Gå til innhold

Hvordan slutte å drikke så mye brus?

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo

''Jo, jeg har hørt om colaholikere, men jeg tror nå dette i vesentlig grad er en syltynn diagnose man gir seg selv fordi man er for svak til å stå imot noe man synes er godt. ;)''

Neida, det er faktisk en del som er så til de grader sukkeravhengige at de omtrent går i svart om de ikke får sukker - akkurat som en alkoholiker som går tom eller en storrøyker som ikke får sigaretten sin. De bare MÅ ha og klarer rett og slett ikke å styre seg selv om de vil.

Har hørt om en person som skulle på butikken, alt gikk i svart og h*n kom til seg selv igjen sittende bak rattet, spisende på en diger sjokoladeplate! Og en som ble observert, i søvne, sittende på kjøkkenet og spiste nugatti med skje rett fra boksen.

'' Har hørt om en person som skulle på butikken, alt gikk i svart og h*n kom til seg selv igjen sittende bak rattet, spisende på en diger sjokoladeplate! Og en som ble observert, i søvne, sittende på kjøkkenet og spiste nugatti med skje rett fra boksen.''

:o

Dette er tydeligvis verre enn jeg trodde. Kanskje rådet til personen over bør være å ta seg et år på landet. Skifte miljø. Komme seg ordentlig bort for å få ting på avstand. Hundespannkjøring er populært i så måte. Frisk luft og alt.

Problemet er den dagen man kommer tilbake til byen igjen, og oppsøker sitt gamle miljø.

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

10

• morsan

9

• Dorthe

6

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest luftslott

Min sambo kvittet seg med en stygg cola-uvane ved å gå over til å drikke vann med smak. Han falt for BonAqua med sitron, uten kullsyre. Den var det nok smak i... han holdt seg helt unna brus i flere måneder for å bli kvitt trangen. Nå, nesten to år etter bruskutt, kan han helt fint ta seg et glass brus til maten en sjelden gang eller når vi er ute men stopper etter det. Det hender vi kjøper cola når vi er på biltur, da drikker han aldri opp halvliteren. Han blir mett på det rett og slett. Sist vi var på middag hos svigers drakk han to glass cola, da gikk det tre-fire uker før han i det hele tatt hadde lyst på brus igjen. Flaskevannet har han fortsatt med, noe jeg syns er helt ok:-)

Mrs. Wallace

Mulig det, men jeg er ihvertfall avhengig av kaffe, og ikke bare psykisk. Jeg får hodepine hvis jeg ikke får kaffe en dag.

''Jeg får hodepine hvis jeg ikke får kaffe en dag.''

Samme her. Jeg lurte en stund på hvorfor jeg hadde en tendens til hodepine i helgene, men det løste seg da jeg kom på at jeg ikke drikker så mye kaffe hjemme som på jobb. Jeg hadde rett og slett abstinenshodepine uten å vite om det.

''Jeg får hodepine hvis jeg ikke får kaffe en dag.''

Samme her. Jeg lurte en stund på hvorfor jeg hadde en tendens til hodepine i helgene, men det løste seg da jeg kom på at jeg ikke drikker så mye kaffe hjemme som på jobb. Jeg hadde rett og slett abstinenshodepine uten å vite om det.

Det er heldigvis ikke den verste tingen å være avhengig av :-)

Annonse

Gjest Jacoba

Jeg drikker vann og te jeg. :o) Vann er det eneste som gjør meg utørst og drikke som smaker søtt er ikke godt til noen form for mat synes jeg - kan drikke litt ingefærøl til middag på spesielle dager (jul og 17. mai), men ellers går det i vann ja.

..men du drakk mye brus før?

Gjest Jacoba

Jeg drikker brus hver dag. Alt for mye. Lurer på om jeg skal ha som mål å kutte helt ut, eller kose meg med litt i helgen.

Ja man blir avhenging. Vet ikke om det er koffeinen eller noe annet du tilsetter. Du har vel hørt uttrykket Colaholiker? Hvor er AC?

I tillegg er jeg nesten overbevist om at man blir ganske avhengig også av den brusende følelsen. Jeg har opplevd én gang at jeg fikk skikkelig brus-craving, på en lang sommerferie i et varmt land. Jeg drakk en del Sprite, og merket plutselig at da jeg drakk vann savnet jeg den boblende følelsen noe veldig!

Da kuttet jeg Sprite'n helt.

..men du drakk mye brus før?

''..men du drakk mye brus før?''

Nei, jeg har aldri vært noen brusdrikker, det blir for søtt og klissete for meg og det gjør meg bare mer tørst. Egentlig litt snodig for jeg har vært en søtmons av rang! Men da helst når det kommer til kaker og sånt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...