Gå til innhold

Liten hund som traver og går om natten/urolig.

Anbefalte innlegg

Gjest Så sliten.

Liten hund, sterilisert, god almh.tilstand, traver og går inne på natten(HELE natten), virker urolig men later ikke til å ha vondt (logrer med halen om jeg setter meg ned med henne). Går og går, frem og tilbake, ligger kanskje 1 min på et sted og så går videre. Begynner kanskje i 21-22 tiden og gå, en "natt" gikk hun fra 21 om kvelden til 14 neste dag. Holder HELE huset våkent fordi hun går og går, og endevender kurven sin, drar ut teppet, velter sko osv. Forsøkt å sette henne bak en liten port slik at hun holder seg på badet og gangen, men da ommøblerer hun badet og jeg får så fryktelig vondt av henne når hun ikek kan gå fritt. Hunden er 1,5 år nå, begynte med dette da han ble 1 år ca. Får regelmessige turer, god kost, sover og ro når hun vil hvile ellers, almh.tilstand er god, glad og munter liten kropp, får mye omsorg og kos. Dette skjer kanskje 1 gang per måned, skjedd 2 ganger nå i helgen. Kan noen gi meg noen tips før jeg segner om her? :-(

Utslitt hundemamma :-(

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

15

• Maya

3

• Lillemus

2

• Katt-ja

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Så sliten.

Vi har hunden vår i bur omnatten. Alle de med hund som vi kjenner gjør det samme. veldig deilig.

Nei hvorfor det? Sove i et bur? stakkars, hun er vant til å gå der hun vil og sove der hun vil. Kunne aldri falt meg inn å ha henne i et bur om natten, ærlig talt.

Gjest Så sliten.

Han har ikke lekt med løpetisper? Tenkte kanskje han kunne bli urolig av det. Men rart det skjer 1 gang pr mnd. Kanskje ringe veterinær og høre om de har noen tips?

Det er en liten jente :o) Jeg tror jeg må høre med dyrlegen om det, ikke fast 1 gang per måned men sånn ca 1 gang det skjer per måned. Tenkte på om det kanskje gjaldt lite mosjon men hun får det regelmessig 2 ganger per dag, leker og sånn i hagen og. Snodig :o(

Annonse

candyqueen_83

Det er en liten jente :o) Jeg tror jeg må høre med dyrlegen om det, ikke fast 1 gang per måned men sånn ca 1 gang det skjer per måned. Tenkte på om det kanskje gjaldt lite mosjon men hun får det regelmessig 2 ganger per dag, leker og sånn i hagen og. Snodig :o(

Åja, ser nå at du har skrevet både han og hun ;O)

Hvis hun stort sett får den samme mosjonen hver dag høres det rart ut at det skal ha noe å si på dette problemet ja. Når det kun er en gang i måneden som regel.

Nei hvorfor det? Sove i et bur? stakkars, hun er vant til å gå der hun vil og sove der hun vil. Kunne aldri falt meg inn å ha henne i et bur om natten, ærlig talt.

Men da må du jo tåle at hun går da. Hvorfor i all verden skulle det være noe galt i å ha dyret i bur. For du er klar over at det faktisk er et dyr?

candyqueen_83

Hvorfor i all verden ikke. Hun vil jo dit selv. stortrives i buret sitt. Så det er bare tull det du sier.

Siden du sier i bur antar jeg at du lukker burdøra? Hvorfor trenger man det om bikkja selv velger å ligge der, og går dit selv? Da kan jo døra stå åpen, og det blir som en seng?

Jeg har selv hunden min i bur innimellom når jeg er borte. Mest for min egen skyld egentlig siden jeg er redd han skal få i seg noe. Øver på lengre og lengre uten bur. Kunne ikke falt meg inn å ha han i bur når jeg er hjemme. Det passer seg ikke syns jeg.

candyqueen_83

Men da må du jo tåle at hun går da. Hvorfor i all verden skulle det være noe galt i å ha dyret i bur. For du er klar over at det faktisk er et dyr?

En hund er ikke et burdyr! Om hunden må ligge i bur når en selv er hjemme bør man ikke ha hund.

Gjest Så sliten.

Jeg skjønner ikke hvorfor du skaffer deg dyr om du må sette den i bur? Hvorfor kan den ikke sove i kurven sin? Håper ihvertfall du lar buret stå åpent så den selv kan velge om den vil ut eller være der inne hele natten.

Gjest Så sliten.

Siden du sier i bur antar jeg at du lukker burdøra? Hvorfor trenger man det om bikkja selv velger å ligge der, og går dit selv? Da kan jo døra stå åpen, og det blir som en seng?

Jeg har selv hunden min i bur innimellom når jeg er borte. Mest for min egen skyld egentlig siden jeg er redd han skal få i seg noe. Øver på lengre og lengre uten bur. Kunne ikke falt meg inn å ha han i bur når jeg er hjemme. Det passer seg ikke syns jeg.

