Gjest kilde er viktig Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Ser at en del bruker henviser fra wikepedia. Hvor gyldig er slik dokumentasjon som er henvist derfra? 0 Siter
Sør Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Gyldig i hvilket henseende? Wikipedia har ofte selv kilder og referanser nederst på siden. Det sagt - hvem som helst kan redigere i de fleste artiklene. For eksempel, artikkelen om Frp er totalt omskrevet, og alt negativt fra fortiden er fjernet. Sånn sett er det litt som under Stalin. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Høstløv Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 ''Kvalitet og pålitelighet Mange har uttrykt skepsis overfor wikipedias kvalitet og pålitelighet.[21][22][23] Det britiske tidsskriftet Nature fant i 2005 etter en sammenligning av oppføringer om vitenskap ut at Wikipedia er nesten like presist som det anerkjente bokleksikonet Encyclopædia Britannica.[24]'' http://no.wikipedia.org/wiki/Wikipedia 0 Siter
Gjest slabbedask Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Gyldig i hvilket henseende? Wikipedia har ofte selv kilder og referanser nederst på siden. Det sagt - hvem som helst kan redigere i de fleste artiklene. For eksempel, artikkelen om Frp er totalt omskrevet, og alt negativt fra fortiden er fjernet. Sånn sett er det litt som under Stalin. Med vennlig hilsen ''For eksempel, artikkelen om Frp er totalt omskrevet,'' Dette gjelder alt kontroversielt på Wikipedia. "Tilfeldigvis" måtte du trekke frem Frp. '' og alt negativt fra fortiden er fjernet. Sånn sett er det litt som under Stalin. '' Jasså? Kunne hvem som helst redigere oppslagsverk under Stalin? 0 Siter
Sør Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 ''For eksempel, artikkelen om Frp er totalt omskrevet,'' Dette gjelder alt kontroversielt på Wikipedia. "Tilfeldigvis" måtte du trekke frem Frp. '' og alt negativt fra fortiden er fjernet. Sånn sett er det litt som under Stalin. '' Jasså? Kunne hvem som helst redigere oppslagsverk under Stalin? Nei, det var ikke tilfeldig. Stalin redigerte også bort det han ikke likte. 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Gyldig i hvilket henseende? Wikipedia har ofte selv kilder og referanser nederst på siden. Det sagt - hvem som helst kan redigere i de fleste artiklene. For eksempel, artikkelen om Frp er totalt omskrevet, og alt negativt fra fortiden er fjernet. Sånn sett er det litt som under Stalin. Med vennlig hilsen Wikipedia er da det motsatte av sensur, propaganda og totalitære regimer... der kan alle si sin mening. Skjønner ikke hvor du får det fra... 0 Siter
Sør Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Wikipedia er da det motsatte av sensur, propaganda og totalitære regimer... der kan alle si sin mening. Skjønner ikke hvor du får det fra... Tror du misforstod. Det var ikke en kritikk av Wikipedia, men kritikk av dem som har misbrukt Wikipedia til å redigere vekk de "ikke så positive" tingene som stod om partiets historie. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Høstløv Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Tror du misforstod. Det var ikke en kritikk av Wikipedia, men kritikk av dem som har misbrukt Wikipedia til å redigere vekk de "ikke så positive" tingene som stod om partiets historie. Med vennlig hilsen Det er fritt frem for deg å omredigere dette. 0 Siter
Sør Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Det er fritt frem for deg å omredigere dette. Selvsagt er det det, men ettersom de også har fjernet kildene, så er det faktisk et stykke arbeid å finne alt dette, og føre det opp igjen. Og da kan de bare fjerne det på nytt. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Høstløv Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Selvsagt er det det, men ettersom de også har fjernet kildene, så er det faktisk et stykke arbeid å finne alt dette, og føre det opp igjen. Og da kan de bare fjerne det på nytt. Med vennlig hilsen Ta kopi og legg det inn igjen. 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Selvsagt er det det, men ettersom de også har fjernet kildene, så er det faktisk et stykke arbeid å finne alt dette, og føre det opp igjen. Og da kan de bare fjerne det på nytt. Med vennlig hilsen Historien til alle artiklene er lagret, og kan ikke slettes... 0 Siter
Sør Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Historien til alle artiklene er lagret, og kan ikke slettes... Hei, Jeg har ikke sjekket - jeg la bare merke til at en god del som stod der før, ikke står der da jeg sjekket. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Hei, Jeg har ikke sjekket - jeg la bare merke til at en god del som stod der før, ikke står der da jeg sjekket. Med vennlig hilsen Sjekk her: http://no.wikipedia.org/w/index.php?title=Fremskrittspartiet&action=history ;-) 0 Siter
Kalevaala Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Sjekk her: http://no.wikipedia.org/w/index.php?title=Fremskrittspartiet&action=history ;-) ...og der åpnet det seg en ny verden for meg. Artig å se diskusjonene bak endringene i Wikipedia. Tusen takk :-) 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 ...og der åpnet det seg en ny verden for meg. Artig å se diskusjonene bak endringene i Wikipedia. Tusen takk :-) :-) 0 Siter
Gjest slabbedask Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Nei, det var ikke tilfeldig. Stalin redigerte også bort det han ikke likte. Nei, "tilfeldig" var det neppe. 0 Siter
Sør Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Nei, "tilfeldig" var det neppe. Nei, jeg skrev jo det. 0 Siter
Gjest slabbedask Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Nei, jeg skrev jo det. Nei, som jeg har hevdet hele tiden: Ikke "tilfeldig". 0 Siter
tusseline Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Wikipedia er ikke anerkjent som kilde så vidt jeg vet, i og med at det ikke er kontroll på verken innhold eller brukere. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Du kan ikke bruke det i f.eks eksamensoppgaver. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.