Gå til innhold

Hva var grunnen til at forholdet tok slutt?

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo

Blodpudding med tyttebærsyltetøy er mye mye bedre :-)

Helt sant altså!

Var det alvor? ;)

Jeg husker med skrekk noen blodpuddingmiddager jeg fikk som barn. Med sukker.

Det er vel ikke inn lenger? Jeg har ikke hørt om blodpudding på mange år.

Jeg er for øvrig ikke sær i matveien, og spiser alt, men et sted må grensen gå, og min går ved blodpudding.

Fortsetter under...

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

13

• morsan

11

• Lillemus

4

• Mrs D

4

Mest aktive i denne tråden

Var det alvor? ;)

Jeg er for øvrig ikke sær i matveien, og spiser alt, men et sted må grensen gå, og min går ved blodpudding.

''Det er vel ikke inn lenger? Jeg har ikke hørt om blodpudding på mange år.''

Nei, dette hører man ikke mye om. Men jeg så noe på BBC der en britisk stjernekokk med flere Michelin-stjerner skulle hjelpe en kjede med veikroer med å utvikle en ny meny. han introduserte en skive stekt blodpudding sammen med egg osv på frokosttallerkenen....

ShitDiddelyDo

''Jeg for min del har aldri hengt meg oppi bagateller i forhold. ''

Men det finnes jo ulike meninger om hva som er en "bagatell".

Er f eks mye/lite kroppsfett en bagatell? Eller er det en bagatell at dama har kort hår når man helst liker langhårede damer? Er det en bagatell at hun og han har ulike preferanser mht kjønnshår? Er det en bagatell at han er dødsinteressert i fotball på TV, eller er det en uoverstigelig kløft? Osv osv

''Matvaner har jeg aldri hengt meg oppi, men jeg hadde nok ganske tvert dumpa en kvinne som på ramme alvor serverte blodpudding med sukker en dag.''

Bra du ikke var faren min da, for moren min serverte oss blodpudding _kokt i melk_!! ;-)

'' Men det finnes jo ulike meninger om hva som er en "bagatell".

Er f eks mye/lite kroppsfett en bagatell? Eller er det en bagatell at dama har kort hår når man helst liker langhårede damer? Er det en bagatell at hun og han har ulike preferanser mht kjønnshår? Er det en bagatell at han er dødsinteressert i fotball på TV, eller er det en uoverstigelig kløft? Osv osv''

Alt dette, med unntak av kjønnshåret (sorry, jeg har fobi - dere med edderkoppfobi hadde heller ikke gifta dere med en edderkopp), er bagateller for meg.

Jeg hadde til og med overlevd en hardcore ManU-supporter. ;)

Du er ikke den eneste som har fått blodpudding servert av dine foreldre, gitt. Derfor traumet. ;)

ShitDiddelyDo

Nei, dette hører man ikke mye om. Men jeg så noe på BBC der en britisk stjernekokk med flere Michelin-stjerner skulle hjelpe en kjede med veikroer med å utvikle en ny meny. han introduserte en skive stekt blodpudding sammen med egg osv på frokosttallerkenen....

Britisk, ja. Det sa seg selv. Deres frokoster står det respekt av. Jeg pleier å gå for engelsk frokost i utlandet, og dette vil jeg påstå er en solid start på dagen. Jeg vet ikke hva alt som ligger på tallerkenen er, men det får være. :)

Var det alvor? ;)

Ungene mine elsker blodpølse, blodpudding har de vel knapt smakt. Nesten så jeg får dårlig samvittighet over å ha introdusert dem til sånn mat. ;) De liketil elsker lungemos. :D

Gjest prust

Var det alvor? ;)

Helt alvor :-)

Jeg synes det er knallgodt med stekt blodpudding, med kokte poteter og rørt tyttebærsyltetøy til, og gjerne litt kokt kålrabi også til :-))))

Men ingen her i huset liker det..... Hvis jeg en sjelden gang skal spise alene hos min mor, sier jeg gjerne at jeg vil har blodpudding. Det er ordentlig godt altås! Det syrlige i tyttebærsylteøyet balanserer veldig bra med det søte i blodpuddingen.

MMmmmmmm!

(og hvis jeg i tillegg til blodpuddingen får neslesuppe hos mamma, er jo middagen en virkelig höjdare!!!!)

