Gå til innhold

Liten hund som traver og går om natten/urolig.

Anbefalte innlegg

Gjest Så sliten.

''Det er fullt mulig å lære hunden hvor dens plass er,, å måtte lukke og låse bur skjønner jeg ingenting av.''

Mange hunder setter pris på å ha buret sitt, spesielt om natten og føler seg trygge der inne. Hva er galt med det? Kanskje hunden din ikke føler seg helt trygg siden hun trasker sånn rundt i timesvis?

Hunden har begynt med dette etter 1 år, ikke vært slik tidligere.

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

15

• Maya

3

• Lillemus

2

• Katt-ja

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Så sliten.

''Det er fullt mulig å lære hunden hvor dens plass er,, å måtte lukke og låse bur skjønner jeg ingenting av.''

Mange hunder setter pris på å ha buret sitt, spesielt om natten og føler seg trygge der inne. Hva er galt med det? Kanskje hunden din ikke føler seg helt trygg siden hun trasker sånn rundt i timesvis?

Det er i mine øyne helt merkelig å lukke buret, ikke at hun sover i det.

Gjest Shira :o)

Vår lille hund var også slik, hos oss var det rett og slett at hun ville være i samme etasje som oss om natta. Nå kan det jo hende at hunden er i nærheten av deg, jeg kom bare på det.

Uansett hvor vi er, så vil hun sove i samme etasje, trenger ikke være samme rom, men i nærheten.

Hun fikk seg også ett hundetelt, inni der fant hun veldig roen, men dette er en meget bortskjemt Dachs som ikke nedlater seg til å ligge rett på gulvet, da drar hun heller ut noen klær eller noe for å ligge på. Prinsessen på erten ;o)

Syns du det er riktig at en hund ligger i bur i to tredjedeler av døgnet? Som regel har man ikke engang det største buret. Hunden til trådstrarter trasker rundt en gang pr mnd ca. Da er det veldig rart om det er pga utrygghet.

''Syns du det er riktig at en hund ligger i bur i to tredjedeler av døgnet?''

Nei, det synes jeg overhodet ikke er riktig. Men det er unektelig praktisk om hunden er vant til å ligge i buret og føler seg trygg der i tilfelle man skal reise bort eller hunden må passes av noen andre en periode.

candyqueen_83

Nei, det synes jeg overhodet ikke er riktig. Men det er unektelig praktisk om hunden er vant til å ligge i buret og føler seg trygg der i tilfelle man skal reise bort eller hunden må passes av noen andre en periode.

Men den trenger ikke ligge i bur om natten for det. Min klarer helt fint å slappe av i et bur på reise, eller om det er nødvendig borte. Om natten sover han hvor han vil. I senga si, i buret (med åpen dør), i senga vår eller i sofaen :o)

Annonse

Gjest Så sliten.

[quote name=Shira :o)' timestamp='1306173595' post='4585456]

Vår lille hund var også slik, hos oss var det rett og slett at hun ville være i samme etasje som oss om natta. Nå kan det jo hende at hunden er i nærheten av deg, jeg kom bare på det.

Uansett hvor vi er, så vil hun sove i samme etasje, trenger ikke være samme rom, men i nærheten.

Hun fikk seg også ett hundetelt, inni der fant hun veldig roen, men dette er en meget bortskjemt Dachs som ikke nedlater seg til å ligge rett på gulvet, da drar hun heller ut noen klær eller noe for å ligge på. Prinsessen på erten ;o)

Hehe så nydelig liten krabat du har :o) Jeg har leilighet så hun kan nå meg når som helst, og hun har sin seng som hun sover i, ellers ligger hun gjerne i sofaen under et pledd :o) på morgenen kommer hun gjerne inn og kryper opp under dynen musestille og legger seg inntil ryggen min. Har buret hennes stående i gangen med åpen dør så hun kan legge seg der og om hun vil noe hun ofte gjør. Vurderer å legge kveldsturen til rett før sengetid, hun får såklart turer og lek men mulig det er for tidlig på kvelden for henne siden vi er noen nattdyr begge to :o) Jeg prøver, om ikke får jeg ringe doktoren hennes. Iblant er det jo bare slik, vi mennesker sover jo ikke likegodt vi heller :o) Tusen takk for svar Shira.

