Gå til innhold

Hva var grunnen til at forholdet tok slutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, kanskje ikke, men hvis du f.eks. syntes langt skjegg og skrubart var noe av det verste, ville du ikke rota deg borti en mann med Bin Laden-skjegg og trønderbart.

På samme måte roter jeg meg ikke borti kvinner med hår rundt om på kroppen.

Dette er ikke noe jeg velger selv. Hvis jeg sitter på en bar og ser en kvinne i singlet strekke armene i været og vise bush, og dette har faktisk skjedd, får jeg det ikke ut av hodet på lang tid. Bare det at jeg skriver det nå får meg til å tenke på en traumatisk opplevelse av denne typen for sikkert 10 år siden.

Da sier det seg selv at det fungerer dårlig å dele seng med en sånn.

Vi har alle våre mer eller mindre bevisste preferanser når vi foretar "grovsorteringen" av potensielle partnere, enten det er med tanke på forhold eller mer kortvarig forbindelse.

Men spørsmålet er: Ville jeg skilt meg hvis mannen anla trønderbart etter at forholdet var vel etablert?

Eller egentlig er spørsmålet: Hvis jeg skiller meg fordi mannen anlegger trønderbart, kan man si at jeg da skilte meg pga en bagatell?

Han som blir dumpet pga dette vil nok helt klart mene at det er en bagatell, mens den som dumper oga barten mener at det ikke er en bagatell.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

13

• morsan

11

• Lillemus

4

• Mrs D

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det vet jeg ikke siden jeg aldri har dumpa noen pga. noe sånt. Jeg tror ikke ville lagt merke til at dorullen hang feil vei en gang. Jeg er veldig lite nøye på sånt.

''Jeg tror ikke ville lagt merke til at dorullen hang feil vei en gang.''

Skjønner nesten ikke at det er mulig at man ikke legger merke til slikt! :-)

Men selv om jeg legger merke til slikt, er det som oftest bare underbevisstheten som registrerer det i samme øyeblikk som jeg snur rullen - på autopilot. Noe å krangle om er det selvsagt ikke.

Gjest prust
Skrevet

Men selv om jeg legger merke til slikt, er det som oftest bare underbevisstheten som registrerer det i samme øyeblikk som jeg snur rullen - på autopilot. Noe å krangle om er det selvsagt ikke.

Jeg legger heller ikke merke til hvilken vei dorullen henger. Har da andre ting å bli irritert over ;-)

Men jeg irriterer meg over tomme dorullhylser som bare blir hengende på holderen eller er slengt på golvet og ikke kasta i søpla. Tror det bare er jeg i huset som klarer å flytte de rullene over fra golvet til søpla.

Men - de andre i familien tror vel at det skjer av seg selv1

Skrevet

Jeg legger heller ikke merke til hvilken vei dorullen henger. Har da andre ting å bli irritert over ;-)

Men jeg irriterer meg over tomme dorullhylser som bare blir hengende på holderen eller er slengt på golvet og ikke kasta i søpla. Tror det bare er jeg i huset som klarer å flytte de rullene over fra golvet til søpla.

Men - de andre i familien tror vel at det skjer av seg selv1

''Jeg legger heller ikke merke til hvilken vei dorullen henger. Har da andre ting å bli irritert over ;-)''

"Legge merke til" og "irritere seg over" er da ikke det samme.

Gjest prust
Skrevet

''Jeg legger heller ikke merke til hvilken vei dorullen henger. Har da andre ting å bli irritert over ;-)''

"Legge merke til" og "irritere seg over" er da ikke det samme.

Enig i det. Men mener da å ha lest andre ganger at folk _irriterer seg_ over det med dorullen.

Gjest Hulderen
Skrevet

Jeg vet ikke hvilken vei dorullen vår henger. Så om den snus av mannen min, merker jeg det ikke. Jeg har ingen preferanser i dorull-retning.

Gjest Elextra
Skrevet

''Bra du ikke var faren min da, for moren min serverte oss blodpudding _kokt i melk_!! ;-)''

Det er faktisk ganske godt... *hehe* Men det må være h-melk.

