Gå til innhold

Når flyselskapet forandrer fly tidene :(

Anbefalte innlegg

Gjest Ut på tur, LITT sur

Vi brukte god tid på å bestille flybilletter til storbyferien vår. Og vi valgte å betale litt ekstra for å få den perfekte flyruten som både skulle passe inn ift jobb og for å slippe for lang ventetid mellom flyplassene. Var veldig fornøyde med det vi endte opp med og fikk flybillettene fortsatt relativt billig likevel, fordi vi bestilte såpass tidlig.

Nå en uke før vi reiser, får vi derimot beskjed om at flytidene er forandret. Flyavgangen er plutselig satt flere timer tidligere og det vil bli flere timer lengre ventetid mellom landingene! :( Det ser dermed ikke ut som vi har mulighet for å ta dette flyet..

Har de virkelig lov å gjøre slik? Hvilke rettigheter har vi her?

Ser bla at flyselskapet har flere avganger senere på dagen. Dette vil medføre at vi er framme på feriestedet senere, men vi foretrekker faktisk dette!

Det eneste alternativet vi har visst vi ikke har noen rettigheter, er å avbestille flyturen (uten å få penger igjen) og bestille på ny. Dette vil vi tape minst 8000 kr..

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

Jeg har brukt Supersaver en del, og flytidene har med jevne mellomrom blitt forandret med noen minutter fram eller tilbake i tid. Hver gang dette har skjedd har jeg fått en mail av Supersaver der de opplyser om dette, men i denne mailen opplyses det også om at jeg binder meg til de nye tidene hvis jeg ikke sier fra i løpet av en uke.

I løpet av denne uken kan jeg avbestille uten kostnad.

Har ikke dere fått dette tilbudet? Det vil jeg i så fall tro dere har krav på.

Det er vel typisk sånt som står i liten skrift, og som man må hake av for at man har lest før man evt. bestiller :(.

Synes imidlertid det burde være en selvfølge at det i det minste var mulighet for å endre avgang mot et tillegg.

Ja det har sikkert stått med liten skrift en plass..

Typisk lurepriser/tilbud der de spekulerer i å planlegge å gjør om ruten etterpå.. :-(

Jeg har brukt Supersaver en del, og flytidene har med jevne mellomrom blitt forandret med noen minutter fram eller tilbake i tid. Hver gang dette har skjedd har jeg fått en mail av Supersaver der de opplyser om dette, men i denne mailen opplyses det også om at jeg binder meg til de nye tidene hvis jeg ikke sier fra i løpet av en uke.

I løpet av denne uken kan jeg avbestille uten kostnad.

Har ikke dere fått dette tilbudet? Det vil jeg i så fall tro dere har krav på.

Supersaver her også...!

Hvis dette skjer ofte, så ser det jo nesten ut som de spekulerer i "falske" tilbud og satser på at folk flest tar til takke med det de ender opp med til slutt. Nærmest svindel spør du meg!

ShitDiddelyDo

Supersaver her også...!

Hvis dette skjer ofte, så ser det jo nesten ut som de spekulerer i "falske" tilbud og satser på at folk flest tar til takke med det de ender opp med til slutt. Nærmest svindel spør du meg!

Det er ikke deres feil, men flyselskapene. Det er de som forandrer klokkeslettene. Det er også de som eventuelt overbooker. Supersaver selger bare billettene videre.

Ta kontakt med dem til mandag, men det er rart dere ikke har fått mail med denne beskjeden. Det har jeg fått hver eneste gang de har forandret klokkeslettene (og det er en del ganger, men jeg har aldri opplevd at det har vært mer enn en halvtime eller så).

Annonse

Det er ikke deres feil, men flyselskapene. Det er de som forandrer klokkeslettene. Det er også de som eventuelt overbooker. Supersaver selger bare billettene videre.

Ta kontakt med dem til mandag, men det er rart dere ikke har fått mail med denne beskjeden. Det har jeg fått hver eneste gang de har forandret klokkeslettene (og det er en del ganger, men jeg har aldri opplevd at det har vært mer enn en halvtime eller så).

Fikk mail om endringene for en uke siden, men så den ikke før i går. Står ingenting i mailen fra Supersaver om at vi har en ukes frist i å avbestille. Dette er uansett for sent nå iom at det er 5 dager til vi drar. Har sjekket flyselskapet og ser det er flere ledige avganger senere på dagen med gunstigere reiserute og mener vi burde få tilbud om en av dem i stedet.