Gjest Så sliten.

"Nei, det synes jeg overhodet ikke er riktig. Men det er unektelig praktisk om hunden er vant til å ligge i buret og føler seg trygg der i tilfelle man skal reise bort eller hunden må passes av noen andre en periode."

Ja så absolutt :o) Helt enig i det, det må man jo om ikke er det full krise når man må frakte hunden noe sted og hun må være i bur. Og i bur kan den og være når man er på jobb om man ikke har mulighet for å sette opp en port til feks badedøren eller noe sånn, jeg sier ikke noe på det i det hele tatt. Men det blir veldig merkelig å lukke og låse burdøren på natten, slikt er ren latskap i mine øyne.

candyqueen_83

Hehe så nydelig liten krabat du har :o) Jeg har leilighet så hun kan nå meg når som helst, og hun har sin seng som hun sover i, ellers ligger hun gjerne i sofaen under et pledd :o) på morgenen kommer hun gjerne inn og kryper opp under dynen musestille og legger seg inntil ryggen min. Har buret hennes stående i gangen med åpen dør så hun kan legge seg der og om hun vil noe hun ofte gjør. Vurderer å legge kveldsturen til rett før sengetid, hun får såklart turer og lek men mulig det er for tidlig på kvelden for henne siden vi er noen nattdyr begge to :o) Jeg prøver, om ikke får jeg ringe doktoren hennes. Iblant er det jo bare slik, vi mennesker sover jo ikke likegodt vi heller :o) Tusen takk for svar Shira.

Du kan jo prøve å slite henne ut mentalt hver kveld. F.eks med klikkertrening. Tren inn triks. Hunder blir ofte mer slitne av hodetrening enn av turer.

Hunder som setter pris på buret sitt har vel vokst opp med det, ville jeg tro?

Tror neppe min sofa- og stresslesshund hadde satt pris på å bli stengt inne i et bur ;-)

Gjest Shira :o)

De er herlige disse dyra! :o)

Prøv tur eller mentalt trening. Jeg leker ofte med hunden om kvelden, da er hun mer sliten. Vi kan ikke gå så mye tur siden hun ikke frisk nå, så den mentale treningen er viktig for henne.

Uansett kan du jo ta en telefon til dyrlegen.

Vår redning var også en stund å ha henne oppi senga (hun var urolig en periode), da lå hun rolig. Vår klarer ikke komme oppi senga selv, det blir jo annerledes hos deg hvor hun kan komme når hun vil.

Annonse

Gjest grublendeikveld

Hvorfor i all verden skal en hund måtte ligge i bur om natta? De fleste hunder liker å forflytte seg litt i løpet av natta. Jeg hadde aldri i verden sperret min inn i et bur. Da er den vel i bur når du er på jobb og da? Så bikkja ligger egentlig i bur i 16-17 timer i døgnet.

Jeg er ufør, derav hjemme alltid. Har en lang tur med henne til dagen, pluss mange små i løpet av dagen. Og hun går rundt bena mine absolutt hele dagen. Går jeg på besøk til noen, så er hun med. At hun er i bur om natten, det ble vi anbefalt av hun som vi kjøpte hunden av. Det er en grei ting å venne de til med når de er små, da de helst ikke tisser der som de sover. Så da hun var liten, så ga hun lyd når hun måtte på do midt på natten. Og at hun ligger i bur om natten, det er også veldig greit når noen en sjelden gang skal passe henne. hun har også vært plassert i kennel to ganger, og da hadde vi med buret hennes, og da ble det den trygge plassen for henne om natten. Så dere må ikke komme med noen pekefinger til meg, for jeg tar godt vare på hunden min!

Men den trenger ikke ligge i bur om natten for det. Min klarer helt fint å slappe av i et bur på reise, eller om det er nødvendig borte. Om natten sover han hvor han vil. I senga si, i buret (med åpen dør), i senga vår eller i sofaen :o)

Det er jo ikke alle som er like begeistret for å ha bikkjehår i alle møbler og senger. Det er ihvertfall helt uaktuellt her i huset. Hvis hunden uansett skal ligge på en anvist plass om natten, så ser jeg ikke noen grunn til at dette likegjerne kan være et bur som på et teppe på kjøkkengulvet..

