Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Nord og ned.

Hvorfor ikke?

Ville du sittet, kanskje med unger?, uten lønn og uten penger nok til å ta vare på familien, i stedet for å flytte et sted hvor du kunne jobbet?

Med vennlig hilsen

I Norge får alle penger nok i bøtter og spann til å ta vare på både seg selv og sin familie _uten_ å jobbe, slik at problemstillingen du forsøker å skape er uten rasjonellt innhold og mening.

Fortsetter under...

Gjest Jacoba

Hvorfor ikke?

Ville du sittet, kanskje med unger?, uten lønn og uten penger nok til å ta vare på familien, i stedet for å flytte et sted hvor du kunne jobbet?

Med vennlig hilsen

Du gikk fra "ville du søkt jobb i utlandet, for å få bedre lønn og betingelser for deg og familien?"

til "Ville du sittet, kanskje med unger?, uten lønn og uten penger nok til å ta vare på familien, i stedet for å flytte et sted hvor du kunne jobbet?"

Det er stor forskjell på å flytte for å få bedre betingelser og å sitte der uten noen inntekt eller mulighet for å forsørge familien. Da er spørsmålet plutselig et helt annet, Sør. Og da er svaret at - selvsagt må man da flytte. Det ville ikke finnes noe alternativ. Hva vil du fram til?

I Norge får alle penger nok i bøtter og spann til å ta vare på både seg selv og sin familie _uten_ å jobbe, slik at problemstillingen du forsøker å skape er uten rasjonellt innhold og mening.

I bøtter og spann? Hadde du klart å overleve på 10 000 i mnd kanskje. Jeg kaller ikke det i bøtter og spann jeg.

Nå har jeg mer enn 10 000 i uføre men jeg ville mye heller jobbet og fått pengene min fra jobben og fått mere penger enn jeg har nå. Det er jo pinlig at dattera mi har dobbelt så mye penger som meg som er halvparten så gammel og har jobbet mere enn meg allerede.

Gjest Nord og ned.

I bøtter og spann? Hadde du klart å overleve på 10 000 i mnd kanskje. Jeg kaller ikke det i bøtter og spann jeg.

Nå har jeg mer enn 10 000 i uføre men jeg ville mye heller jobbet og fått pengene min fra jobben og fått mere penger enn jeg har nå. Det er jo pinlig at dattera mi har dobbelt så mye penger som meg som er halvparten så gammel og har jobbet mere enn meg allerede.

Først skriver du et gitt beløp, for deretter å fortelle at du har et høyere beløp, for deretter å sammenligne deg med andre..

Ærlig talt, dette ble bare tull.

btw. er jeg ekspert på å greie med med lite, men jeg har aldri noensinne møtt et menneske som har nok penger, aldri.

Først skriver du et gitt beløp, for deretter å fortelle at du har et høyere beløp, for deretter å sammenligne deg med andre..

btw. er jeg ekspert på å greie med med lite, men jeg har aldri noensinne møtt et menneske som har nok penger, aldri.

10 000 er det folk ofte har i trygd, derfor jeg brukte det beløpet og jeg synes ikke det er i bøtter og spann. Minste husleia jeg har hørt om er dattera mi, 20 kvm og 6000 i mnd + strøm+ forsikringer. Da er det ikke mye igjen.

Jeg har ikke lyst å skrive opp hele regnskapet mitt her, men jeg har vel rundt 4000 kr igjen etterat regningene er betalt og det skal holde til mat, klær og bensin og ekstrautgifter til minstemann og jeg.. Jeg klarer meg på det, men kunne tenkt meg å hatt litt mer ja særlig nå som jeg betaler 790 kr mnd for tannregulering til ungen.

Gjest Nord og ned.

10 000 er det folk ofte har i trygd, derfor jeg brukte det beløpet og jeg synes ikke det er i bøtter og spann. Minste husleia jeg har hørt om er dattera mi, 20 kvm og 6000 i mnd + strøm+ forsikringer. Da er det ikke mye igjen.

Jeg har ikke lyst å skrive opp hele regnskapet mitt her, men jeg har vel rundt 4000 kr igjen etterat regningene er betalt og det skal holde til mat, klær og bensin og ekstrautgifter til minstemann og jeg.. Jeg klarer meg på det, men kunne tenkt meg å hatt litt mer ja særlig nå som jeg betaler 790 kr mnd for tannregulering til ungen.

Oslo er svinedyrt, flytt på landet :-)

Men 10 000 er da vitterelig under minstesatsene fur ung ufør til og med..forstår ikke det tallet, og det er uansett omtrendt det tusenvis av norske unge studenter har å rutte med.