''Det er faktisk ganske godt... *hehe* Men det må være h-melk''

Du er gærn. Og dette kalles middag, formoder jeg?

Gjest Hulderen
Skrevet

Har du glemt doringen?

Var det doringen, ikke dorullen? Eller begge? Jeg husker bare brettekantene, jeg. Beklager at jeg påstod at det bare var en dumpegrunn, det var bare den som festet seg i hukommelsen min.

Skrevet

Jeg for min del har aldri hengt meg oppi bagateller i forhold. De gangene det er jeg som har dumpet noen (utrolig nok har jeg blitt dumpet flere ganger enn jeg har dumpet, forstå det den som kan ...), har det vært store motsetninger i personlighet. Men her er jeg nok ganske sær, og jeg har aldri møtt noen jeg kunne tenkt meg å dele livet med. Jeg vet ikke om jeg har lyst til å dele livet med noen heller.

Jeg tror jeg kunne trengt en ordentlig fucka opp kunstnerdame av et eller annet slag. Det har jeg ikke forsøkt. Normale folk funker dårlig for meg. Og de unormale jeg har møtt har funka enda dårligere, for de har vært unormale på en masete, halvpsykopatisk måte jeg ikke forstår.

Matvaner har jeg aldri hengt meg oppi, men jeg hadde nok ganske tvert dumpa en kvinne som på ramme alvor serverte blodpudding med sukker en dag.

Jeg kjøper faktisk blodpudding (eller blodpølse, men jeg lurer på om det er det samme?) iblant. Det koster en slikk og ingenting på ICA, og er ganske godt hvis man steker i masse olje.

Skrevet

Jeg har vært i flere gode forhold, men de beste er de som har vært basert på gjensidig respekt og en glede i å være sammen.

Han jeg er sammen med nå, har jeg vært sammen med i snart 17 år, og jeg kunne ikke tenke meg å bytte ham ut med noen i hele verden :)

Skrevet

Jeg har bare hatt ett "seriøst" forhold før jeg ble sammen med mannen min.

Jeg slo opp fordi jeg syntes han var lat. Han spilte litt for mye dataspill og jobbet litt for lite, han sløste med penger og brydde seg ikke om sin egen helse. Han spiste sjokolade og cola hver dag, og jeg fikk ham aldri med ut på tur, fordi sofaen var mer fristende.

Skrevet

Helt alvor :-)

Jeg synes det er knallgodt med stekt blodpudding, med kokte poteter og rørt tyttebærsyltetøy til, og gjerne litt kokt kålrabi også til :-))))

Men ingen her i huset liker det..... Hvis jeg en sjelden gang skal spise alene hos min mor, sier jeg gjerne at jeg vil har blodpudding. Det er ordentlig godt altås! Det syrlige i tyttebærsylteøyet balanserer veldig bra med det søte i blodpuddingen.

MMmmmmmm!

(og hvis jeg i tillegg til blodpuddingen får neslesuppe hos mamma, er jo middagen en virkelig höjdare!!!!)

Jeg spiste også blodpudding med tyttebærsyltetøy i barndommen

:-)

Men gubben vil ikke ha det... Kanskje jeg skal prøve å servere det til ungene når han ikke er hjemme? Men hvor får jeg tak i det? Har bare sett blodpølse på nærbutikken, og den er mer kompakt, tror jeg. Puddingen er best når den er litt porøs, med rosiner og litt flesk i. (Og ikke tale om at jeg kjøper blod og lager puddingen selv......)

Gjest prust
Skrevet

Jeg spiste også blodpudding med tyttebærsyltetøy i barndommen

:-)

Men gubben vil ikke ha det... Kanskje jeg skal prøve å servere det til ungene når han ikke er hjemme? Men hvor får jeg tak i det? Har bare sett blodpølse på nærbutikken, og den er mer kompakt, tror jeg. Puddingen er best når den er litt porøs, med rosiner og litt flesk i. (Og ikke tale om at jeg kjøper blod og lager puddingen selv......)

