park den ene dagen og i den andre på dag to.

Eldstemann har en kamerat som var der i fjor, jeg får ta en prat med foreldrene hans.

Jeg skal lese enda mer grundig :-)

Skjønte ikke helt hva du mente. De billettene jeg har sett på fungerer sånn at alt innenfor er "gratis" av alle karuseller og liknende. Men en må jo stå i kø regner jeg med for å komme oppi karusellene og attraksjonene?

Nord og ned mener nok fastpass. Det stemmer at alt er betalt når man har kjøpt inngangsbillett.

Annonse

Gjest Elextra

NoN mener nok fastpass. Du trenger ikke betale for de (så vidt jeg husker), men du må hele tiden være litt i forkant av hvilke attraskjoner dere skal besøke. Om du henter fastpass en time før, slipper dere å stå i den lange køen (men må stå i den korte).

Gjest Nord og ned.

Ja, man må så visst stå i kø. Enorme lange og treige køer, hvor ventetiden ofte er en time lang. Skal ikke benekte at dette kan gjøre hele besøket i Disneyland til en sur opplevelse.

Jeg ser at nå ikke har samme system lenger som da vi var der. "Fastpass" nå er gratis og medfører at du stikker billetten inn i en automat og får tildelt en tid, med en egen kø, så er det bare å gjøre andre ting i mellomtiden. http://parks.disneylandparis.co.uk/fastpass.xhtml

Tidligere var det slik at Fastpass kostet mer, men med mye kortetere køer. Mulig det ble altfor mange som benyttet dette etterhvert, slik at det er derfor de har kuttet det ut.

Jeg har ikke vært i Asterix-parken, men da vi var i Disneylandd for noen år siden, brukte vi to dager i Disny-parkene. Dag én gikk med i Disneyland, og mesteparten av dag to i Walt Disney Studios park, men vi avsluttet dagen med en liten "best of"-runde i Disneyland (hadde billetter som dekket begge parkene begge dagene).

Vi var der hverdager i norsk høstferrie, og da var det relativt sett lite kø, og vi benyttet oss ikke av fastpassordningen (flere steder fantes den ikke pga at den vanlige køa ikke var så lang). Så vi brukte ikke opp så mye av dagen på køståing, men til gjengjeld var åpningstiden kortere enn den er om sommeren.

Jeg har ikke vært i Asterix-parken, men da vi var i Disneylandd for noen år siden, brukte vi to dager i Disny-parkene. Dag én gikk med i Disneyland, og mesteparten av dag to i Walt Disney Studios park, men vi avsluttet dagen med en liten "best of"-runde i Disneyland (hadde billetter som dekket begge parkene begge dagene).

Vi var der hverdager i norsk høstferrie, og da var det relativt sett lite kø, og vi benyttet oss ikke av fastpassordningen (flere steder fantes den ikke pga at den vanlige køa ikke var så lang). Så vi brukte ikke opp så mye av dagen på køståing, men til gjengjeld var åpningstiden kortere enn den er om sommeren.

Høstferien kan nok ikke sammenliknes med høysesongen hva køer angår.

Vi har også bare vært i Parisparkene i lavsesongen. Men man får jo et slags bilde av hva det kan handle om, når man ser køordner-anlegget foran de heftigste attraksjonene.

Jeg har gjort det klart for ungene at det er en dag i Disney som gjelder. Dersom jeg må tilbringe en dag til der, ender jeg opp på lukka avdeling. Sånne parker er det verste jeg veit. ;)

Når på året skal dere dit, da? Det kan være minst like stressende å være der bare en dag dersom man får følelsen av å ikke rekke det man vil ;-)

Høstferien kan nok ikke sammenliknes med høysesongen hva køer angår.

Vi har også bare vært i Parisparkene i lavsesongen. Men man får jo et slags bilde av hva det kan handle om, når man ser køordner-anlegget foran de heftigste attraksjonene.

Ja, helt enig. Jeg var glad jeg var der på en tid da køene var kortere og temperaturen ikke uutholdelig varm :-)

Annonse

Gjest prust

Jeg har gjort det klart for ungene at det er en dag i Disney som gjelder. Dersom jeg må tilbringe en dag til der, ender jeg opp på lukka avdeling. Sånne parker er det verste jeg veit. ;)

Vi er ikke så himla begiestret vi voksne her heller, men siden vi skal ha 10 dager i Frankrike + to dage reise, så syntes vi at vi kunne ofre to dager på det ungene hadde mest lyst til.

Tror det blir litt stress med bare en dag.... så vi går nok for begge dagene i Disneyparken.

Jeg synes det var fint i Disneyland, og var overhodet ikke i nærheten av lukket avdeling :-)

Men det er godt mulig at kombinasjonen av følgende var avgjørende her: Høstferie, relativt sett lite køer og lite folk, kjølig vær (får fnatt av slike aktiviteter i sommervarme), bare ett barn som dertil var ganske stor og rolig av seg, og at attraksjonene vi kjørte var morsomme også for voksen istedenfor bare dilldall-karuseller. :-)

Vi var i Disneyland både for seks år siden, og i fjor sommer. Vi var tre stykker som denne gangen ville til Asterixparken, og en som ville til Disney fordi hun aldri hadde vært der. Barna var 12 og 18. Og det ble Disney. Vi klarte oss fint med en dag både på studioene og selve parken. Skulle vi brukt to dager ville vi kjedet oss. Vi har bestemt oss at neste gang vi skal til Paris er det Asterixparken som skal besøkes. Tror faktisk det er mer gøy, og kanskje litt mindre køer??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...