Når det gjelder konkrete eksempel, må _alle_ tall på bordet for å avgjøre om det er ting som kan disponeres bedre. Har sett folk på TV som er fremme og klager over offentlige tilskudd med røyken i kjeften som fort vekk koster dem 2-3000 i måneden. Andre hvor jeg bor har "nei takk til reklame" på postkassa, og handler alle dagligvarer på den dyreste butikken i byen..og klager etterpå over hvor dyrt alt er, bare for å ta to eksempel.

Men det er klart at i et samfunn hvor minstekravet til livsopphold har blitt minst to sydenturer i året, kan noen hver bli fattige.

Annonse

Oslo er svinedyrt, flytt på landet :-)

Men 10 000 er da vitterelig under minstesatsene fur ung ufør til og med..forstår ikke det tallet, og det er uansett omtrendt det tusenvis av norske unge studenter har å rutte med.

Når det gjelder konkrete eksempel, må _alle_ tall på bordet for å avgjøre om det er ting som kan disponeres bedre. Har sett folk på TV som er fremme og klager over offentlige tilskudd med røyken i kjeften som fort vekk koster dem 2-3000 i måneden. Andre hvor jeg bor har "nei takk til reklame" på postkassa, og handler alle dagligvarer på den dyreste butikken i byen..og klager etterpå over hvor dyrt alt er, bare for å ta to eksempel.

Men det er klart at i et samfunn hvor minstekravet til livsopphold har blitt minst to sydenturer i året, kan noen hver bli fattige.

Men det er ikke lett å få ung ufør, mange som ikke har det selv om de er unge. Jeg har ung ufør og det er 13 000 i mnd tror jeg før skatt og det var 11 000 i 2004

''men jeg har aldri noensinne møtt et menneske som har nok penger, aldri.''

Du har riktignok ikke møtt meg annet enn på nett, men jeg har da nok penger.

Gjest Nord og ned.

''men jeg har aldri noensinne møtt et menneske som har nok penger, aldri.''

Du har riktignok ikke møtt meg annet enn på nett, men jeg har da nok penger.

Javel, da er det du, og muligens en det går rykter om skal finnes i Indre Mongolia som innrømmer det.

Du gikk fra "ville du søkt jobb i utlandet, for å få bedre lønn og betingelser for deg og familien?"

til "Ville du sittet, kanskje med unger?, uten lønn og uten penger nok til å ta vare på familien, i stedet for å flytte et sted hvor du kunne jobbet?"

Det er stor forskjell på å flytte for å få bedre betingelser og å sitte der uten noen inntekt eller mulighet for å forsørge familien. Da er spørsmålet plutselig et helt annet, Sør. Og da er svaret at - selvsagt må man da flytte. Det ville ikke finnes noe alternativ. Hva vil du fram til?

''Det er stor forskjell på å flytte for å få bedre betingelser og å sitte der uten noen inntekt eller mulighet for å forsørge familien. Da er spørsmålet plutselig et helt annet, Sør. ''

Enig

''dattera mi har dobbelt så mye penger som meg som er halvparten så gammel ''

En medisinsk sensasjon! Mor halvparten så gammel som datteren? WOW!!

;-)

Gjest Jacoba

Jeg og familien min har absolutt nok penger!

Annonse

Nåja, i setningen før det gjorde jeg det klart at det var "Hellas-nivå" som gjaldt. Altså, hvis Norge hadde en finansiell krise slik som Hellas har nå, og utbetalingene til arbeidsløse tilsvarte det man får i Hellas.

Med vennlig hilsen

Gjest gfdsgds

Hvis vi fikk jobb i utlandet og ikke her hjemme og det ikke var velferdsordninger som brødfødde oss her hjemme så måtte vi jo gjort det. Men pga språk og kulturforskjeller så vil en ofte stille i andre rekke ved jobbsøking så måtte hatt jobb på hånden, eller vært sikker på at det var i boks før jeg flyttet på alvor. Er uansett mange ting som spiller inn, med barn må man også ha barnepass om en skal jobbe.

Gjest Nord og ned.

Nåja, i setningen før det gjorde jeg det klart at det var "Hellas-nivå" som gjaldt. Altså, hvis Norge hadde en finansiell krise slik som Hellas har nå, og utbetalingene til arbeidsløse tilsvarte det man får i Hellas.

Med vennlig hilsen

Det kommer minimalt med grekere hit, så svaret gir seg selv gjennom dem.

Penger er ikke alt.

Gjest Jacoba

Det har så og si alle i Norge. Men du/dere kunne ikke gjerne hatt mer?

Siden vi er i en periode der vi ser etter nytt hus er det klart vi gjerne skulle hatt noen mill til for virkelig å kunne slå kloa i drømmehuset. Men vi har det såpass bra at jeg skammer meg litt når jeg tenker jeg gjerne skulle hatt mer. Vi ville ikke blitt lykkeligere av det, vi har absolutt alt vi trenger og mer til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...