Hvis hunden er opplært til å forbinde buret sitt med ro og hvile, så er det ingen grunn til at den skulle mistrives eller føle seg straffet av å være der inne. Tvert imot blir det hunden sitt "private" sted hvor den føler seg trygg.

Gjest grublendeikveld

En hund er ikke et burdyr! Om hunden må ligge i bur når en selv er hjemme bør man ikke ha hund.

Det var da voldsomt! Jeg vil heller si at folk som skaffer seg hund, og lar den stå ute alene og bjeffe hele dagen, burde ikke hatt hund. Men det er nå min mening, da.

candyqueen_83

Jeg er ufør, derav hjemme alltid. Har en lang tur med henne til dagen, pluss mange små i løpet av dagen. Og hun går rundt bena mine absolutt hele dagen. Går jeg på besøk til noen, så er hun med. At hun er i bur om natten, det ble vi anbefalt av hun som vi kjøpte hunden av. Det er en grei ting å venne de til med når de er små, da de helst ikke tisser der som de sover. Så da hun var liten, så ga hun lyd når hun måtte på do midt på natten. Og at hun ligger i bur om natten, det er også veldig greit når noen en sjelden gang skal passe henne. hun har også vært plassert i kennel to ganger, og da hadde vi med buret hennes, og da ble det den trygge plassen for henne om natten. Så dere må ikke komme med noen pekefinger til meg, for jeg tar godt vare på hunden min!

Jeg kommer ikke med noen pekefinger, men jeg kan fortsatt ikke forstå vitsen med å ha hunden i bur om natta. Men det er opp til deg.

candyqueen_83

Det er jo ikke alle som er like begeistret for å ha bikkjehår i alle møbler og senger. Det er ihvertfall helt uaktuellt her i huset. Hvis hunden uansett skal ligge på en anvist plass om natten, så ser jeg ikke noen grunn til at dette likegjerne kan være et bur som på et teppe på kjøkkengulvet..

Hvis hunden er opplært til å forbinde buret sitt med ro og hvile, så er det ingen grunn til at den skulle mistrives eller føle seg straffet av å være der inne. Tvert imot blir det hunden sitt "private" sted hvor den føler seg trygg.

Jeg mener en hund bør få røre på seg hvertfall. Det er ikke store mulighetene for det i et bur. Uansett hvilken størrelse det er på det. Og blir bikkja plutselig dårlig i magen, og eieren ikke hører det blir den liggende oppi sin egen møkk. Ikke at det bør skje så ofte, men det kan skje. Jeg er ikke for å ha bikkja i bur en hel arbeidsdag heller :o(

Det har vel vært snakk om å innføre samme regler som i Sverige, og det mener jeg er på tide. Der er det vel max 6 timer i bur pr døgn eller noe sånt.

candyqueen_83

Det var da voldsomt! Jeg vil heller si at folk som skaffer seg hund, og lar den stå ute alene og bjeffe hele dagen, burde ikke hatt hund. Men det er nå min mening, da.

Så fordi det er verre, så er overdreven burbruk greit?

Jeg mener en hund bør få røre på seg hvertfall. Det er ikke store mulighetene for det i et bur. Uansett hvilken størrelse det er på det. Og blir bikkja plutselig dårlig i magen, og eieren ikke hører det blir den liggende oppi sin egen møkk. Ikke at det bør skje så ofte, men det kan skje. Jeg er ikke for å ha bikkja i bur en hel arbeidsdag heller :o(

Det har vel vært snakk om å innføre samme regler som i Sverige, og det mener jeg er på tide. Der er det vel max 6 timer i bur pr døgn eller noe sånt.

Jeg ville også tro at muligheten for å regulere varme er mindre i et bur - der er det vel et teppe vil jeg tro? (med mindre buret er digert eller hunden knøttliten).

Min hund varierer ofte mellom kurv, sofa/stol og bart gulv rett ut. Tipper det siste er for å få det litt kjøligere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...