Gå til innhold

Dokumentasjon fra nettet

Anbefalte innlegg

Gjest kilde er viktig
Skrevet

Ser at en del bruker henviser fra wikepedia. Hvor gyldig er slik dokumentasjon som er henvist derfra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gyldig i hvilket henseende?

Wikipedia har ofte selv kilder og referanser nederst på siden.

Det sagt - hvem som helst kan redigere i de fleste artiklene. For eksempel, artikkelen om Frp er totalt omskrevet, og alt negativt fra fortiden er fjernet. Sånn sett er det litt som under Stalin.

Med vennlig hilsen

Gjest Høstløv
Skrevet

''Kvalitet og pålitelighet

Mange har uttrykt skepsis overfor wikipedias kvalitet og pålitelighet.[21][22][23]

Det britiske tidsskriftet Nature fant i 2005 etter en sammenligning av oppføringer om vitenskap ut at Wikipedia er nesten like presist som det anerkjente bokleksikonet Encyclopædia Britannica.[24]''

http://no.wikipedia.org/wiki/Wikipedia

Gjest slabbedask
Skrevet

Det sagt - hvem som helst kan redigere i de fleste artiklene. For eksempel, artikkelen om Frp er totalt omskrevet, og alt negativt fra fortiden er fjernet. Sånn sett er det litt som under Stalin.

Med vennlig hilsen

''For eksempel, artikkelen om Frp er totalt omskrevet,''

Dette gjelder alt kontroversielt på Wikipedia. "Tilfeldigvis" måtte du trekke frem Frp.

'' og alt negativt fra fortiden er fjernet. Sånn sett er det litt som under Stalin. ''

Jasså? Kunne hvem som helst redigere oppslagsverk under Stalin?

Skrevet

''For eksempel, artikkelen om Frp er totalt omskrevet,''

Dette gjelder alt kontroversielt på Wikipedia. "Tilfeldigvis" måtte du trekke frem Frp.

'' og alt negativt fra fortiden er fjernet. Sånn sett er det litt som under Stalin. ''

Jasså? Kunne hvem som helst redigere oppslagsverk under Stalin?

Nei, det var ikke tilfeldig.

Stalin redigerte også bort det han ikke likte.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Med vennlig hilsen

Wikipedia er da det motsatte av sensur, propaganda og totalitære regimer... der kan alle si sin mening. Skjønner ikke hvor du får det fra...

Skrevet

Wikipedia er da det motsatte av sensur, propaganda og totalitære regimer... der kan alle si sin mening. Skjønner ikke hvor du får det fra...

Tror du misforstod.

Det var ikke en kritikk av Wikipedia, men kritikk av dem som har misbrukt Wikipedia til å redigere vekk de "ikke så positive" tingene som stod om partiets historie.

Med vennlig hilsen

Gjest Høstløv
Skrevet

Tror du misforstod.

Det var ikke en kritikk av Wikipedia, men kritikk av dem som har misbrukt Wikipedia til å redigere vekk de "ikke så positive" tingene som stod om partiets historie.

Med vennlig hilsen

Det er fritt frem for deg å omredigere dette.

Skrevet

Det er fritt frem for deg å omredigere dette.

Selvsagt er det det, men ettersom de også har fjernet kildene, så er det faktisk et stykke arbeid å finne alt dette, og føre det opp igjen.

Og da kan de bare fjerne det på nytt.

Med vennlig hilsen

Gjest Høstløv
Skrevet

Selvsagt er det det, men ettersom de også har fjernet kildene, så er det faktisk et stykke arbeid å finne alt dette, og føre det opp igjen.

Med vennlig hilsen

Ta kopi og legg det inn igjen.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Med vennlig hilsen

Historien til alle artiklene er lagret, og kan ikke slettes...

Skrevet

Historien til alle artiklene er lagret, og kan ikke slettes...

Hei,

Jeg har ikke sjekket - jeg la bare merke til at en god del som stod der før, ikke står der da jeg sjekket.

Med vennlig hilsen

Gjest SMIRnøff
Skrevet

...og der åpnet det seg en ny verden for meg. Artig å se diskusjonene bak endringene i Wikipedia. Tusen takk :-)

:-)

Gjest slabbedask
Skrevet

Nei, det var ikke tilfeldig.

Stalin redigerte også bort det han ikke likte.

Nei, "tilfeldig" var det neppe.

Skrevet

Nei, "tilfeldig" var det neppe.

Nei, jeg skrev jo det.

Gjest slabbedask
Skrevet

Nei, jeg skrev jo det.

Nei, som jeg har hevdet hele tiden: Ikke "tilfeldig".

Skrevet

Wikipedia er ikke anerkjent som kilde så vidt jeg vet, i og med at det ikke er kontroll på verken innhold eller brukere.

Persille1365381127
Skrevet

Du kan ikke bruke det i f.eks eksamensoppgaver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...