Helt enig i det du skriver. Jeg er så heldig å ha litt avgrenset bad/gang og har satt opp en liten babyport slik at hun kan være der når jeg er borte/jobber, der har hun kurven sin og litt tørrfor og vann. Men å ha den i bur når man er hjemme blir jo rent latskap, hvorfor skaffer man seg hund da tenker jeg...

Annonse

Gjest grublendeikveld

Hvis hunden din er vant med å ikke være i bur, så kan det bli et problem å plutselig stappe den inn i et. Men hadde du begynt med det med en gang, så hadde det vært helt ok! Har selv en liten hund på fire år, som nyter å få legge seg om kvelden i buret sitt. Og da lukker jeg også buret. Og hun sukker av velvære....

candyqueen_83

Hvis hunden din er vant med å ikke være i bur, så kan det bli et problem å plutselig stappe den inn i et. Men hadde du begynt med det med en gang, så hadde det vært helt ok! Har selv en liten hund på fire år, som nyter å få legge seg om kvelden i buret sitt. Og da lukker jeg også buret. Og hun sukker av velvære....

Men hva er vitsen med å lukke burdøra om natten hvis buret uansett er det stedet hunden velger å sove? Jeg skjønner det bare ikke.

Gjest grublendeikveld

Men hva er vitsen med å lukke burdøra om natten hvis buret uansett er det stedet hunden velger å sove? Jeg skjønner det bare ikke.

Jeg lukker burdøra fordi jeg vil at hun skal være der hele natta, jeg er sjefen, vet du! hadde den vært åpen så hadde hun kanskje gått ut av buret etterhvert. og det er helt unødvendig.

candyqueen_83

Jeg lukker burdøra fordi jeg vil at hun skal være der hele natta, jeg er sjefen, vet du! hadde den vært åpen så hadde hun kanskje gått ut av buret etterhvert. og det er helt unødvendig.

Hvorfor i all verden skal en hund måtte ligge i bur om natta? De fleste hunder liker å forflytte seg litt i løpet av natta. Jeg hadde aldri i verden sperret min inn i et bur. Da er den vel i bur når du er på jobb og da? Så bikkja ligger egentlig i bur i 16-17 timer i døgnet.

Gjest Så sliten.

Hun er i bur i bilen, der stuper hun inn når vi skal kjøre noe sted. Når jeg er på jobb er hun på badet og gangen, som er avgrenset med en babyport. Å ha hunden i bur om natten når man er hjemme er ren og skjær latskap. Som candyqueen sier, da er hunden kanskje i bur også når du/dere er på jobb/skole og med andre ord innesperret flerfoldige timer per dag/natt. Da begynner jeg å lure på hvorfor i alle dager man skaffer seg hund! Det er fullt mulig å lære hunden hvor dens plass er,, å måtte lukke og låse bur skjønner jeg ingenting av. DU er sjefen, du bestemmer hvor hunden skal ligge, lærer du den til at kurven hennes/hans er dens plass så ligger den der. I mine øyne blir sånt veldig latskap, det er for at du skal ha det komfortabelt, ikke hunden din.

Hun er i bur i bilen, der stuper hun inn når vi skal kjøre noe sted. Når jeg er på jobb er hun på badet og gangen, som er avgrenset med en babyport. Å ha hunden i bur om natten når man er hjemme er ren og skjær latskap. Som candyqueen sier, da er hunden kanskje i bur også når du/dere er på jobb/skole og med andre ord innesperret flerfoldige timer per dag/natt. Da begynner jeg å lure på hvorfor i alle dager man skaffer seg hund! Det er fullt mulig å lære hunden hvor dens plass er,, å måtte lukke og låse bur skjønner jeg ingenting av. DU er sjefen, du bestemmer hvor hunden skal ligge, lærer du den til at kurven hennes/hans er dens plass så ligger den der. I mine øyne blir sånt veldig latskap, det er for at du skal ha det komfortabelt, ikke hunden din.

''Det er fullt mulig å lære hunden hvor dens plass er,, å måtte lukke og låse bur skjønner jeg ingenting av.''

Mange hunder setter pris på å ha buret sitt, spesielt om natten og føler seg trygge der inne. Hva er galt med det? Kanskje hunden din ikke føler seg helt trygg siden hun trasker sånn rundt i timesvis?

candyqueen_83

''Det er fullt mulig å lære hunden hvor dens plass er,, å måtte lukke og låse bur skjønner jeg ingenting av.''

Mange hunder setter pris på å ha buret sitt, spesielt om natten og føler seg trygge der inne. Hva er galt med det? Kanskje hunden din ikke føler seg helt trygg siden hun trasker sånn rundt i timesvis?

Syns du det er riktig at en hund ligger i bur i to tredjedeler av døgnet? Som regel har man ikke engang det største buret. Hunden til trådstrarter trasker rundt en gang pr mnd ca. Da er det veldig rart om det er pga utrygghet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...