I vår situasjon er det snakk om over 3 timers tidsforskjell og vi har ikke mulighet for å ta det flyet vi er "pålagt"..

Flyselskapet? Hvilket flyselskap? De eneste jeg har vært borti som driver med dette er Norwegian. Flyavganger er vanligvis lagt mange måneder i forveien, så med mindre det blir siste minutt kanselleringer pga teknikk eller vær, så skal flyet gå når det skal gå. Pluss minus de vanlige forsinkelsene, så klart.

Når det gjelder Norwegian så er det en av grunnene til at jeg unngår dem. Jeg er avhengig av å reise når jeg skal, og komme frem når jeg skal.

Fikk mail om endringene for en uke siden, men så den ikke før i går. Står ingenting i mailen fra Supersaver om at vi har en ukes frist i å avbestille. Dette er uansett for sent nå iom at det er 5 dager til vi drar. Har sjekket flyselskapet og ser det er flere ledige avganger senere på dagen med gunstigere reiserute og mener vi burde få tilbud om en av dem i stedet.

I vår situasjon er det snakk om over 3 timers tidsforskjell og vi har ikke mulighet for å ta det flyet vi er "pålagt"..

Det er ikke umulig at dere får endre til senere avgang samme dag. Men du må nok ta kontakt med der du har kjøpt billettene, og det litt kvikt.

De fleste flyselskaper, med noen unntak, er fleksible i forhold til å endre på billetter når det er deres feil at kunden får et dårligere produkt. Det som er litt dumt her, er at det er såpass lenge siden meldingen om endring ble sendt, og samtidig relativt kort tid til avreise. Men for all del: Prøv!

ShitDiddelyDo

Sjekket gjennom mailkontoen min for å se om jeg hadde noen av de gamle mailene, men jeg har slettet alt. Jeg er helt sikker på at de opplyste om dette, for jeg vurderte i vinter å avbestille og hoppe på samme flyet som en kompis tok dersom de forandret billettene en gang til, og det gjorde, men da var den andre billetten for dyr, så jeg droppa å gjøre det.

Men jeg har bestilt i veldig god til. Inntil 10 måneder før reise. Kanskje er det annerledes hvis man f.eks. bestiller på relativt kort varsel.

Er enig i at dette er frustrerende. Man bruker gjerne litt tid på å finne den beste billetten, den som passer best mht tid, den med mest kurant mellomlanding, osv, og så skjer sånt. For min del har det bare vært snakk om minutter i forskjell, men når det er timer kan det få konsekvenser for hele ferien.

Spesielt dårlig er det hvis det f.eks. skyldes overbooking fra flyselskapet. Da spekulerer de i så fall i det på din bekostning.

Sjekket gjennom mailkontoen min for å se om jeg hadde noen av de gamle mailene, men jeg har slettet alt. Jeg er helt sikker på at de opplyste om dette, for jeg vurderte i vinter å avbestille og hoppe på samme flyet som en kompis tok dersom de forandret billettene en gang til, og det gjorde, men da var den andre billetten for dyr, så jeg droppa å gjøre det.

Men jeg har bestilt i veldig god til. Inntil 10 måneder før reise. Kanskje er det annerledes hvis man f.eks. bestiller på relativt kort varsel.

Er enig i at dette er frustrerende. Man bruker gjerne litt tid på å finne den beste billetten, den som passer best mht tid, den med mest kurant mellomlanding, osv, og så skjer sånt. For min del har det bare vært snakk om minutter i forskjell, men når det er timer kan det få konsekvenser for hele ferien.

Spesielt dårlig er det hvis det f.eks. skyldes overbooking fra flyselskapet. Da spekulerer de i så fall i det på din bekostning.

Vi måtte bare ta til takke med det vi fikk, var beskjeden vi fikk.

Det var flere ledige plasser på andre flyavganger, men disse var "buisnessclass". Disse plassene skulle med andre ord tydeligvis stå ledige i tilfelle fiffen ville ha dem...

ShitDiddelyDo

Vi måtte bare ta til takke med det vi fikk, var beskjeden vi fikk.

Det var flere ledige plasser på andre flyavganger, men disse var "buisnessclass". Disse plassene skulle med andre ord tydeligvis stå ledige i tilfelle fiffen ville ha dem...

Da bruker dere ikke Supersaver en gang til, men jeg ville sjekket rettighetene dere har hos andre. Dere får tross alt ikke det dere betalte for. Med mindre det er noe med liten skrift dere har oversett, kan ikke dette være lov.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...