Gå til innhold

Hvordan slutte å drikke så mye brus?

Anbefalte innlegg

Gjest Cola drikker uten sukker

Jeg har drukket så mye brus i mitt liv at jeg aldri burde drikke mer. Men hvordan slutte når man er avhengig? Og kan man drikke en halvliter eller to i helgen? Er sterkt redd for at jeg bør gjøre som alkoholikere og slutte helt. Hva kan man erstatte brus med når man vil kose seg litt i helgen? Jeg er med hell brukt solo pluss før i helgene, for det ikke virker så avhengighetsskapende.

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

10

• morsan

9

• Dorthe

6

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo

Farris er en fin substitutt. Jeg er veldig glad i den grønne. Sunt og fint.

Jeg vet ikke hvor avhengig du er av brus, men normalt kan jeg ikke se noen problemer med å dytte i seg en halvliter Cola en helg.

Hvis du derimot er på et nivå der du nærmest har abstinenser, er det kanskje lurt å la være. Er sånt mulig med brus? Det er kanskje det.

Men Farris er godt!

Farris er en fin substitutt. Jeg er veldig glad i den grønne. Sunt og fint.

Jeg vet ikke hvor avhengig du er av brus, men normalt kan jeg ikke se noen problemer med å dytte i seg en halvliter Cola en helg.

Hvis du derimot er på et nivå der du nærmest har abstinenser, er det kanskje lurt å la være. Er sånt mulig med brus? Det er kanskje det.

Men Farris er godt!

Jeg drikker brus hver dag. Alt for mye. Lurer på om jeg skal ha som mål å kutte helt ut, eller kose meg med litt i helgen.

Ja man blir avhenging. Vet ikke om det er koffeinen eller noe annet du tilsetter. Du har vel hørt uttrykket Colaholiker? Hvor er AC?

Farris Bris er namnam. Vann med skiver av sitron eller agurk er også friskt og godt.

Når jeg drakk Farris før, smakte det for salt og fælt. Det var jo også oppe at man ikke skal drikke vann med smak for at det er like dårlig for tennene? Men kanskje greit med farris med smak i helgene? Hvilken farris bris er det du drikker, de har vel flere smaker?

Annonse

Jeg drikker vann og te jeg. :o) Vann er det eneste som gjør meg utørst og drikke som smaker søtt er ikke godt til noen form for mat synes jeg - kan drikke litt ingefærøl til middag på spesielle dager (jul og 17. mai), men ellers går det i vann ja.

ShitDiddelyDo

Jeg drikker brus hver dag. Alt for mye. Lurer på om jeg skal ha som mål å kutte helt ut, eller kose meg med litt i helgen.

Ja man blir avhenging. Vet ikke om det er koffeinen eller noe annet du tilsetter. Du har vel hørt uttrykket Colaholiker? Hvor er AC?

Jo, jeg har hørt om colaholikere, men jeg tror nå dette i vesentlig grad er en syltynn diagnose man gir seg selv fordi man er for svak til å stå imot noe man synes er godt. ;)

Jo, jeg har hørt om colaholikere, men jeg tror nå dette i vesentlig grad er en syltynn diagnose man gir seg selv fordi man er for svak til å stå imot noe man synes er godt. ;)

Det kan jo være greit å vise folk hvordan ting skal brukes :-)

''Jo, jeg har hørt om colaholikere, men jeg tror nå dette i vesentlig grad er en syltynn diagnose man gir seg selv fordi man er for svak til å stå imot noe man synes er godt. ;)''

Den er vel ikke så syltynn når man merker at det går hardt utover tennene men likevel ikke klarer å slutte? En Colaholiker føler at han får overskudd blir ovenpå når han drikker coladrikken sin. En colaholiker føler seg veldig fornøyd når han drikker coladrikken sin. Så blir det en vane. Også blir det veldig vanskelig å slutte.

Tror det er like vanskelig som å slutte å røyke. I det minste for de hardest rammede av oss.

HJELP!!!!