Jeg kjøpte en på ICA her i vinter. Den var ikke så god som den vi pleide å ha før, var nok mer kompakt ja.

Vet ikke helt hvor en kan få kjøpt skikkelige og porøse.

Skrevet

Jeg kjøpte en på ICA her i vinter. Den var ikke så god som den vi pleide å ha før, var nok mer kompakt ja.

Vet ikke helt hvor en kan få kjøpt skikkelige og porøse.

Jeg lurer på om jeg skal teste det ut på ungene i morgen :-) Får lage ostesmørbrød hvis det blir helt krise... Men jeg serverte dem lungemos for en tid tilbake (en annen 70-talls-rett), og det var stor suksess :-)

Gjest prust
Skrevet

Jeg lurer på om jeg skal teste det ut på ungene i morgen :-) Får lage ostesmørbrød hvis det blir helt krise... Men jeg serverte dem lungemos for en tid tilbake (en annen 70-talls-rett), og det var stor suksess :-)

Gjør det, og fortell hvordan det gikk her :-)

Jeg skal lage neslesuppe en dag og servere til mine. Er spent på hvordan det går!

Skrevet

Kanskje du i såfall skal underslå hva det er?

For å få en uhildet vurdering av smaken.

Gjest segunda
Skrevet

Var det doringen, ikke dorullen? Eller begge? Jeg husker bare brettekantene, jeg. Beklager at jeg påstod at det bare var en dumpegrunn, det var bare den som festet seg i hukommelsen min.

Jeg har nok diskutert doruller, doringer og brettekanter på dol. Kan godt hende at jeg har diskutert dolokker, tette doer og mangel på doer også.

Skrevet

Kanskje du i såfall skal underslå hva det er?

''Kanskje du i såfall skal underslå hva det er?

''

Ja, kanskje? Engelskmennene kaller det for "black pudding"... Men jeg var ærlig med lungemosen, og det gikk greit likevel :-)

Skrevet

'' Men det finnes jo ulike meninger om hva som er en "bagatell".

Er f eks mye/lite kroppsfett en bagatell? Eller er det en bagatell at dama har kort hår når man helst liker langhårede damer? Er det en bagatell at hun og han har ulike preferanser mht kjønnshår? Er det en bagatell at han er dødsinteressert i fotball på TV, eller er det en uoverstigelig kløft? Osv osv''

Alt dette, med unntak av kjønnshåret (sorry, jeg har fobi - dere med edderkoppfobi hadde heller ikke gifta dere med en edderkopp), er bagateller for meg.

Jeg hadde til og med overlevd en hardcore ManU-supporter. ;)

Du er ikke den eneste som har fått blodpudding servert av dine foreldre, gitt. Derfor traumet. ;)

''Jeg hadde til og med overlevd en hardcore ManU-supporter.''

Det måtte vært litt av en dame i så fall

tror

ShitDiddelyDo
Skrevet

Vi har alle våre mer eller mindre bevisste preferanser når vi foretar "grovsorteringen" av potensielle partnere, enten det er med tanke på forhold eller mer kortvarig forbindelse.

Men spørsmålet er: Ville jeg skilt meg hvis mannen anla trønderbart etter at forholdet var vel etablert?

Eller egentlig er spørsmålet: Hvis jeg skiller meg fordi mannen anlegger trønderbart, kan man si at jeg da skilte meg pga en bagatell?

Han som blir dumpet pga dette vil nok helt klart mene at det er en bagatell, mens den som dumper oga barten mener at det ikke er en bagatell.

Men dette lar seg enkelt løse før det går så langt som til skilsmisse. Du skjenker ham full en kveld og drar fram saks og høvel, og når han våkner opp uten skjegg og bart dagen etter uten å forstå hva som har skjedd, sier du bare at han må ha gjort det i fylla.

... og det forklarer hvorfor jeg har blitt dumpa flere ganger enn jeg har dumpa. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...