Annonse

Britisk, ja. Det sa seg selv. Deres frokoster står det respekt av. Jeg pleier å gå for engelsk frokost i utlandet, og dette vil jeg påstå er en solid start på dagen. Jeg vet ikke hva alt som ligger på tallerkenen er, men det får være. :)

Det du trodde var svidd toast viste seg kanskje å være en skive blodpudding! :-)

Gjest Nickløsheletiden

Det er mange grunner til å gjøre det slutt. Det som har gjort mest inntrykk på meg, var en her på dol som gjorde det slutt fordi mannen hennes ikke brettet sengetøyet på riktig måte før han la det i skapet. Hun mente det var respektløst.

'' Det som har gjort mest inntrykk på meg, var en her på dol som gjorde det slutt fordi mannen hennes ikke brettet sengetøyet på riktig måte før han la det i skapet. Hun mente det var respektløst''

Det var jo mye mer enn bare det da. Han hang ikke oppdorullen riktig vei heller.

'' Men det finnes jo ulike meninger om hva som er en "bagatell".

Er f eks mye/lite kroppsfett en bagatell? Eller er det en bagatell at dama har kort hår når man helst liker langhårede damer? Er det en bagatell at hun og han har ulike preferanser mht kjønnshår? Er det en bagatell at han er dødsinteressert i fotball på TV, eller er det en uoverstigelig kløft? Osv osv''

Alt dette, med unntak av kjønnshåret (sorry, jeg har fobi - dere med edderkoppfobi hadde heller ikke gifta dere med en edderkopp), er bagateller for meg.

Jeg hadde til og med overlevd en hardcore ManU-supporter. ;)

Du er ikke den eneste som har fått blodpudding servert av dine foreldre, gitt. Derfor traumet. ;)

''dere med edderkoppfobi hadde heller ikke gifta dere med en edderkopp)''

Ja, det var jo sammenlignbart.....

'' Det som har gjort mest inntrykk på meg, var en her på dol som gjorde det slutt fordi mannen hennes ikke brettet sengetøyet på riktig måte før han la det i skapet. Hun mente det var respektløst''

Det var jo mye mer enn bare det da. Han hang ikke oppdorullen riktig vei heller.

Men da begynner det jo å bli en hel _liste_ over ting som er feil! ;-)

Begynner å minne om en Seinfeld-episode!

Gjest Nickløsheletiden

Men da begynner det jo å bli en hel _liste_ over ting som er feil! ;-)

Begynner å minne om en Seinfeld-episode!

Ja, hvis jeg ikke husker feil klemte han ikke nederst på tanpastatuben heller. Da begynner det å bli alvorlig.

Gjest segunda

Har du glemt doringen?

Annonse

ShitDiddelyDo

Nei, kanskje ikke, men hvis du f.eks. syntes langt skjegg og skrubart var noe av det verste, ville du ikke rota deg borti en mann med Bin Laden-skjegg og trønderbart.

På samme måte roter jeg meg ikke borti kvinner med hår rundt om på kroppen.

Dette er ikke noe jeg velger selv. Hvis jeg sitter på en bar og ser en kvinne i singlet strekke armene i været og vise bush, og dette har faktisk skjedd, får jeg det ikke ut av hodet på lang tid. Bare det at jeg skriver det nå får meg til å tenke på en traumatisk opplevelse av denne typen for sikkert 10 år siden.

Da sier det seg selv at det fungerer dårlig å dele seng med en sånn.

ShitDiddelyDo

Det er for øvrig ikke meningen å starte noen shavedebatt her. Det er jeg alt for moden til nå. ;) Jeg vet at jeg tidligere skrev en del om dette, dog med en dært selvironi som muligens gikk litt vel langt. Kanskje til og med over stokk og stein. Ganske patetisk, egentlig.

Men siden du nå engang dro det fram så kan jeg jo ikke lyve heller. Dette er psykologisk hos meg. Jeg aner ikke hvorfor. Denne typen hår, og da snakker jeg ikke om ukeslangt hår verken under arma eller på leggene eller mellom beina, men hår - sånn langt, ekkelt, er jeg rett og slett redd for.

Gjest segunda

Nei, kanskje ikke, men hvis du f.eks. syntes langt skjegg og skrubart var noe av det verste, ville du ikke rota deg borti en mann med Bin Laden-skjegg og trønderbart.

På samme måte roter jeg meg ikke borti kvinner med hår rundt om på kroppen.

Dette er ikke noe jeg velger selv. Hvis jeg sitter på en bar og ser en kvinne i singlet strekke armene i været og vise bush, og dette har faktisk skjedd, får jeg det ikke ut av hodet på lang tid. Bare det at jeg skriver det nå får meg til å tenke på en traumatisk opplevelse av denne typen for sikkert 10 år siden.

Da sier det seg selv at det fungerer dårlig å dele seng med en sånn.

Det høres veldig rart ut hvis det forventes at du skal dele seng med en du overhodet ikke liker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...