Gjest Elextra

Når jeg drakk Farris før, smakte det for salt og fælt. Det var jo også oppe at man ikke skal drikke vann med smak for at det er like dårlig for tennene? Men kanskje greit med farris med smak i helgene? Hvilken farris bris er det du drikker, de har vel flere smaker?

''Det var jo også oppe at man ikke skal drikke vann med smak for at det er like dårlig for tennene? ''

Hvis du først er avhengig av og drikker massevis av brus tror jeg ikke du skal bekymre deg for Farris :-).

Skjønner at det langt fra blir det samme som sukret brus eller light-brus, men det er vel verd forsøket?

ShitDiddelyDo

''Jo, jeg har hørt om colaholikere, men jeg tror nå dette i vesentlig grad er en syltynn diagnose man gir seg selv fordi man er for svak til å stå imot noe man synes er godt. ;)''

Den er vel ikke så syltynn når man merker at det går hardt utover tennene men likevel ikke klarer å slutte? En Colaholiker føler at han får overskudd blir ovenpå når han drikker coladrikken sin. En colaholiker føler seg veldig fornøyd når han drikker coladrikken sin. Så blir det en vane. Også blir det veldig vanskelig å slutte.

Tror det er like vanskelig som å slutte å røyke. I det minste for de hardest rammede av oss.

HJELP!!!!

Det finnes sikkert anonyme grupper for den slags. AC. Anonyme cocaholikere. Hei, jeg heter Bjarne, jeg er en cocaholiker. Nå har jeg drukket på meg et femsifra beløp i tannlegeutgifter, kona har reist fra meg fordi jeg alltid nynner på colareklamesangen, og barna har så dårlige erfaringer med drikken at de gråter når de er i barneselskap og får servert Cola.

Annonse

Gjest Elextra

Jeg drikker vann og te jeg. :o) Vann er det eneste som gjør meg utørst og drikke som smaker søtt er ikke godt til noen form for mat synes jeg - kan drikke litt ingefærøl til middag på spesielle dager (jul og 17. mai), men ellers går det i vann ja.

''kan drikke litt ingefærøl til middag på spesielle dager (jul og 17. mai), men ellers går det i vann ja.''

Du er gæren!

Hehe, hæ? :)

LOL, da jeg først så svaret fra deg på mine svar, så tenkte jeg "Hva??! Jeg har jo ikke skrevet i den tråden - jeg må ha fått noen andres svar på min liste!"

Og når jeg leser det du har svart på, så må jeg si at det skulle være et svar i tråden om modell i finn.no-annonse! :-)

Aner ikke hvorfor den havnet hos deg. :-)

ShitDiddelyDo

LOL, da jeg først så svaret fra deg på mine svar, så tenkte jeg "Hva??! Jeg har jo ikke skrevet i den tråden - jeg må ha fått noen andres svar på min liste!"

Og når jeg leser det du har svart på, så må jeg si at det skulle være et svar i tråden om modell i finn.no-annonse! :-)

Aner ikke hvorfor den havnet hos deg. :-)

Hehe, jeg tenkte nok at det enten var noe sånt, eller at du var godt på druen. Det er jo lørdag, og mange vil nok feire at jorda ikke gikk under klokken 18.00 likevel. :)

Men her kommer et svaar som er ment å være i akkurat denne tråden :-)

Vedr cocacolikere: jeg synes vel ikke det er så rart at det går an å føle avhengighet her, ettersom drikken både inneholder koffein OG sukker, og begge deler er vanedannende.

''Når jeg drakk Farris før, smakte det for salt og fælt. ''

Jeg gikk over fra brus til Farris for mange år siden. Drakk masse Cola, men kaffe også og det fortsatte jeg med derfor slapp jeg nok koffeinabstinens.

Men siden jeg også forsøker å være litt økonomisk gikk jeg til innkjøp av en slik:

http://www.wassermaxx.com

Er veldig fornøyd, og bruker den hver eneste dag. Lager mitt eget boblevann med vann fra springen. Det finnes smakstilsetninger, men det har jeg aldri brukt.

Godt å slippe å bære alle disse brus/Farrisflaskene hjem fra butikken også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...