laguna1 Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 ..når får vi egentlig skattepengene på konto? ;p Jeg VET det er sånn mai-juni-ish, sant? Noen som vet mer konkret? *blakk & teflonhjernet* 0 Siter
siameser Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Siste uka i juni. Skatteetaten legger vanligvis ut en dato når de ser de begynner å bli ferdige. 0 Siter
laguna1 Skrevet 21. mai 2011 Forfatter Skrevet 21. mai 2011 ...Men faen, da er jeg jaggu blakk lenger enn jeg egentlig setter pris på..Vil ha spenn NUH! ;p 0 Siter
laban Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Det ligger nesten alltid en link til det alle lurer på når det gjelder selvangivelse og skattepenger, midt i glaninga her: http://www.skatteetaten.no/ 0 Siter
Gjest Høstløv Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 http://www.skatteetaten.no/ ''24. juni Skatteoppgjørene sendes ut til de fleste'' 0 Siter
morsan Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Det ligger nesten alltid en link til det alle lurer på når det gjelder selvangivelse og skattepenger, midt i glaninga her: http://www.skatteetaten.no/ ''midt i glaninga her:'' *he he* Men dette gjentar seg uansett hvert år: Når kommer selvangivelsen i posten? Når kommer skatteoppgjøret? Når kommer PENGA?!! 0 Siter
Gjest Høstløv Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 ''midt i glaninga her:'' *he he* Men dette gjentar seg uansett hvert år: Når kommer selvangivelsen i posten? Når kommer skatteoppgjøret? Når kommer PENGA?!! Det er aldri noen spørsmål om når får vi lov til å betale restskatten? 0 Siter
Sør Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Det er aldri noen spørsmål om når får vi lov til å betale restskatten? 30. mai er fristen. Det står jo på selvangivelsen. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Høstløv Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 30. mai er fristen. Det står jo på selvangivelsen. Med vennlig hilsen Fristen for å betale tilleggsforskudd er 31. mai. Jeg tenkte på terminene for å betale restskatten, ikke tilleggsforskuddsskatten. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 30. mai er fristen. Det står jo på selvangivelsen. Med vennlig hilsen Fristen for å betale den slik at man ikke får ekstra renteutgifter, vel. Fristen for å betale restskatten må jo komme en stund etter oppgjøret. 0 Siter
morsan Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Det er aldri noen spørsmål om når får vi lov til å betale restskatten? Det er vel neppe noe som folk teller ned dagene til;-) 0 Siter
morsan Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 30. mai er fristen. Det står jo på selvangivelsen. Med vennlig hilsen de andre har svart deg om tilleggsforskudd slik at man slipper rentebelastning. Her er forresten de firstene hvor kravet faktisk forfaller: http://www.skatteetaten.no/no/Alt-om/Restskatt/ 0 Siter
laban Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 de andre har svart deg om tilleggsforskudd slik at man slipper rentebelastning. Her er forresten de firstene hvor kravet faktisk forfaller: http://www.skatteetaten.no/no/Alt-om/Restskatt/ Dessuten får man tilsendt giroer med beløp og dato. Det skal ikke stå på servicen fra etaten når det gjelder å få betalt. Jeg vil ha en funksjon i skatteoppgjøret for avregning mot ektefelle. Altså et kryss der vi (begge må gjøre det) kan godta at de sender bare nettoen, enten den blir positiv eller negativ. Det er et enkelt regnestykke og man er klistret til ektefellen i oppgjøret uansett, så det er ikke vanskelig å programmere. Når den siste restskatten må inn i august, er det ikke sikkert at det er noe igjen av det som den andre fikk rett på kontoen sin i juni. 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Dessuten får man tilsendt giroer med beløp og dato. Det skal ikke stå på servicen fra etaten når det gjelder å få betalt. Jeg vil ha en funksjon i skatteoppgjøret for avregning mot ektefelle. Altså et kryss der vi (begge må gjøre det) kan godta at de sender bare nettoen, enten den blir positiv eller negativ. Det er et enkelt regnestykke og man er klistret til ektefellen i oppgjøret uansett, så det er ikke vanskelig å programmere. Når den siste restskatten må inn i august, er det ikke sikkert at det er noe igjen av det som den andre fikk rett på kontoen sin i juni. Det gjorde de jo før, men det ble det slutt på fordi folk ville ikke ha det slik. 0 Siter
laban Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Det gjorde de jo før, men det ble det slutt på fordi folk ville ikke ha det slik. Mulig det, jeg vil altså ha det valgfritt. Det skal selvfølgelig ikke skje automatisk for alle, ektefeller har ulik grad av felles økonomi. 0 Siter
Spenol(1) Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Usj det minner meg på at jeg må betale restskatt. 6000! fikk for mye lønn i fjor .. det svir 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Mulig det, jeg vil altså ha det valgfritt. Det skal selvfølgelig ikke skje automatisk for alle, ektefeller har ulik grad av felles økonomi. Man kunne krysse det vekk så man hadde et valg. Dette er før min tid som gift, men jeg husker det var en stadig diskusjon hvert år hjemme hos meg for mora mi ville ikke betale restskatten til faren min, men de hadde bare delvis felles økonomi for mora mi tjente sikkert minst 3 ganger så mye som faren min. 0 Siter
morsan Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Dessuten får man tilsendt giroer med beløp og dato. Det skal ikke stå på servicen fra etaten når det gjelder å få betalt. Jeg vil ha en funksjon i skatteoppgjøret for avregning mot ektefelle. Altså et kryss der vi (begge må gjøre det) kan godta at de sender bare nettoen, enten den blir positiv eller negativ. Det er et enkelt regnestykke og man er klistret til ektefellen i oppgjøret uansett, så det er ikke vanskelig å programmere. Når den siste restskatten må inn i august, er det ikke sikkert at det er noe igjen av det som den andre fikk rett på kontoen sin i juni. Ja, en slik ektefelle-motregning hadde vært nyttig. 0 Siter
Gjest Høstløv Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Dessuten får man tilsendt giroer med beløp og dato. Det skal ikke stå på servicen fra etaten når det gjelder å få betalt. Jeg vil ha en funksjon i skatteoppgjøret for avregning mot ektefelle. Altså et kryss der vi (begge må gjøre det) kan godta at de sender bare nettoen, enten den blir positiv eller negativ. Det er et enkelt regnestykke og man er klistret til ektefellen i oppgjøret uansett, så det er ikke vanskelig å programmere. Når den siste restskatten må inn i august, er det ikke sikkert at det er noe igjen av det som den andre fikk rett på kontoen sin i juni. ''Når den siste restskatten må inn i august, er det ikke sikkert at det er noe igjen av det som den andre fikk rett på kontoen sin i juni.'' Skatteetaten tar sikkert gjerne imot restskatteinnbetalingen i juni, slik at dette utlignes enkelt og greit :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.