Gå til innhold

Mitt årlige & fortsatt like uvitende spørsmål..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Det ligger nesten alltid en link til det alle lurer på når det gjelder selvangivelse og skattepenger, midt i glaninga her:

http://www.skatteetaten.no/

''midt i glaninga her:''

*he he*

Men dette gjentar seg uansett hvert år: Når kommer selvangivelsen i posten? Når kommer skatteoppgjøret? Når kommer PENGA?!!

Gjest Høstløv

''midt i glaninga her:''

*he he*

Men dette gjentar seg uansett hvert år: Når kommer selvangivelsen i posten? Når kommer skatteoppgjøret? Når kommer PENGA?!!

Det er aldri noen spørsmål om når får vi lov til å betale restskatten?

30. mai er fristen.

Det står jo på selvangivelsen.

Med vennlig hilsen

de andre har svart deg om tilleggsforskudd slik at man slipper rentebelastning.

Her er forresten de firstene hvor kravet faktisk forfaller:

http://www.skatteetaten.no/no/Alt-om/Restskatt/

Annonse

de andre har svart deg om tilleggsforskudd slik at man slipper rentebelastning.

Her er forresten de firstene hvor kravet faktisk forfaller:

http://www.skatteetaten.no/no/Alt-om/Restskatt/

Dessuten får man tilsendt giroer med beløp og dato. Det skal ikke stå på servicen fra etaten når det gjelder å få betalt.

Jeg vil ha en funksjon i skatteoppgjøret for avregning mot ektefelle. Altså et kryss der vi (begge må gjøre det) kan godta at de sender bare nettoen, enten den blir positiv eller negativ.

Det er et enkelt regnestykke og man er klistret til ektefellen i oppgjøret uansett, så det er ikke vanskelig å programmere.

Når den siste restskatten må inn i august, er det ikke sikkert at det er noe igjen av det som den andre fikk rett på kontoen sin i juni.

Dessuten får man tilsendt giroer med beløp og dato. Det skal ikke stå på servicen fra etaten når det gjelder å få betalt.

Jeg vil ha en funksjon i skatteoppgjøret for avregning mot ektefelle. Altså et kryss der vi (begge må gjøre det) kan godta at de sender bare nettoen, enten den blir positiv eller negativ.

Det er et enkelt regnestykke og man er klistret til ektefellen i oppgjøret uansett, så det er ikke vanskelig å programmere.

Når den siste restskatten må inn i august, er det ikke sikkert at det er noe igjen av det som den andre fikk rett på kontoen sin i juni.

Det gjorde de jo før, men det ble det slutt på fordi folk ville ikke ha det slik.

Mulig det, jeg vil altså ha det valgfritt. Det skal selvfølgelig ikke skje automatisk for alle, ektefeller har ulik grad av felles økonomi.

Man kunne krysse det vekk så man hadde et valg. Dette er før min tid som gift, men jeg husker det var en stadig diskusjon hvert år hjemme hos meg for mora mi ville ikke betale restskatten til faren min, men de hadde bare delvis felles økonomi for mora mi tjente sikkert minst 3 ganger så mye som faren min.

Ja, en slik ektefelle-motregning hadde vært nyttig.

Gjest Høstløv

''Når den siste restskatten må inn i august, er det ikke sikkert at det er noe igjen av det som den andre fikk rett på kontoen sin i juni.''

Skatteetaten tar sikkert gjerne imot restskatteinnbetalingen i juni, slik at dette utlignes enkelt og greit :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...